Pakiet 16s 6p lipo po 5ah |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014 Pakiet 16s 6p lipo po 5ah
|
|
|
Witam. W ramach różnych tam działąń przymierzam się obecnie do pakietu 6p. Czyli sumarycznie byłoby to 30Ah. Pakiet złożony z hardcase. Czy są jakieś przeciwwskazania do takiej większej już nieco ilości pakietów połączonych równolegle? Równieżw kontekście ładowania gdzie zostałby spięty do 4s 24p? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Ile będziesz to ładował? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Ładowarką 400W? no zakładając że nie wyjeżdżę do izna ( a poza turystyką1-2x week) a najczęściej wyjeżdżam do połowy to rozsądnie licząc od dwu do 4 godzin. Obecnie mam 20s4p;). I jakoś się da:). Niebawem postaram się zresztą sprzedać taką ładowareczkę. Za większą kaskę można kupić i 1000W. Moc to nie problem. Tak jak i obliczeniowy czas ładowania. Pytanie jest techniczne. Jak to się sprawdzi w praktyce. Taki dość duży już pakiet złożony z małych ogniw.
Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Ejno, spięty do ładowania 4s24p? to jest 120Ah i chcesz to ładować ładowaczką 400W? 2-4h? No to zakładając 3h to trzeba by 40A pchać w to
No a wersja 2: masz jednak 30Ah 67.2V, ładowaczka 400W ma 5.5A ładowania max. Zatem czas ładowania bez przepinania to będzie 6-7h lekko, a nie 2-4 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
5ahx24 to około 120ah. Ładuję (poza okazjonalnie turystyką) do 4.1V. TO jużjest jakieś 105Ah. Ładowarka spokojnie na lajcie daje 15-18A. Obecnie mam 20s20ah i przepinam do ładowania i jest okej. Taki pakiet nie codzień wyjeżdzaśz do końca. A wekendowe ładowania od 0 do 100% mnie nie bolą. Zreszta tak po prawdzie obecnie mam dwie takie ładowarki i jak by sięuprzećto całość od zera do 100 naładujesz w trzy godziny. Jednak jadę na tanich x-klockach więc obecnie czas realny od zera do 100% x2.
Pozdro.
I ZOSTAWMY CHWILOWO ŁADOWANIE. WRÓĆMY DO SEDNA TEMATU. CZYLI SPIĘCIA 6 pakietów 5ah równolegle. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
A dokładniej czego niby miałyby się tyczyć te obawy w spinaniu większej ilości pakietów Lipo?
Ja tu widzę tylko jeden newralgiczny moment - moment 'spięcia' tego do kupy
Jeśli napięcia na pakietach będą w miarę podobne (i stopień zużycia) to nie popłyną pomiędzy nimi jakieś olbrzymie prądy wyrównawcze, podczas normalnej eksploatacji (w obrębie dopuszczalnych parametrów pakietu) nic szczególnego nie powinno się już wydarzyć.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
No własnie nie wiem. Czytalem na innym forum kilka negatywnych uwag o braku kontroli nad poszczególnymi pakietami i takie tam. Zastanawiam się jak taki pakiet będzie się sprawdzal kiedy z czasem któras cela zacznie szybciej odbiegac od reszty? Czy będzie się dao to łatwo wychycic? Czy pozostałe 5 cell nie zamaskuje takiego efektu? Przy zestawie 2p jak cela jest gorsza to szybko mozna to zauwazyc w czasie jazdy (wlaczanie sie wczesniejsze znacznie alarmu itd). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
Po pewnym czasie szczegolnie przy mocnym obciazaniu cele moga sie rozjezdzac. W tym celu raz np co 6 mies warto je rozlaczyc i przeprowadzic pomiar pojemnosci kazdej sekcji rownoleglej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Po pewnym czasie szczegolnie przy mocnym obciazaniu cele moga sie rozjezdzac. W tym celu raz np co 6 mies warto je rozlaczyc i przeprowadzic pomiar pojemnosci kazdej sekcji rownoleglej. | Tak, tylko co dalej?
Przecież mając wiele ogniw, każde inne (dla uproszczenia) - nie mam innego wyboru, jak grupować dobre z kiepskimi, aby "paczki" wyszły w miarę jednakowe...
Co innego gdybym miał tysiące ogniw - wtedy wybieram najlepsze, z resztę wyrzucam . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
Ja w takim przypaku lacze slabe ze slabymi. A poza tym to wazne by przeciwdzialac uszkadzaniu tych lepszych. Paradoksalnie mozesz nawet dojsc do tego ze bedzie pakiet dobrych 2p i slabszych 3p ale lacznie o podobnej mocy i wydajnosci pradowej. Warto to przewidziec aby nie kupowac nowych.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
kubuskubus
stażysta
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 169
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
Ja też będe miał taki duży pakiet - chyba poprzestanę na 16s5p - miało być 16s6p,ale jeżdzę już od 2 tygodni 16s4p i widzę, że to tyle energii, że mi chyba wystarczy;)
A gdzie taki pakiet włożysz - ja swój użytkuje w skuterze (niebo a ziemia żele i li-po) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
Dobre ogniwa - małe Rw
Gorsze ogniwa - duże Rw
Nie gra roli jakie ogniwa są w jakich grupach s...
Przecież i tak się liczy tylko wypadkowa Rw oraz pojemność całości wszystkich ogniw.
10 nowych ogniw i 1 używane w grupie 11s i wszystkie będą się tak samo rozładowywać.
10 ogniw równolegle po 2Ah + 1 ogniwo 1Ah = 21Ah i nic się nie zepsuje nawet jakby każde ogniwo było inne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Dobre ogniwa - małe Rw
Gorsze ogniwa - duże Rw
Nie gra roli jakie ogniwa są w jakich grupach s...
Przecież i tak się liczy tylko wypadkowa Rw oraz pojemność całości wszystkich ogniw.
10 nowych ogniw i 1 używane w grupie 11s i wszystkie będą się tak samo rozładowywać.
10 ogniw równolegle po 2Ah + 1 ogniwo 1Ah = 21Ah i nic się nie zepsuje nawet jakby każde ogniwo było inne. |
To jest racja teoretyczna, nie bioraca pod uwage ze slabsze ogniwa czesto mają uplywnosci, nagrzewaja sie w trakcie ladowania nawet niskim pradem i inną charakterystyke obciążeń pradowych a to sprawia ze takie gorsze szt np. o 20 % są nieprzewidywalne. Stąd im więcej ogniw które tworzą równoległy segment to winny być tym bardziej do siebie zbliżone.
Dołączenie słabego ogniwa do kilku dobrych będzie je np. rozladowywalo w czasie gdy pakiet nie jest uzywany
Ogniwo to cos wiecej niz prawo Ohma, reguly rownoleglych rezystancji wewnetrznych itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014
|
|
|
Ale to było w kontekście łączenia ze sobą w zestawy równoległe słabych osobno i mocnych osobno a potem je spinanie szeregowo. To jest niebezpieczne. Oczywiste, że jak się połączy nowy z uszkodzonym akumulatorem to będą efekty jak opisałeś. Ale nikt myślący tak nie robi. Za to łączenie równoległe ogniw podobnych (ale jednak nie identycznych) jest całkowicie praktykowane i nie ma w tym żadnej 'teorii' tylko tak się robi z różnych powodów. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|