|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Arkus VIP 6.0 @ Nine Continent 36V 500W |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Też to kupiłem, u mnie cena 59 zł. Nie mam żadnej ładowarki do samochodu, to może być przydatna. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
tomek701 napisał/a: | A moje po 36h od ładowania mają 13,1 czy to bardzo źle? Dziś podłączyłem je pod nowo kupiona ładowarkę z lidla własnie są w promocji ma ładowanie konserwacyjne i regenerację jakąś impulsowa pisze. |
Jakiej pojemności aku i jakim prądem ładujesz ? Ładować można prądem 0,nic przez miesiąc a można znamionowo, zarówno 1Ah jak też 1000Ah... Samo napięcie nie za wiele mówi i czas ładowania również. Ja z praktyki wiem że np. samochodowy aku po 10 godzinnym ładowaniu prądem znamionowym o wartości 1/10 pojemności auto odpala ale w 100% naładowany nie jest ponieważ elektrolit nie nabrał gęstości zazwyczaj. Po takim ładowaniu gęstości zazwyczaj wahają się w rejonie 1,18 - 1,22g /cm3 a powinno być 1,28 g/cm3 co też nieraz nawet zwykłym prostownikiem ciężko uzyskać podbijając napięcia na końcu ładowania żeby elektrolit nabrał gęstości przy zachowaniu minimalnego prądu ładowania. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Moja automatyczna sie popsuła więc ładowałem ręcznie samochodową z regulacją. Prąd znamionowy 1 c a przynajmniej tak pokazywał amperomierz, ładowane do napięcia 14,8. Ale teraz trochę rozładowałem je żarówką i podładowałem tym prostownikiem z lidla pisze że po naładowaniu przechodzi do ładowania konserwacyjnego nie wiem co to jest ale jak odłączałem od chińskiej ładowarki z Allegro to miał tuz po odłączenie 13,7, A jak odłączyłem od lidlowego po godzinnym ładowani konserwacyjnym to zaraz po odłączeniu miał 13,3 i trzyma tak. Ale muszę dokupić jeszcze dwa aku 7 AH bo pisze na nim że programem do akumulatorów żelowych i agm ładuje od powyżej 14 Ah bo prąd ładowania wtedy wynosi 3.8 A . Teraz ładowałem innym programem do 14,4prąd ładowanie 0.8A |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Ładowarkę z Lidla mam obcykaną... Powyżej jakiegoś napięcia (nie pamiętam ile) wrzuca z automatu na 0,8A , przy głebiej rozładowanym daje 3,8 i 14,4. Wrzuć na Śnieżynkę to dobijesz do 14,7 i prądem 0,8A poładujesz... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
A to spoko dzięki, myślałem że od razu wali na pełny amperaż. Bliżej wiosny i tak nowe aku kupie to w sumie jak by co mała strata. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Nostusek napisał/a: | a ile cykli zrobiłeś i jak głęboko rozładowywałeś swoje akumulatory ? |
15 niepełnych cykli (rozładowanie do ok 70%-50% pojemności) oraz 3 chyba pełne cykle, gdzie napięcie spadło do ok 11,5V w spoczynku. Za każdym razem ładowanie rozpocząłem nie dłużej niż godzinę po rozładowaniu.
Ładuję Accucell 6 czyli max 4A do napięcia 14,7V
Dodam jeszcze, że podczas jazdy końcowy spadek mocy jest nagły. Może to przypadek ale za każdym razem rozładowanie poczułem po zatrzymaniu roweru i ponownym ruszeniu. Nigdy nie wyjeździłem akumulatorów do odcięcia sterownika. Wg sprzedawcy odciąć powinien przy ok 10,9V. |
_________________ |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Widziałem tę ładowarkę bo kolega z pracy zakupił do ładowania żelów do aparatury pomiarowej.
Zalety: autonomiczna ładowarka która ma program zimowy (podbicie napięcia) do auta.
Dla mnie średnio przydatne bo aku w swoich autach i tak ładuję ładowarkami modelarskimi.
