|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower miejski |
Autor |
Wiadomość |
pjwasek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013 Rower miejski
|
|
|
Witam wszystkich. Od dłuższego czasu jestem czytelnikiem tego forum i od dłuższego czasu chciałem skonstruować rower elektryczny.
Miałem w garazu rower miejski z decathlonu na którym nie jeżdziłem prawie wcale. Postanowiłem przerobić go na wersję elektryczną i do tego zrobić to jak
najmniejszym kosztem. Wiem, że rozwiązanie, które zastosowałem nie jest tym z najwyższej półki, ale póki co przejechałem tym rowerem około 100 km i wszystko
działa w nim znakomicie.
Do przeróbki wykorzystałem silnik z przekładnią 1016 z Magmy, oraz gotowy uchyt do tego silnika. Silnik napędza tylne koło przez podwójny wolnobieg, który
jest przykręcony za pomocą śruby z miski łożyska suportu. Cały napęd bardzo cicho.
Całość zasilają dwa akumulatory żelowe 12v 12Ah. Prędkość maksymlna to 28km/h. Nie wiem jaki jest zasięg, ponieważ do pracy mam 15 km i
przejeżdżam ten dystans bez żadnych problemów. Z czasu ładowania akumulatorów wynika, że powinienem przejechać bez problemów ok 25 km na jednym ładowaniu. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Bardzo estetycznie to przerobiłeś,w tego typu napedzie wazna jest ciagła dbalosc o własciwą konserwację,czyli zeby to bylo nasmarowane i miało wlasciwy naciag łancucha.Jak go nie bedziesz forsowal to Ci długo posłuży,jednym słowem fajna dameczka.Ale pamiętaj apetyt rośnie w miarę jedzenia(jeżdżenia). |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
pirat666
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Sprytnie i tanio |
_________________ e-kona |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Ładnie zrobiłeś. Zasięg masz większy niż ja miałęm w podobnej konstrukcji na tym silniku (tyle że koło napędzanie było z drugiej strony). 25km było raczej przy aku 24V20ah zelach. No ale wiadomo trudno to porównywać bo jest wiele zmiennych. U mnie zaletą takiego montarzu w stosunku do mid-driwe na korbie było duże ograniczenie głośności. Silnik był tylko nieco głośniejszy od silnika w piaście. Życzę udanej eksploatacji:). |
|
|
|
|
norboro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Fajna konstrukcja, mam pytania:
1. Czy to jest konstrukcja bez sterownika i manetki gazu? Skrzynka na kluczyk wydaje się spora i zastanawia się co ona tam w środku może "ukrywać"
2. Czy możesz podać jakiś link do tego wolnobiegu bo chciałbym go zobaczyć dokładniej?
3. Rozumiem, że ten silnik z przekładnią w czasie szybkiej jazdy kręci się około 350 RPM? Czy koło zębate w wolnobiegu na które wchodzi ten łańcuch od silnika ma 2 razy więcej zębów, czyli jest jakby w pewnym sensie "dodatkowa" przekładnia 2:1 ?
Sam bym chętnie taką konstrukcję wykonał |
|
|
|
|
pjwasek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Dziękuję wszystkim i już odpowiadam.
Rower ma sterownik i manetkę na kciuk. Miałem wcześniej manetkę taką jak w skuterze, ale zaraz ja wymieniłem, bo była niebezpieczna. Wystarczyło ją lekko trącić ręką i rower wyrywał do przodu jak szalony. W pudełku mieści się sterownik z magmy, kluczyk i gniazdo ładowania. Jeżeli chodzi o wolnobieg, to patent do jego mocowania w wygląda tak:
http://electra-bike.fr/de...doublewheel.jpg
Okazało się, że jest to lewa miska wkładu suportu, który kupiłem za 30zł w sklepie rowerowym. Ma ona taki sam gwint jak wolnobieg i ważne jest aby był nagwintowany na całej powierzchni:
http://rowerowy.interbike...nphoto.php5.jpg
Przepis na montaż wygląda tak:
1. Odkręcamy oryginalny wolnobieg.
2. Zakręcamy pojedynczy wolnobieg, do gwintu wewnątrz wolnobiegu wkręcamy nakrętkę suportu i na tą nakrętkę nakręcamy drugi wolnobieg
3. I dostajemy to, o co nam chodziło:
http://electra-bike.fr/de...oublewheel2.jpg
Wadą tego rozwiązania jest to, że tracimy przerzutki z tyłu.
