ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Przeróbka roweru full na elektryczny (ok. 1000zł)
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

Jakiś mały ten silniczek.
Wykrzesanie z niego 6.5kw to dość dyskusyjna sprawa... bo mój na przykład jest o wieeele większy, a 6kw już bym się bał z niego wyciągnąć.
No ale na osłodę jest zalany jakąś "cieczą" :P i ma ponoć nowe przewody więc na pewno wytrzyma więcej jak fabryczny egzemplarz.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

tas napisał/a:
To nie jest RH2805, tylko 205b, czyli RH2809, to tak żebyś się nie zdziwił, dlaczego przy 48V pojedzie Ci góra 30km/h :P


Jak rozumiem jest to silnik Hi Torque? Widzę, że ciężko będzie znaleźć silnik zapleciony w koło 26cali ze sterownikiem o mocy 1000w w cenie do 800zł :( Ciężko jest mi ocenic, jaką moc będę potrzebował, bo jedynym rowerem elektrycznym, jakim się poruszałem to 500w 36V "ba rolkę". Chciał bym, aby rower był alternatywą dla skutera, czyli vmax w okolicy 45-50km/h i żeby też nie stawał na byle górce.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

No ja wiem, jaką moc trzeba by mnie wywieźć pod taką a taką górkę, ale to z uwagi na to, że już trochę ebajków znajomym pobudowałem i zawsze testuję oraz porównuję konstrukcje między sobą.
Ale nie bardzo bym wiedział jak ci to wytłumaczyć :)
Moim zdaniem, jeśli chodzi o komfort płynnej jazdy pod asfaltowe górki (w mojej okolicy górzystej) to absolutne MINIMUM to 1200-1400W mocy realnej. Poniżej tej mocy silnik nie ma rezerwy podczas wjazdu i muli.
Być może w bardziej równym obszarze 1000W realnej mocy ciągłej na kole by stykało by nie musieć pedałować pod strome podjazdy.
A jak pedałowanie nie przeszkadza to i mniejsza moc wystarczy. Choć mniejsza moc to mniejszy moment, o tym też trzeba pamiętać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

Mówiąc o mocy realnej masz na myśli moc podawaną na silnik (I*U) czy moc odbieraną z silnika, czyli taką z hamowni? Widzę, że chcąc zrobić jakiś sensowny zestaw powinienem kupić silnik seryjnie przystosowany do mocy 1000w 48V i do tego sterownik np. 2000w 60V i było by to rozwiązanie optymalne.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

Mówię o mocy realnej na silniku, czyli takiej jaką podaje watomierz przy poborze z baterii.
Uważaj, żeby nie popaść w przesadę. Ludzie mają 600W max w szczycie na kole i też są zadowoleni :)
Choć z drugiej strony, jest taka choroba zakaźna. WATTowica Złośliwa. Objawia się niepohamowaną chęcią otrzymywania coraz to większych dawek mocy z silnika w miarę użytkowania ebajka. :twisted:
Jest nieuleczalna, więc mądrze jest celować w miarę ostateczny sprzęt by darować sobie na przyszłość nerwów i dodatkowych wydatków. W przeciwnym wypadku będziesz niezadowolony. Tak to działa.
A skoro fundusze nie puszczają to dozbieraj i kup np za miesiąc, albo kupuj cześć teraz, cześć później. To jest serio najlepsze rozwiązanie...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

ale nie chcę też popaść w przesadę co do ceny, rozsądne maximum co do ceny silnika w kole z sterownikiem do 1000zł, a bardzo chciałbym zakupić taki silnik, jak masz u siebie w "bolidzie" tylko na zakup w polsce mnie nie stać, więc pozostaje zakup za granicą lub poszukiwania czegoś słabszego.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 15 Lip, 2013   

Są też silniki z mocą 50kW.
Inna sprawa, to co innego wyda z siebie moc, a co innego pobierze moc.
Do roweru wystarcza w zupełności 250W, można jedynie takowy dać nie w kole a na łańcuch w pobliże przedniej zębatki i wykorzystać tylne przerzutki, a odejście będzie super.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 15 Lip, 2013   

Mialem okazje jezdzic na rowerze z silnikiem 250w i nie mialo to nic wspolnego z dynamiczna jazdą. Byle wzniesienie i rower praktycznie stawal, nie wspominajac o jezdzie w terenie, a taki jest cel budowy mojego roweru.
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Lip, 2013   

Kolega Zbyszek Kopeć pisze o silniku 250W w przedniej przerzutce ( patrz np. nowy rower firmy Bosch ) a nie w tylnym kole.Te 250W w połączeniu z przełożeniem daje naprawde super rezultat (moment siły ) porównywalny z silnikami 1Kw w tylnym kole. Inna sprawa to iż do jazdy po wertepach i górach ( wzniesienia porównywalne do Skrzycznego czy Błatniej gdzie chyba też Tas testuje swoje 4KW ) MOIM zdaniem w tylnym kole wystarczy silnik 400-800W.Jak chcesz pomykać 40 km/h korytem rzeki o nachyleniu 10-15 stopni to chyba tanie wyjdzie kupić jakieś benzynowe Enduro.Zwróć też uwagę że silniki 1kw potrafią "poprosić" baterię o prąd od 20-30A więc ogniwa 18650 czy inne laptopowe długo nie pociągną i zostają tylko pakiety modelarskie tak gdzieś od 20C a te juz kosztują.Generalnie pozostaje ci chyba poczekać do zimy gdzie pewnie będzie więcej okazji do kupienia czegoś w kwocie którą dysponujesz.
Powodzenia w przemyśleniach .
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013   

Rower to moja pasja i dlatego mam zamiar go przerobic, nawet jesli bedzie to nieoplacalne. Co do akumulatorow, nawet nie mialem zamiaru w ostatecznej konstrukcji zamontowac innych jak turnigy 4s 5000maH hardcase i wzmianka o tym jest juz na poczatku tematu. Zanim je kupie, bede robil testy na aku zelowych, ktorych mam mnostwo z ups serwerowych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group