ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower miejski
Autor Wiadomość
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   Rower miejski

Witam wszystkich. Od dłuższego czasu jestem czytelnikiem tego forum i od dłuższego czasu chciałem skonstruować rower elektryczny.
Miałem w garazu rower miejski z decathlonu na którym nie jeżdziłem prawie wcale. Postanowiłem przerobić go na wersję elektryczną i do tego zrobić to jak
najmniejszym kosztem. Wiem, że rozwiązanie, które zastosowałem nie jest tym z najwyższej półki, ale póki co przejechałem tym rowerem około 100 km i wszystko
działa w nim znakomicie.

Do przeróbki wykorzystałem silnik z przekładnią 1016 z Magmy, oraz gotowy uchyt do tego silnika. Silnik napędza tylne koło przez podwójny wolnobieg, który
jest przykręcony za pomocą śruby z miski łożyska suportu. Cały napęd bardzo cicho.





Całość zasilają dwa akumulatory żelowe 12v 12Ah. Prędkość maksymlna to 28km/h. Nie wiem jaki jest zasięg, ponieważ do pracy mam 15 km i
przejeżdżam ten dystans bez żadnych problemów. Z czasu ładowania akumulatorów wynika, że powinienem przejechać bez problemów ok 25 km na jednym ładowaniu.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Bardzo estetycznie to przerobiłeś,w tego typu napedzie wazna jest ciagła dbalosc o własciwą konserwację,czyli zeby to bylo nasmarowane i miało wlasciwy naciag łancucha.Jak go nie bedziesz forsowal to Ci długo posłuży,jednym słowem fajna dameczka.Ale pamiętaj apetyt rośnie w miarę jedzenia(jeżdżenia). :grin:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
pirat666 
początkujący


Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Sprytnie i tanio :)
_________________
e-kona
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Ładnie zrobiłeś. Zasięg masz większy niż ja miałęm w podobnej konstrukcji na tym silniku (tyle że koło napędzanie było z drugiej strony). 25km było raczej przy aku 24V20ah zelach. No ale wiadomo trudno to porównywać bo jest wiele zmiennych. U mnie zaletą takiego montarzu w stosunku do mid-driwe na korbie było duże ograniczenie głośności. Silnik był tylko nieco głośniejszy od silnika w piaście. Życzę udanej eksploatacji:).
 
 
norboro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Fajna konstrukcja, mam pytania:
1. Czy to jest konstrukcja bez sterownika i manetki gazu? Skrzynka na kluczyk wydaje się spora i zastanawia się co ona tam w środku może "ukrywać" :smile:

2. Czy możesz podać jakiś link do tego wolnobiegu bo chciałbym go zobaczyć dokładniej?

3. Rozumiem, że ten silnik z przekładnią w czasie szybkiej jazdy kręci się około 350 RPM? Czy koło zębate w wolnobiegu na które wchodzi ten łańcuch od silnika ma 2 razy więcej zębów, czyli jest jakby w pewnym sensie "dodatkowa" przekładnia 2:1 ?

Sam bym chętnie taką konstrukcję wykonał :-)
 
 
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Dziękuję wszystkim :) i już odpowiadam.

Rower ma sterownik i manetkę na kciuk. Miałem wcześniej manetkę taką jak w skuterze, ale zaraz ja wymieniłem, bo była niebezpieczna. Wystarczyło ją lekko trącić ręką i rower wyrywał do przodu jak szalony. W pudełku mieści się sterownik z magmy, kluczyk i gniazdo ładowania. Jeżeli chodzi o wolnobieg, to patent do jego mocowania w wygląda tak:

http://electra-bike.fr/de...doublewheel.jpg

Okazało się, że jest to lewa miska wkładu suportu, który kupiłem za 30zł w sklepie rowerowym. Ma ona taki sam gwint jak wolnobieg i ważne jest aby był nagwintowany na całej powierzchni:

http://rowerowy.interbike...nphoto.php5.jpg

Przepis na montaż wygląda tak:

1. Odkręcamy oryginalny wolnobieg.
2. Zakręcamy pojedynczy wolnobieg, do gwintu wewnątrz wolnobiegu wkręcamy nakrętkę suportu i na tą nakrętkę nakręcamy drugi wolnobieg

3. I dostajemy to, o co nam chodziło:

http://electra-bike.fr/de...oublewheel2.jpg

Wadą tego rozwiązania jest to, że tracimy przerzutki z tyłu.

