Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
schemat silnika bezszczotkowego |
Autor |
Wiadomość |
jurekoli
początkujący Jerzy

Wiek: 75 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Białystok-Wieczorki
|
Wysłany: Pon 22 Lip, 2013 schemat silnika bezszczotkowego
|
|
|
W czasie wymiany opony w rowerze elektrycznym uszkodziłem (lub taki zbieg okoliczności) coś w silniku i po zmontowaniu silnik pracuje powoli i bardzo się trzęsie ,oczywiście trzeba mu pomóc ruszyc
Po podłączeniu do sterownika podobnego silnika wszystko jest w porządku.
Myślałem że może przerwałem któryś z tych cienkich kabli ale po rozebraniu silnika okazało się że żaden z kabli nie jest przerwany .Po odłączeniu od sterownika poszczególnych cienkich kabelków żółty i zielony reagują na pracę silnika natomiast niebieski nie. Nie wiem co to są w silniku za elemeny podobne do tranzystorów o symbolu S 41329 . Być może że to uszkodzenie jednego z nich jest przyczyną nie równej pracy silnika?
Jeżeli ktoś zechciałby mi podpowiedzieć jak mam ten problem rozwiązać bym był wdzięczny. |
_________________ oli |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 22 Lip, 2013
|
|
|
Szarpanie, nierówna praca, niemożność ruszenia z miejsca to typowa oznaka braku komunikacji sterownik <- czujnik halla. Może nie działać on sam, przerwać się przewód lub nie stykać na złączce ze sterownikiem.
Przepikaj miernikiem czy jest przejście między nogami halla, a wtyczką ze sterownika. Jeden z przewodów powinien mieć przerwę i trzeba naprawić. Jeśli wszystkie przewody są ok to awarii można doszukiwać się w samym czujniku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Lip, 2013
|
|
|
Szukaj uszkodzenia czerwonego kabla, lub hallotronu do niego podłączonego. Sprawdź czy sam hallotron nie wysunął się z gniazda, albo jakaś nóżka się nie urwała. |
|
|
|
 |
jurekoli
początkujący Jerzy

Wiek: 75 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Białystok-Wieczorki
|
Wysłany: Pon 22 Lip, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Szukaj uszkodzenia czerwonego kabla, lub hallotronu do niego podłączonego. Sprawdź czy sam hallotron nie wysunął się z gniazda, albo jakaś nóżka się nie urwała. |
Jak już podałem w poprzednim opisie podejrzewam wydaje mi się że nie działa jeden z trzech będących w silniku hallotronów(S41329). Praca silnika wskazuje na sterowanie dwoma hallotronami a kiedy trzeci nie steruje następuje wyłączenie ale siłą rozpędu silnik kręci nadal w tym miejscu zwalniając co obiawia się takim turkotem. Szukałem tego typu hallotronu ale niestety nie znalazłem , są natomiast inne ale nie wiem czy można je zastąpić ?W czasie kiedy sprawdzałem reakcję sterowania już włączonego silnika to po odłączeniu cienkiego kabla zielonego silnik jeszcze bardziej zwalniał, to samo było gdy włączyłem zielony a wyłączyłem żółty natomiast po odłączeniu lub załączeniu niebieskiego nie było żadnej reakcji.Nie znam się za bardzo na tego rodzaju sterowaniu i chciałbym zapytać czy jest możliwość sprawdzenia takich hallotronów czy są sprawne n.p. miernikiem? |
_________________ oli |
|
|
|
 |
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4

Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Hallotrony możesz sprawdzić woltomierzem podłączając napięcie zasilania do czerwonego (+) i czarnego (-) 5V i mierząc napięcie między plusem a trzema pozostałymi końcówkami hallotronów. Kręcąc kołem na każdym z nich powinno się pojawiać i zanikać napięcie rzędu 5V. Jeśli któryś zachowuje się inaczej, to trzeba szukać w nim przyczyny. Urwana nóżka lub kabelek zazwyczaj jest powodem. Czasem hallotron wysunie się z gniazda w blachach stojana i wtedy tez może nie działać.
Tu masz hallotrony jakich potrzebujesz:
http://www.conrad.pl/Czuj...onrad&pi=153775
http://www.sklep.cyfronik...ny-3-nogi/24967 |
|
|
|
 |
jurekoli
początkujący Jerzy