Ale jak ktoś nie ma żadnej ładowaczki to będzie za tę cenę niezły wybór.
Pozdro:)
PS WODENCJA
NIe sugeruję że tak jest ale czasem żele nie dostosowane do większyxh prądów klękają dość szybko...:(
Moje 2x 12V22Ah po około 50 ładowaniach miały wyrażnie mniejszą pojemność (praD max chwilowo 30a CIAGLE 15-22a) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Mój aktualny sterownik ma 20A max. Wg specyfikacji akumulatorów można je obciążać 20A, chwilowo 80A do 5 sek. 2 pakiety po 3szt aku czyli teoretycznie mogą pracować nawet na wyższym prądzie. Majątek to nie był bo za 6szt dałem 200zł.
Wg przejechanego dystansu do ładowania wychodzi na to, że średnia moc wynosi poniżej 200W. Np przejechane 23km, ładowanie 0,380 kWh dobrze liczę?
Kliknij w niebieski link w którymś z moich postów. Tam są wszystkie ładowania i przebiegi. Zauważyłem, że po 5-6 ładowaniach wzrosło zużycie prądu. To ciekawe.
Nowy silnik zamontuję na akumulatorach Greensaver, mam nadzieję, że będą trwalsze bo i cena daje po kieszeni. |
_________________ |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Też dziś ją nabyłem! na fakturę w lidlu na mój zakład pracy, to szef mi dostarczył w zamian za zwrot częściowy vat-u. wczoraj podpiołem jak zwykle na czas ładowania dwa 12V 10A równolegle pod prostownik z tesco bo mi rok temu padła chińska ładowarka na 24V już druga przez odwrotną polaryzację. brak im bezpiecznika na str. niskiego napięcia niestety. i nie wiem jak naprawić i czy warto komuś oddać na serwis. a teraz po podpięciu do lidlowej o 10zł tańszej niż z tesco odrazu zapaliło się że jest na fulli potrzymam tak do jutra i odłączę jak po długiej dniówce w pracy do domu wrócę i zrobię pomiar. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
wodencja napisał/a: | Kilka kilometrów po asfalcie a reszta to leśna ścieżka. naładowalem akumulator i weszło niecałe 26Ah czyli faktycznie coś jest nie tak. szkoda że nie mierzylem napięcia przed lądowaniem.ciśnienie około 3 bar |
A wracając do tematu ta opona ma max 6,5 psi czyli około 4,5 bara biorąc pod uwagę jeszcze to że masz z tyłu akumulatory to masz małe ciśnienie . Napompuj ją na maxa spokojnie ona nie pęknie jak przekroczysz nawet trochę 4,5 bara . |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Z tyłu mam oponę max 3 Bar. Zabytek Dębicy 26x1.95 |
_________________ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Krótka piłka: na 2 atm przejeżdżałem 25 km, na 3 atm 40 km. Jest różnica? |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
aż taka?!?! Jestem w szoku. Nie wiedziałem, że ma to aż taki wpływ na zasięg.
A z tą pojemnością akumulatora może być tak. Niby ma 7Ah przy prądzie 20H. Przy 5H już tylko 5.9Ah. Ja używając go przy rowerze w szczycie pobieram ok 700W czyli wychodzi na to że dla tych akumulatorów to prąd 2-3H zatem pojemność (wydajność) maleje. Jest chłodniej, wiatr też większy. To, że na drodze mokro może jakoś wpływać na tarcie... hmm na korzyść czy niekorzyść to ciężko powiedzieć. |
_________________ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Normalka. Im zimniej i gorsze podłoże, tym mniejszy zasięg. Staraj się tak dobrać akumulatory by prąd pobierany w czasie normalnej jazdy był rzędu 0.5C
Wtedy da się pojeździć dalej. |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Przy akumulatorach o pojemności 20Ah na 72V osiągnąć 0.5C nie powinno być problemu. Załóżmy że jadąc 30km/h łyka 400-500W to jest mniej niż 10A a nawet coś koło 5A więc powinno być ok |
_________________ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|