Wolnobieg do silnika miał chyba 18 zębów, więc przełożenie rzeczywiście wynosi mniej więcej 2:1. Mój silnik ma 350W
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Albo manetka była uszkodzona, albo coś źle podłączyłeś. Manetka nie ma prawa dawać full po lekkim przekręceniu.
A patent na dwa wolnobiegi rewelka. Nieraz myślałem jak to rozwiązać, bo ułatwiło by to przeróbki ;)
 
 
pjwasek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Manetka była dobra i reagowała prawidłowo, ale wolałem ją wymienić, ponieważ nie wydawało mi się takie rozwiązanie zbyt bezpieczne zwłaszcza gdy rower się prowadzi idąc obok niego. Jeżeli chodzi o dwa wolnobiegi, to naprawdę bardzo długo kombinowałem z tym rozwiązaniem. Z bardziej zaawansowanych narzędzi, to mam tylko piłkę do metalu i wiertarkę. Musiałem sobie poradzić mając do dyspozycji tylko takie narzędzia.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Nie gadaj... młotka nie masz? :D
A tak przy okazji: po co prowadzić włączony rower?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   

Ja też preferuję kciukowe. jak jednak mam akurat zwykła, to ucinam połowe rączki zastępuję uchwytem rączką rowerową którą dociskam pozostałą część manetki. manetka trze o gumę i zdecydowanie zmiejsza to narrowistość. Swego czasu jeżdziłem nawet tak że wywaliłem sprężynę powrotną i dzięki temu był taki mechaniczny tempomat:).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

To ostatnie dopiero jest niebezpieczne :)
Ostatnio po zlocie w skuterku ktoś mi rozwalił manetkę i był gaz do oporu. Nie wiedziałem o tym i jak włączyłem stacyjkę by sprawdzić napięcie, to dopiero miałem problem z utrzymanie skuterka, bo wyrwał do przodu i weź go wyłącz ;)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

Sterowniki do wózków mają takie zabezpieczenie, że nie włączy się jeżeli pedał nie jest w pożycji ,,0".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

A jak wsiada kobitka? ;)
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 352
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

zeeltom napisał/a:

A tak przy okazji: po co prowadzić włączony rower?

Lepiej wyłączać go co 100m na przejściach? :D
 
 
norboro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

Zainspirowany tym postem postanowiłem pogrzebać przy swoim starym rowerze takim tanim z marketu. Odkręciłem swój wolnobieg 6-rzędowy, poprzyglądałem się, pomierzyłem, następnie poszukałem w internecie i widzę, że są wolnobiegi 1-rzędowe nawet tanie z różną liczbą zębów na różne łańcuchy, tzn. grube lub cienkie. Zatem musiałbym kupić jeden wolnobieg na mój łańcuch ten który mam (musiałbym go skrócić) oraz 1 wolnobieg do silnika. Powstaje pytanie:

Czy dla silnika też należy kupić wolnobieg w wersji na "gruby" łańcuch? Tzn jakie zazwyczaj są zębatki na silniku?

Zastanawiałem się też jaki w sensie ilości kupić wolnobieg dla "siebie" celem ruszania i dopedałowywania. Założyłem, że przerzutki z tyłu coprawda nie będzie, ale z przodu zostaje. Wydaje mi się rozsądne dla siebie wybrać wolnobieg z mniejszą liczbą zębów a dla silnika z większą, ale to chyba należałoby oszacować dopiero po wyborze konkretnego silnika z przekładnią.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group