ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
E-bike "The Nemesis" początki budowy
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Sterowniki markowe trzymają parametry.
Jeżeli kupisz tani chiński to nigdy nie wiesz jaka tak naprawdę ma moc, jeżeli markowy będzie trzymał parametry takie jak podaje producent.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Z tego co czytam to forum to wywnioskowalem, ze wszyscy stosuja chinskie sterowniki, nawet tas w swojej konstrukcji 4kw taki stosuje, wiec to wcale nie musi byc taka lipa. 100zl to nie sa jakies ogromne pieniadze, a bede mogl przynajmniej pojezdzic do czasu zakupu mocniejszego sterownika.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Ja mam chiński badziew za 270zł. To samo wszyscy znajomi i znajomi ich znajomych.
Są dobre bo są tanie i dobre :)

I działają bardzo dobrze, ograniczają moc na zadany poziom dokładnie wtedy kiedy powinny. Tylko trzeba zrozumieć co to jest rated power, a co to moc maksymalna sterowników.

Moim zdaniem ten sterownik 1000W będzie git i nie będzie komplikacji. Ewentualnie można dobrać 800W 48V jeśli jest jakieś dodatkowe ryzyko. Dla ciekawości ci powiem, że niektórzy znajomi mają niezbyt mocne silniki klasy 36V500W i zarówno ze sterownikiem 800W jak i 1000W zachowuje się to dobrze. Oczywiście nie można szaleć, ale to są maksymalne moce do zaakceptowania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 20 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

ok, to jeszcze postaram się zakupić grubsze kable i je zamontować w silniku oraz zmontuje całość (jak przewody wejdą)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Do silników są specjalne kable z bardzo cienką izolacją i grubym rdzeniem.
W moim silniku mam kable fazowe... uwaga... 1.5mm2 i w szczycie idzie po nich nawet 65A... :twisted:
Więc twoje 4mm to aż nadto dobre. Sam muszę w moim zmienić na grubsze bo już raz mi się zjarały - ale mam problem ze znalezieniem takich odpowiednich.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Te 4mm to tak orientacyjnie określiłem, przykładając do kabla wiertło 4mm :D
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Ej no, ale ty zmierz miedziany rdzeń kabla (albo odczytaj z kabla nadruk), a nie z izolacją :D
I to, że drut ma większą nośność prądu niż linka.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

no nie bez przesady, wiertło przykładałem do miedzianej części kabla :p A poza tym na kablu też nic nie jest napisane, jak zakupie mocniejsze to wymienię, a jak nie to będą musiały starczyć te, co są :)
Ostatnio zmieniony przez buckowina Sob 20 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

A to przepraszam :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Miałem 4 chińskie sterowniki w tym do szczotkowych też. Każdy trzymał zadane parametry prądu max. Odchyłki były niewielkkie. Związane tez pewnie z przewoltowywaniem itd. Ale na nominałach napięciach raczej do 5% odchyłki max w obie strony w zaleznosci od modelu i sytuacji.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

No to pierwszy etap budowy elektryka mogę uznać za skończony, mam nadzieję, że nie będę musiał więcej otwierać tego silnika. Teraz pozostaje tylko zakupić sterownik i mieć nadzieje, że wszystko dobrze podłączyłem i nic nie uszkodziło się przy montażu :)



Dorobiłem ramie zapobiegające przekręceniu silnika w mocowaniu.


Niestety wolnobieg 9-rzędowy który dostałem z silnikiem okazał się za szeroki, przez co nie mogłem włożyc silnika w widełki, dlatego dałem stary 7-rzędowy ale i tak nie obyło się bez odginania.




BTW. Grubsze kable i tak by nie weszły, gdyż nawet z tymi miałem problem, żeby złożyć całość a i tak przeciąłem niechcący kabel od czujników i wymieniłem go na skrętkę telefoniczną.
Ostatnio zmieniony przez buckowina Nie 18 Sie, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

Kolejne problemy i zmagania przede mną, dotarł do mnie TAKI sterownik, podłączyłem go do wcześniej wykonanej instalacji i co mnie zdziwiło, podczas podłączania nie było żadnej iskry, znanej mi z sterowników szczotkowych. Pomyślałem, że może tak musi być, więc nacisnąłem manetkę, ale niestety brak odzewu. Na hallotorny w manetce oraz w silniku nie jest podawane napięcie 5V, które zapewne powinno tam występować w momencie podłączenia "do prądu" sterownika. Czy czasem w tym sterowniku nie trzeba jakoś zewrzeć kabli, aby go uruchomić? Jeśli tak to które są to kable?

Niepodłączone kable:



A tu zdjęcia z budowy stelaża:








 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

Nie było iskry bo może masz system soft start zainstalowany - a on właśnie przeciwdziała temu negatywnemu zjawisku. A jak nie - to fakt, dziwne że nie iskrzy :P

Ale sterownik się nie włączy poprzez samo podłączenie go do zasilania :P
Trzeba jeszcze włączyć go na "stacyjce"...

Co sterownik to inaczej wygląda włączanie (inaczej działa stacyjka). Jak uruchomić to powinieneś pytać sprzedawcę - on wie doskonale co i jak.
W moim sterowniku mam wyprowadzony 1 przewód. Fakt przyłączenia go do +66V od baterii uruchamia sterownik.
Na 500W sterowniczku to nie będzie jakoś porywającej dynamiki jazdy :) Ale te 15kg ołowiu za siedzonkiem rysuje wizje bardzo ładnej wywrotki :D Na zele to chyba najgorsze możliwe miejsce hehe
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

tas napisał/a:
Na zele to chyba najgorsze możliwe miejsce hehe


No niestety, nigdzie indziej mi nie pasowały, bo przecież nie będę woził 10kg (2,5kg aku) na plecach a z takim mocowaniem o dziwo wcale źle się je jeździ :P

Pobawię się zaraz z tym, bo dostałem od magmy jakąś "instrukcje" i może coś uda się z niej wywnioskować :)
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

No dobra silnik działa, bardzo ładnie kręci ale... do tyłu :D

Zamienienie faz powoduje jedynie szarpanie, co poradzić?

EDIT:

Po zamianie wyjsc hallotronów silnik nareszcie zaczął poprawnie pracować, zrobiłem już pierwsze jazdy i baardzo zaskoczyła mnie praca silnika, jest on niesłyszalny (bardziej hałasuję łańcuch podczas pedałowania niż silnik). Ponadto na razie moc jest wystarczająca, ale z czasem na pewno dostanie więcej "Voltów i Amperów" :twisted:

Jako że przyszła pora na ładowanie, a szkoda kasy na ładowarkę 48V to postanowiłem przerobić trochę pomysł kolegi Tas tzn. wykorzystałem wtyczki od ups'a z 8 stykami i jedna wtyczkę wykorzystuje do ładowania i łączy ona akumulatory równolegle, a drugą do rozładowania i łączy ona aku szeregowo. Bardzo dobry patent, bo nawet nie trzeba co jakiś czas wyrównywać napięć akumulatorów.


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group