Wiek: 75 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Białystok-Wieczorki
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Spróbuję pomierzyć.Dziękuję .
Niestety nie mogę nigdzie znależć opisu tego typu hallotronów .Może ktoś mi podpowie jak można by ten problem rozwiązac.
DSCN1354.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 11517 raz(y) 3,01 MB |
DSCN1359.JPG tak to wygląda wewnątrz silnika. |
Pobierz Plik ściągnięto 5260 raz(y) 2,86 MB |
|
_________________ oli |
|
|
|
 |
borsuk
prezes


Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
jurekoli napisał/a: | Spróbuję pomierzyć.Dziękuję .
Niestety nie mogę nigdzie znależć opisu tego typu hallotronów .Może ktoś mi podpowie jak można by ten problem rozwiązac. |
Opis takich hallotronów masz tutaj wraz z amerykańską czyli łopatologiczną instrukcją.
Pozdrawiam
borsuk |
|
|
|
 |
jurekoli
początkujący Jerzy

Wiek: 75 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Białystok-Wieczorki
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
Dzięki 'Borsuk" ale nie zabardzo kumam po anglo amerykańsku. |
_________________ oli |
|
|
|
 |
borsuk
prezes


Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
jurekoli napisał/a: | Dzięki 'Borsuk" ale nie zabardzo kumam po anglo amerykańsku. |
Jest to czujnik Halla Honeywell SS41, SIP, bipolarny.
Opis np. tu |
|
|
|
 |
tomson
prezes TOMSON

Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
widzę w tym silniku trochę inny sposób zamocowania czujników wynika to pewnie ze specyfikacji uzwojenia i ilości biegunów bo czujnik hala z środkowej fazy jest obrócony o 180°
możesz napisać ile biegunów ma ten silnik i zębów stojana. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
Dotąd widziałem dwa zewnętrzne w szczelinie i środkowy po środku blach, albo odwrotnie, teraz nie pamiętam, ale wszystkie były odwrócone w jedną stronę. Możliwe, że tu jest inaczej, może to nie jest 120 stopni, tylko 60? Rozbierał ktoś silnik 60 stopni? Ja miałem do czynienia tylko ze 120 stopni. Może to jest ta różnica? |
|
|
|
 |
jurekoli
początkujący Jerzy

Wiek: 75 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Białystok-Wieczorki
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
tomson napisał/a: | widzę w tym silniku trochę inny sposób zamocowania czujników wynika to pewnie ze specyfikacji uzwojenia i ilości biegunów bo czujnik hala z środkowej fazy jest obrócony o 180°
możesz napisać ile biegunów ma ten silnik i zębów stojana. |
W silniku są 48 rowki uzwojone. 45 bez hallotronów a w trzech są hallotrony.(jak na zdjęciu)
Z silnika wychodzi 8 kabli . 5 cienkich (czerwony czarny żółty zielony i niebieski) i trzy grube.
W piaście koła są 16 magnesy. |
_________________ oli |
|
|
|
 |
jurekoli
początkujący Jerzy

Wiek: 75 Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Białystok-Wieczorki
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
borsuk napisał/a: | jurekoli napisał/a: | Dzięki 'Borsuk" ale nie zabardzo kumam po anglo amerykańsku. |
Jest to czujnik Halla Honeywell SS41, SIP, bipolarny.
Opis np. tu |
Kupiłem SS411A ale nie wiem czy to może zastąpić S41329. |
_________________ oli |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
Jeśli jest przełączający, to pewnie będzie pasował.
Wyżej podałem ci linki do hallów, które na pewno działają, bo sam je stosowałem. |
|
|
|
 |
|