ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower miejski
Autor Wiadomość
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

Gruby łańcuch różni się tylko szerokością. Długość ogniwa jest taka sam jak we wąskim łańcuchu. Ja w swoim rowerze mam założone dwa wolnobiegi na cienki łańcuch i nie ma problemu ze współpracą grubego łańcucha z takim wolnobiegiem. :)

Odnośnie manetki, to patent z jej ucinaniem wydaje mi się bardzo dobry. Szkoda, że sam na niego nie wpadłem.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

"zeeltom"]A jak wsiada kobitka?
Wczoraj miałem takie zdarzenie. Jadę skuterem i widzę jak kobieta z facetem (obok małe dziecko) pchają samochód, więc się zatrzymałem i pytam co się stało i czy mogę pomóc. Rożładował się akumulator, ale mówię światła świecą więc nie do końca, więc może odpali na pych. Pakujemy kobitę i dziecko do auta, a ja z gościem pchamy auto (lekko pod górkę +30°) i na hasło teraz kobieta prubuje uruchomić silnik rozrusznikiem, gość krzyczy włącz bieg, a ona że włącza, skończyła się droga i moje siły, tylko zapytałem, że może to automat, ale nie . Załamałem się i pojechałem dalej.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lip, 2013   

Pisałem w sensie pedała w pozycji 0 :D
6/9 znam, ale zero z pedałem, to już nie moja działka :D
Dlatego pytałem o kobitke, taki żarcik ;)
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pią 19 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Lip, 2013   

Wczoraj złożyliśmy ze sąsiadem drugi taki sam rowerek. Ten jest wersją bardziej dopracowaną.



Przepraszam, za kiepskie zdjęcie.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Ja tam widzę jeszcze motor do przeróbki. Zacząłbym od zdjęcia tych dwóch kopcideł ;)
 
 
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Lip, 2013   

Tylko, jak takim przerobionym motorem jeździć po ścieżce rowerowej?
 
 
norboro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Lip, 2013   

W tym 2-gim rowerze została tylna przerzutka ale wielotrybu się na zdjęciu nie dopatrzyłem... Czy ma ona na celu tylko naciąg łańcucha?

Możesz napisać czy ten silnik to kupujesz przez allegro czy jakoś inaczej?
Wielotryby już kupiłem po 8 zł sztuka a tą "nakrętkę" po 2,50 zł :-) . Powoli ruszam z konwersją tylko kasy mało więc będzie jak najtaniej w granicach rozsądku.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013   

Norboro zauważ że z przodu jest wielotryb a konkretnie przy korbach są 3 zębatki i coś musi ten łańcuch "skracać " by nie spadł . :mrgreen:
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013   

o ile dobrze mi się wydaje to silnik pochodzi chyba od magmy? :)
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
norboro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lip, 2013   

Pykacz: Właśnie 2 minuty temu na to wpadłem patrząc się na mój rower z odkręconym starym wielotrybem. Planowałem co prawda zostawić przednią przerzutkę ale pomyślałem, że "tylna już nie będzie potrzebna" ;-) . A jednak musi zostać.
 
 
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Przepraszam, że się nie odzywałem. Silnik pochodzi od magmy i przez stronę tej firmy kupiłem wszystkie części. Gdy policzyliśmy wydatki w tym drugim rowerze, to ze wszystkimi akesoriami i akumulatorami wyszło nam około 700zł. Wydaje mi się, że całkiem tanio.
 
 
norboro
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Nie będę otwierał nowego wątku, bo inspirowany jestem tym właśnie "rower miejski".

Początkowo przykręciłem 2 wolnobiegi tak jak kolega pjwasek i kilka dni tak pojeździłem (bez silnika). (na razie koszt 8+8+3,5=19,5 PLN). Nie było żadnych problemów. Potem coś kombinowałem z 2-gim łańcuchem i jakoś tak w końcu pomyślałem, żeby spróbować zamontować większą zębatkę i może by wtedy dało radę jakiś tani silnik bezprzekładniowy zamontować... Zajęło mi to prawie cały dzień a dawcą organów był stary nieużywany rower. Najpierw wyciągnąłem stary support i rozebrałem na części przednie zębatki, potem długo nic tzn. zastanawiałem się jak to zamontować i w końcu złapałem za szlifierkę i pilnik i wykorzystałem jeden z tych wolnobiegów 1-rzędowych i wykombinowałem żeby się zębatka nie ślizgała...







Musi być taka kolejność zębatek bo inaczej tylna przerzutka się nie mieści. Między zębatkami na wszelki wypadek dałem taki pierścień co jest przy supporcie w charakterze elementu dystansującego, żeby przerzutka nie zahaczała o łańcuch na tej dużej zębatce.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że nadal mam niezależny wolnobieg do pedałowania a wadą to, że duża zębatka niestety jest "na sztywno" tzn. kręci się razem z kołem, więc albo w przyszłości będę hamował silnikiem albo może przy silniku uda się wykombinować coś ala wolnobieg.

Ta duża zębatka ma 48 zębów a koło 26 cali więc obwód koła jest około 2 metry. Przydało by mi się dobrać teraz jakiś TANI silnik bezprzekładniowy aby to ruszyło z miejsca.... czy ktoś mógłby mi coś polecić? Najlepiej jakby miał tak z 1000-1500 rpm i na nim zębatka 11 zębów. Ciekawe czy takie istnieją bo jak nie to trzeba będzie znowu pomyśleć o jakiejś przekładni....
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Zrobiłem coś podobnego, z tym ze montowane zamiast tarczy hamulcowej+przekładnia na bagażniku.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1050
Wyszło na to ze kupiłem silnik w piaście.
 
 
norboro
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Ten silnik z magmy MY-1223F byłby dobry bo ma 1000 rpm, ale kosztuje tyle co silniki z przekładniami więc się zastanawiam czy on jednak nie ma przekładni w środku?

http://magma.sklep.pl/pro...LEKTRYCZNY.html

Bo za tą cenę to już chyba lepiej kupić od razu silnik z wbudowaną przekładnią?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Nigdzie w sieci nie piszą, by tam była jakaś przekładnia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group