ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Arkus VIP 6.0 @ Nine Continent 36V 500W
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Też to kupiłem, u mnie cena 59 zł. Nie mam żadnej ładowarki do samochodu, to może być przydatna.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

tomek701 napisał/a:
A moje po 36h od ładowania mają 13,1 czy to bardzo źle? Dziś podłączyłem je pod nowo kupiona ładowarkę z lidla własnie są w promocji ma ładowanie konserwacyjne i regenerację jakąś impulsowa pisze.


Jakiej pojemności aku i jakim prądem ładujesz ? Ładować można prądem 0,nic przez miesiąc a można znamionowo, zarówno 1Ah jak też 1000Ah... Samo napięcie nie za wiele mówi i czas ładowania również. Ja z praktyki wiem że np. samochodowy aku po 10 godzinnym ładowaniu prądem znamionowym o wartości 1/10 pojemności auto odpala ale w 100% naładowany nie jest ponieważ elektrolit nie nabrał gęstości zazwyczaj. Po takim ładowaniu gęstości zazwyczaj wahają się w rejonie 1,18 - 1,22g /cm3 a powinno być 1,28 g/cm3 co też nieraz nawet zwykłym prostownikiem ciężko uzyskać podbijając napięcia na końcu ładowania żeby elektrolit nabrał gęstości przy zachowaniu minimalnego prądu ładowania.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Moja automatyczna sie popsuła więc ładowałem ręcznie samochodową z regulacją. Prąd znamionowy 1 c a przynajmniej tak pokazywał amperomierz, ładowane do napięcia 14,8. Ale teraz trochę rozładowałem je żarówką i podładowałem tym prostownikiem z lidla pisze że po naładowaniu przechodzi do ładowania konserwacyjnego nie wiem co to jest ale jak odłączałem od chińskiej ładowarki z Allegro to miał tuz po odłączenie 13,7, A jak odłączyłem od lidlowego po godzinnym ładowani konserwacyjnym to zaraz po odłączeniu miał 13,3 i trzyma tak. Ale muszę dokupić jeszcze dwa aku 7 AH bo pisze na nim że programem do akumulatorów żelowych i agm ładuje od powyżej 14 Ah bo prąd ładowania wtedy wynosi 3.8 A . Teraz ładowałem innym programem do 14,4prąd ładowanie 0.8A
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Ładowarkę z Lidla mam obcykaną... Powyżej jakiegoś napięcia (nie pamiętam ile) wrzuca z automatu na 0,8A , przy głebiej rozładowanym daje 3,8 i 14,4. Wrzuć na Śnieżynkę to dobijesz do 14,7 i prądem 0,8A poładujesz...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

A to spoko dzięki, myślałem że od razu wali na pełny amperaż. Bliżej wiosny i tak nowe aku kupie to w sumie jak by co mała strata.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Nostusek napisał/a:
a ile cykli zrobiłeś i jak głęboko rozładowywałeś swoje akumulatory ?

15 niepełnych cykli (rozładowanie do ok 70%-50% pojemności) oraz 3 chyba pełne cykle, gdzie napięcie spadło do ok 11,5V w spoczynku. Za każdym razem ładowanie rozpocząłem nie dłużej niż godzinę po rozładowaniu.
Ładuję Accucell 6 czyli max 4A do napięcia 14,7V

Dodam jeszcze, że podczas jazdy końcowy spadek mocy jest nagły. Może to przypadek ale za każdym razem rozładowanie poczułem po zatrzymaniu roweru i ponownym ruszeniu. Nigdy nie wyjeździłem akumulatorów do odcięcia sterownika. Wg sprzedawcy odciąć powinien przy ok 10,9V.
_________________
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Widziałem tę ładowarkę bo kolega z pracy zakupił do ładowania żelów do aparatury pomiarowej.
Zalety: autonomiczna ładowarka która ma program zimowy (podbicie napięcia) do auta.
Dla mnie średnio przydatne bo aku w swoich autach i tak ładuję ładowarkami modelarskimi.
Ale jak ktoś nie ma żadnej ładowaczki to będzie za tę cenę niezły wybór.
Pozdro:)
PS WODENCJA