Wolnobieg do silnika miał chyba 18 zębów, więc przełożenie rzeczywiście wynosi mniej więcej 2:1. Mój silnik ma 350W |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Albo manetka była uszkodzona, albo coś źle podłączyłeś. Manetka nie ma prawa dawać full po lekkim przekręceniu.
A patent na dwa wolnobiegi rewelka. Nieraz myślałem jak to rozwiązać, bo ułatwiło by to przeróbki |
|
|
|
|
pjwasek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Manetka była dobra i reagowała prawidłowo, ale wolałem ją wymienić, ponieważ nie wydawało mi się takie rozwiązanie zbyt bezpieczne zwłaszcza gdy rower się prowadzi idąc obok niego. Jeżeli chodzi o dwa wolnobiegi, to naprawdę bardzo długo kombinowałem z tym rozwiązaniem. Z bardziej zaawansowanych narzędzi, to mam tylko piłkę do metalu i wiertarkę. Musiałem sobie poradzić mając do dyspozycji tylko takie narzędzia. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Nie gadaj... młotka nie masz?
A tak przy okazji: po co prowadzić włączony rower? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
Ja też preferuję kciukowe. jak jednak mam akurat zwykła, to ucinam połowe rączki zastępuję uchwytem rączką rowerową którą dociskam pozostałą część manetki. manetka trze o gumę i zdecydowanie zmiejsza to narrowistość. Swego czasu jeżdziłem nawet tak że wywaliłem sprężynę powrotną i dzięki temu był taki mechaniczny tempomat:). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013
|
|
|
To ostatnie dopiero jest niebezpieczne
Ostatnio po zlocie w skuterku ktoś mi rozwalił manetkę i był gaz do oporu. Nie wiedziałem o tym i jak włączyłem stacyjkę by sprawdzić napięcie, to dopiero miałem problem z utrzymanie skuterka, bo wyrwał do przodu i weź go wyłącz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013
|
|
|
Sterowniki do wózków mają takie zabezpieczenie, że nie włączy się jeżeli pedał nie jest w pożycji ,,0". |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013
|
|
|
A jak wsiada kobitka? |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 355 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
A tak przy okazji: po co prowadzić włączony rower? |
Lepiej wyłączać go co 100m na przejściach? |
|
|
|
|
norboro [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013
|
|
|
Zainspirowany tym postem postanowiłem pogrzebać przy swoim starym rowerze takim tanim z marketu. Odkręciłem swój wolnobieg 6-rzędowy, poprzyglądałem się, pomierzyłem, następnie poszukałem w internecie i widzę, że są wolnobiegi 1-rzędowe nawet tanie z różną liczbą zębów na różne łańcuchy, tzn. grube lub cienkie. Zatem musiałbym kupić jeden wolnobieg na mój łańcuch ten który mam (musiałbym go skrócić) oraz 1 wolnobieg do silnika. Powstaje pytanie:
Czy dla silnika też należy kupić wolnobieg w wersji na "gruby" łańcuch? Tzn jakie zazwyczaj są zębatki na silniku?
Zastanawiałem się też jaki w sensie ilości kupić wolnobieg dla "siebie" celem ruszania i dopedałowywania. Założyłem, że przerzutki z tyłu coprawda nie będzie, ale z przodu zostaje. Wydaje mi się rozsądne dla siebie wybrać wolnobieg z mniejszą liczbą zębów a dla silnika z większą, ale to chyba należałoby oszacować dopiero po wyborze konkretnego silnika z przekładnią. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|