|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jestesmy zacofani w projektowaniu elektryków |
Autor |
Wiadomość |
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
mmoto, napisałem to w przenośni ze jestesmy zacofani... bo znalazł sie mistrz spawarki i druciarstwa... pomysl logicznie... ktory z nas by popełnił taką głupote i zrobił taką konstrukcję... Jestesmy zacofani bo praktykujemy to co sprawdzone i docenione , wciąż tylko powielamy innych a nie eksperymentujemy tak jak ten koles. wyobraś sobie jego myś techniczną.... musiał miec facet łeb zeby to stwożyc takim niskim nakładem kosztow.
U nas w pl co .. Kupujemy silnik przekładnie sterownik i baterie i mamy rower , ewentualnie kupujemy gotowca ze sklepu .. Nikt nie wytęża tak muzgownicy zeby popełnić taką porażke, nikt z nas nie wpadł by nawet na taki pomysł zeby z silnika wentylatora robic rower.. co najwyzej mogla by byc rolka na silniku wentylatora poloneza 80W ale nigdy taki extreem |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Być może zacofany jest twórca tego wątku i powinien zmienić go na formę jednoosobową "jestem zacofany", bo takie stereotypy i stwierdzenia i porównywanie "piernika do wiatraka" to tylko "bicie piany", "masło maślane" itp itd
Natomiast nad rozwiązaniami technicznymi jakie ktoś zastosował zawsze można podyskutować bo po to jest forum.
Osobiście większe wrażenie zrobił na mnie profesor MIT który napedził trajka.... butlą z gazem (na fotce powyżej wcześniej), żeby pokazać jak spore to mogą być siły na jednym ze swoich wykładów i że fizyka to nie science fiction tylko działa |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Sądzę że lepszą sprawność i przyśpieszenie uzyskałby stosując silnik pneumatyczny (wczoraj w Lidlu widziałem klucz pneumatyczny ponad 300 Nm za 59 pln). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
Ze sprawnością może być różnie, bo swego czasu śledziłem różne patenty silników pneumatycznych, to zdaje się problem jest podczas sprężania powietrza i stratami na wydzielające się ciepło, ale chyba już są coraz lepsze sprężarki.
Być może taki silnik pneumatyczny do jednego projektu by mi spasował i taka jedna większa butla powinna starczyć na długo a w razie czego można podładować w terenie.
Z ciekawości taki kluczyk pneumatyczny bym zobaczył jak będzie okazja zawitania do Lidla
Magazynowanie energii w gridach w postaci sprężonego powietrza to wielki biznes, no bo te baterie są jakie są-ograniczenie ilości cykli przy ich cenie to ślepa uliczka w EV... |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
Porównywałem tylko efekt rozprężania gazu. Akumulatory są już tak dobre, że nie ma sensu ze sprężonym powietrzem, a sprawność sprężania gazu jest słaba, możemy oczywiście spożytkować ciepło do ogrzania domu, ale w zimie nie da się tym jeździć. Można jeszcze zagrzać CWU, ale jak jest lato, to lepiej zrobić to zabierając ciepło z mieszkania (klimatyzacja). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Akumulatory są już tak dobre, że nie ma sensu ze sprężonym powietrzem, a sprawność sprężania gazu jest słaba, możemy oczywiście spożytkować ciepło do ogrzania domu, ale w zimie nie da się tym jeździć. |
Akumulatory są dobre dopóki nie przekroczy się iluś tam cykli i później do wymiany
To zależy w jakich warunkach ma coś pracować-jak się ma dostęp do powietrza pod ciśnieniem to nie do jazdy ale napędu takiej jednej maszyny to może być ciekawa opcja, bo powietrze nikogo nie pokopie nawet jak jest mokro i pełno wilgoci wszędzie...a napompowanie takiej butli prądem elektrycznym i tak taniej wyjdzi e niż pakowanie tam spalinowca i lanie ropy albo benzyny, bo prąd do sprężarki można mieć za darmo z własnej elektrowni |
|
|
|
|
czarodziej
młodzik
Wiek: 55 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 69 Skąd: Nowa Wieś Ujska
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013 Re: napęd odrzutowy do trajki...
|
|
|
[quote="adamcebo"]
W jego warunkach taki napęd... odrzutowy do trajki byłby dużo prostrzy i tańszy chyba
[url=http://s5.postimg.or...odrzutowym.jpg]
Nie wiedziałem, że ludzie do rowerów pakują już NOS |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013 Re: napęd odrzutowy do trajki...
|
|
|
czarodziej napisał/a: | Nie wiedziałem, że ludzie do rowerów pakują już NOS |
To niezwykły człowiek, bo wieloletni profesor MIT
Ale u nas ci mniej zacofani w projektowaniu też bynajmniej nie poprzestają na teoretyzowaniu i takie maszynki wielofunkcyjne, w tym min. do testowania flywheel'ów się popełnia jak już wszystko jest policzone:
Średnica flywheel'a spokojnie wielkości człowieka może być, bo maks to ok. 1.8 m
Nie ma pokazanej osłony tutaj i napędu.
I takie ładne mechaniczne akumulatory o praktycznie nieograniczonej ilości cykli się testuje tam z różnymi łożyskami zanim wsadzi się je i zaprogramuje do odzysku i magazynowania energi
|
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013
|
|
|
Ad; sprężone powietrze, aby rozprężyć powietrze trzeba dostarczyć duuużo energii i jak będzie dużo wilgoci to wszystko zamarznie i d...pa. Co do koła to nie ma niezniszczalnych i bezoporowych łożysk, a również jakoś tę energię trzeba włączyć i wyłączyć (jakieś sprzęgła etc.) |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Co do koła to nie ma niezniszczalnych i bezoporowych łożysk |
Bezoporowe to magnetyczne, a zwykłe tylko do wyhamowania z lekkim luzem
Cena zwykłego łożyska znikoma w porównaniu z wymianą baterii w EV, a po założeniu 2x alternator po obu stronach osi trochę prądu już z tego jest i rozpędzać też już jest czym.
Najważniejsze to pozbyć się wibracji, bo efekty bedą mizerne jak na tym wideo gdzie studenci ryzykanci FES kręcą (ciężki 140kg ale o małej średnicy, czyli bez sensu) bez żadnych osłon ale coś tam udało się im zasilić nawet, ale huk taki jak w fabryce.
Flywheel energy storage project
W samochodzie przecież nie słychać tak kręcącego się flywheel'a z całkiem sporą prędkością. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|