Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
E-bike "The Nemesis" początki budowy |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013
|
|
|
andrzejIskierka napisał/a: | zapewne z grupsza zawyżoną dla celów marketingowych |
Jeśli masz na myśli ogniwa, które zastosowałem w swoim rowerze, to są to realne pomiary każdego ogniwa oddzielnie i żadne ogniwo nie spada poniżej 3,3Ah |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
rozchodzi mi się raczej o takie rewelki co mają już podobno nawet po 5 i 6Ah |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
andrzejIskierka napisał/a: | rozchodzi mi się raczej o takie rewelki co mają już podobno nawet po 5 i 6Ah |
Bo cały czas myślisz, że to ogniwa cylindryczne 18650.
Buckowina ma w swojej konstrukcji ogniwa pryzmatyczne |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
wiem jakie ma i że ma pryzmatyczne bo śledzę posty jak czas pozwala! ale ja mam też akurat taki 0,5m kawałek tego kanału wentylacyjnego i myślę sobie też go zaadoptować właśnie pod te cylindryczne a nie tak jak on pryzmatyczne choć pewnie mniej miejsca zajmują niż zająć mogą te cylindryczne które mam zamiar powkładać? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
z cylindrycznymi jest taki problem, że nie da się ich ciasno upakować właśnie ze względu na kształt, gdyż jak ustawimy cztery ogniwa w kwadrat to w środku jest wolna przestrzeń i moim zdaniem jest to marnotrawstwo miejsca, ale jak kto woli... |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
to może wtedy na jednej stronie kanału nałożyć zaślepkę z otworkami jak sito a z drugiej jakiś wentylatorek do chłodzenia ogniw i filtr mikropyłków jak w odkurzaczach? |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Ta przestrzen miedzy cylindrycznymi jest wlasnie udogodnieniem w swobodnym przepływie powietrza miedzy nimi., |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Aha! Nie no! Jak tak to spoko! |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
szalony napisał/a: | Ta przestrzen miedzy cylindrycznymi jest wlasnie udogodnieniem w swobodnym przepływie powietrza miedzy nimi., |
Zawsze jest udogodnieniem? W zimie też?
A rowerach wielkość baterii ma ogromne znaczenie, więc chyba lepiej pryzmatyczne... |
|
|
|
|
szalony [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
kazdy ma swoją racje .... |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Nie widzę problemu by sztucznie stworzyć przerwy między ogniwami pryzmatycznymi bo w czym problem ?
Ja jednak jestem zwolennikiem rozwiązania innego . A więc by w to sztuczne wolne miejsce dać jeszcze jedno ogniwo dzięki temu i bateria 2x pojemniejsza i 2x się mniej będzie grzać bo prądy "ciągnięte" się podzielą na 2x większą ilość więc powinna być bateria zimniejsza chyba że coś źle kombinuję . Każdy musi wybrać sam rodzaj typ baterii , zasilania bo każdy potrzebuje do innych celów . Czyli ostra krótka jazda kontra np spokojna długa trasa . Każdemu według potrzeb jego . |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
A jeśli tak ściśnięte przyzmatyczne będą chciały spuchnąć to co? Przy cylindrycznych mamy wolne miejsce na to. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Mechano napisał/a: | A jeśli tak ściśnięte przyzmatyczne będą chciały spuchnąć to co? Przy cylindrycznych mamy wolne miejsce na to. |
Tak ? A w jakim miejscu ? Swego czasu rozebrałem ogniwo cylindryczne i pryzmatyczne i jakoś właśnie nie znalazłem miejsca na spuchnięcie w cylindrycznych właśnie . W tych pryzmatycznych co ma buckowina jest trochę miejsca na boki do spuchnięcia jakby co (pomiędzy ogniwem a plastikową "koszulką". A jak wiadomo kiedy ogniwa puchną to trzeba się ich zacząć pozbywać . Ja sobie nie wyobrażam eksploatowania dalszego takich ogniw bo są wtedy już nic nie warte . |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Mechano napisał/a: | A jeśli tak ściśnięte przyzmatyczne będą chciały spuchnąć to co? Przy cylindrycznych mamy wolne miejsce na to. |
A widział Waćpan w życiu spuchniętego lit-jan'a, bo ja trochę latek po Ziemi stąpam i nie widziałem.
A nie boisz się Waćpan upadku ze schodów i złamania kręgosłupa?
Jak litowe są ch...we to wrzucać żele, lub rozruchowe i przestać siać tą propagandę, bo ręce opadają! |
|
|
|
|
|