|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
E-bike "The Nemesis" początki budowy |
Autor |
Wiadomość |
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Sterowniki markowe trzymają parametry.
Jeżeli kupisz tani chiński to nigdy nie wiesz jaka tak naprawdę ma moc, jeżeli markowy będzie trzymał parametry takie jak podaje producent. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Z tego co czytam to forum to wywnioskowalem, ze wszyscy stosuja chinskie sterowniki, nawet tas w swojej konstrukcji 4kw taki stosuje, wiec to wcale nie musi byc taka lipa. 100zl to nie sa jakies ogromne pieniadze, a bede mogl przynajmniej pojezdzic do czasu zakupu mocniejszego sterownika. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Ja mam chiński badziew za 270zł. To samo wszyscy znajomi i znajomi ich znajomych.
Są dobre bo są tanie i dobre
I działają bardzo dobrze, ograniczają moc na zadany poziom dokładnie wtedy kiedy powinny. Tylko trzeba zrozumieć co to jest rated power, a co to moc maksymalna sterowników.
Moim zdaniem ten sterownik 1000W będzie git i nie będzie komplikacji. Ewentualnie można dobrać 800W 48V jeśli jest jakieś dodatkowe ryzyko. Dla ciekawości ci powiem, że niektórzy znajomi mają niezbyt mocne silniki klasy 36V500W i zarówno ze sterownikiem 800W jak i 1000W zachowuje się to dobrze. Oczywiście nie można szaleć, ale to są maksymalne moce do zaakceptowania. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 20 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
ok, to jeszcze postaram się zakupić grubsze kable i je zamontować w silniku oraz zmontuje całość (jak przewody wejdą) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Do silników są specjalne kable z bardzo cienką izolacją i grubym rdzeniem.
W moim silniku mam kable fazowe... uwaga... 1.5mm2 i w szczycie idzie po nich nawet 65A...
Więc twoje 4mm to aż nadto dobre. Sam muszę w moim zmienić na grubsze bo już raz mi się zjarały - ale mam problem ze znalezieniem takich odpowiednich. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Te 4mm to tak orientacyjnie określiłem, przykładając do kabla wiertło 4mm |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Ej no, ale ty zmierz miedziany rdzeń kabla (albo odczytaj z kabla nadruk), a nie z izolacją
I to, że drut ma większą nośność prądu niż linka. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
no nie bez przesady, wiertło przykładałem do miedzianej części kabla :p A poza tym na kablu też nic nie jest napisane, jak zakupie mocniejsze to wymienię, a jak nie to będą musiały starczyć te, co są |
Ostatnio zmieniony przez buckowina Sob 20 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
A to przepraszam |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Miałem 4 chińskie sterowniki w tym do szczotkowych też. Każdy trzymał zadane parametry prądu max. Odchyłki były niewielkkie. Związane tez pewnie z przewoltowywaniem itd. Ale na nominałach napięciach raczej do 5% odchyłki max w obie strony w zaleznosci od modelu i sytuacji. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
No to pierwszy etap budowy elektryka mogę uznać za skończony, mam nadzieję, że nie będę musiał więcej otwierać tego silnika. Teraz pozostaje tylko zakupić sterownik i mieć nadzieje, że wszystko dobrze podłączyłem i nic nie uszkodziło się przy montażu
Dorobiłem ramie zapobiegające przekręceniu silnika w mocowaniu.
Niestety wolnobieg 9-rzędowy który dostałem z silnikiem okazał się za szeroki, przez co nie mogłem włożyc silnika w widełki, dlatego dałem stary 7-rzędowy ale i tak nie obyło się bez odginania.
BTW. Grubsze kable i tak by nie weszły, gdyż nawet z tymi miałem problem, żeby złożyć całość a i tak przeciąłem niechcący kabel od czujników i wymieniłem go na skrętkę telefoniczną. |
Ostatnio zmieniony przez buckowina Nie 18 Sie, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Kolejne problemy i zmagania przede mną, dotarł do mnie TAKI sterownik, podłączyłem go do wcześniej wykonanej instalacji i co mnie zdziwiło, podczas podłączania nie było żadnej iskry, znanej mi z sterowników szczotkowych. Pomyślałem, że może tak musi być, więc nacisnąłem manetkę, ale niestety brak odzewu. Na hallotorny w manetce oraz w silniku nie jest podawane napięcie 5V, które zapewne powinno tam występować w momencie podłączenia "do prądu" sterownika. Czy czasem w tym sterowniku nie trzeba jakoś zewrzeć kabli, aby go uruchomić? Jeśli tak to które są to kable?
Niepodłączone kable:
A tu zdjęcia z budowy stelaża:
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Nie było iskry bo może masz system soft start zainstalowany - a on właśnie przeciwdziała temu negatywnemu zjawisku. A jak nie - to fakt, dziwne że nie iskrzy
Ale sterownik się nie włączy poprzez samo podłączenie go do zasilania
Trzeba jeszcze włączyć go na "stacyjce"...
Co sterownik to inaczej wygląda włączanie (inaczej działa stacyjka). Jak uruchomić to powinieneś pytać sprzedawcę - on wie doskonale co i jak.
W moim sterowniku mam wyprowadzony 1 przewód. Fakt przyłączenia go do +66V od baterii uruchamia sterownik.
Na 500W sterowniczku to nie będzie jakoś porywającej dynamiki jazdy Ale te 15kg ołowiu za siedzonkiem rysuje wizje bardzo ładnej wywrotki Na zele to chyba najgorsze możliwe miejsce hehe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Na zele to chyba najgorsze możliwe miejsce hehe |
No niestety, nigdzie indziej mi nie pasowały, bo przecież nie będę woził 10kg (2,5kg aku) na plecach a z takim mocowaniem o dziwo wcale źle się je jeździ
Pobawię się zaraz z tym, bo dostałem od magmy jakąś "instrukcje" i może coś uda się z niej wywnioskować |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
No dobra silnik działa, bardzo ładnie kręci ale... do tyłu
Zamienienie faz powoduje jedynie szarpanie, co poradzić?
EDIT:
Po zamianie wyjsc hallotronów silnik nareszcie zaczął poprawnie pracować, zrobiłem już pierwsze jazdy i baardzo zaskoczyła mnie praca silnika, jest on niesłyszalny (bardziej hałasuję łańcuch podczas pedałowania niż silnik). Ponadto na razie moc jest wystarczająca, ale z czasem na pewno dostanie więcej "Voltów i Amperów"
Jako że przyszła pora na ładowanie, a szkoda kasy na ładowarkę 48V to postanowiłem przerobić trochę pomysł kolegi Tas tzn. wykorzystałem wtyczki od ups'a z 8 stykami i jedna wtyczkę wykorzystuje do ładowania i łączy ona akumulatory równolegle, a drugą do rozładowania i łączy ona aku szeregowo. Bardzo dobry patent, bo nawet nie trzeba co jakiś czas wyrównywać napięć akumulatorów.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|