NIe sugeruję że tak jest ale czasem żele nie dostosowane do większyxh prądów klękają dość szybko...:(
Moje 2x 12V22Ah po około 50 ładowaniach miały wyrażnie mniejszą pojemność (praD max chwilowo 30a CIAGLE 15-22a)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Mój aktualny sterownik ma 20A max. Wg specyfikacji akumulatorów można je obciążać 20A, chwilowo 80A do 5 sek. 2 pakiety po 3szt aku czyli teoretycznie mogą pracować nawet na wyższym prądzie. Majątek to nie był bo za 6szt dałem 200zł.
Wg przejechanego dystansu do ładowania wychodzi na to, że średnia moc wynosi poniżej 200W. Np przejechane 23km, ładowanie 0,380 kWh dobrze liczę?
Kliknij w niebieski link w którymś z moich postów. Tam są wszystkie ładowania i przebiegi. Zauważyłem, że po 5-6 ładowaniach wzrosło zużycie prądu. To ciekawe.

Nowy silnik zamontuję na akumulatorach Greensaver, mam nadzieję, że będą trwalsze bo i cena daje po kieszeni.
_________________
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Też dziś ją nabyłem! :mrgreen: na fakturę w lidlu na mój zakład pracy, to szef mi dostarczył w zamian za zwrot częściowy vat-u. :razz: wczoraj podpiołem jak zwykle na czas ładowania dwa 12V 10A równolegle pod prostownik z tesco bo mi rok temu padła chińska ładowarka na 24V już druga przez odwrotną polaryzację. :oops: brak im bezpiecznika na str. niskiego napięcia niestety. :mad: i nie wiem jak naprawić i czy warto komuś oddać na serwis. :sad: a teraz po podpięciu do lidlowej o 10zł tańszej niż z tesco odrazu zapaliło się że jest na fulli potrzymam tak do jutra i odłączę jak po długiej dniówce w pracy do domu wrócę i zrobię pomiar. :mrgreen:
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

wodencja napisał/a:
Kilka kilometrów po asfalcie a reszta to leśna ścieżka. naładowalem akumulator i weszło niecałe 26Ah czyli faktycznie coś jest nie tak. szkoda że nie mierzylem napięcia przed lądowaniem.ciśnienie około 3 bar

A wracając do tematu ta opona ma max 6,5 psi czyli około 4,5 bara biorąc pod uwagę jeszcze to że masz z tyłu akumulatory to masz małe ciśnienie . Napompuj ją na maxa spokojnie ona nie pęknie jak przekroczysz nawet trochę 4,5 bara .
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Z tyłu mam oponę max 3 Bar. Zabytek Dębicy 26x1.95
_________________
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Krótka piłka: na 2 atm przejeżdżałem 25 km, na 3 atm 40 km. Jest różnica? :D
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

aż taka?!?! Jestem w szoku. Nie wiedziałem, że ma to aż taki wpływ na zasięg.
A z tą pojemnością akumulatora może być tak. Niby ma 7Ah przy prądzie 20H. Przy 5H już tylko 5.9Ah. Ja używając go przy rowerze w szczycie pobieram ok 700W czyli wychodzi na to że dla tych akumulatorów to prąd 2-3H zatem pojemność (wydajność) maleje. Jest chłodniej, wiatr też większy. To, że na drodze mokro może jakoś wpływać na tarcie... hmm na korzyść czy niekorzyść to ciężko powiedzieć.
_________________
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Normalka. Im zimniej i gorsze podłoże, tym mniejszy zasięg. Staraj się tak dobrać akumulatory by prąd pobierany w czasie normalnej jazdy był rzędu 0.5C
Wtedy da się pojeździć dalej.
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Przy akumulatorach o pojemności 20Ah na 72V osiągnąć 0.5C nie powinno być problemu. Załóżmy że jadąc 30km/h łyka 400-500W to jest mniej niż 10A a nawet coś koło 5A więc powinno być ok :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group