ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Grzejący się akumulator przy ladowaniu równoległym
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Jeśli są mniej więcej jednakowe, to najlepiej równolegle, bo się wyrównają.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Ja to jakiś ,,prorok chyba jezdem".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

buckowina napisał/a:
Niestety po ostatnim ladowaniu akumulator wyraznie napuchl....:o

Zrob ostatnia probe. Laduj tylko ten akumulator malym pradem , tak by sie nie grzal az osiągnie max napiecia. Nastepnie te pozostale 3 naladuj jak dotychczas rownolegle. Polacz z powrotem szeregowo i po rozladowaniu -jezdzie zmierz na kazdym napiecie. Jesli bedzie mial wyraźnie mniejsze to do wymiany/wyrzucenia.
(Znaczy do utylizacji)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

gienek333 napisał/a:
Jeżeli akumulator pod obciążeniem ma najwyższe napięcie to jego rez. wewnętrzna jest najniższa.

W szeregu? Co na to powiedziałby Pan Ohm?
U=R*I
Aby napięcie wzrosło, na którymś aku w szeregu, musi wzrosnąć prąd lub rezystancja na tym aku. Prąd mamy taki sam bo to szereg.
Nie ma wyjścia. Rezystancja musi być większa.
Pozdrawiam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Joki napisał/a:
Prąd mamy taki sam bo to szereg.
Nie ma wyjścia. Rezystancja musi być większa..
Rzeczywiście prąd identyczny, ale wniosek niesłuszny.
Bo to nie jest szereg oporników, lecz źródeł SEM + ich oporności wewnętrznych. Czyli o napięciu jednego elementu decydują obie te wartości. A to nie musi być takie proste do oceny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Jak będzie ich 100 sztuk i jeden będzie się grzał, to też będziecie kombinować, jak koń pod górę? :-D :-D
Siedzę od paru lat tylko w żelach i święty Boże nie pomoże ;-)
Grzeje się? Wywalić i dać nowy.
Na złomie płacą 2 zł za kg żela, na piwo będzie :-D
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Panowie, przy okazji tego wątku, wybaczcie że OT, muszę zakupić do jednej z moich maszyn nowy komplet aku, moje wstępne typowania to:
Toyama NPC18-12 DEEP CYCLE 18Ah tu: http://allegro.pl/akumula...html#tabsAnchor

LMRA 18-12 12V 18 Ah tu: http://allegro.pl/akumula...3447808919.html

i 12V 20Ah DREAM POWER tu: http://allegro.pl/akumula...html#tabsAnchor

Jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia i doświadczenia to proszę o info. Chciałbym coś dobrać sensownego - cena 150 za szt. do zaakceptowania.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

JA ganiałem na Toyamach swojego czasu bardzo dużo - dzielnie znosiły pracę - zasięgi do ok. 15 km robiłem - aczkolwiek duże straty miałem w swoim rowerku z tytułu zbyt słabego silnika... Niedługo je doładuję do pełna i rozpocznę testy - po ok. pół roku stania w piwnicy trzymały świetnie a ich rezystancja wewnętrzna oscylowała na poziomie ok 15 - 15,5 mOhm (testowane profesjonalnym miernikiem Hioki).
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Sie, 2013   

Nie dajcie się oszukać napisom na akumulatorach. Zwróćcie uwagę na ciężar. Te lżejsze na pewno nie mają podanej pojemności.
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 07 Sie, 2013   

jerzyz napisał/a:
Joki napisał/a:
Prąd mamy taki sam bo to szereg.
Nie ma wyjścia. Rezystancja musi być większa..
Rzeczywiście prąd identyczny, ale wniosek niesłuszny.
Bo to nie jest szereg oporników, lecz źródeł SEM + ich oporności wewnętrznych. Czyli o napięciu jednego elementu decydują obie te wartości. A to nie musi być takie proste do oceny.

No tak, trzeba by brać pod uwagę SEM minus spadek napięcia na rezystancji każdego aku. Sama rezystancja jest istotna tylko przy ładowaniu, kiedy zestaw jest odbiornikiem.
To oznaczałoby, że ten aku był dobry ale zabiły go pozostałe zużyte.
Pozdrawiam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 07 Sie, 2013   

Jednak to ten jeden akumulator był padnięty, gdyż postanowiłem zostawić na noc ładowanie 4szt. z tego samego ups i wszystkie napuchły, że aż się z sobą pozlepiały (roztopiła się obudowa). Generalnie znalazłem jeszcze jeden akumulator z tego urządzenia co pozostałe, sprawne i już ładuje się w rowerku :)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 07 Sie, 2013   

A czym to ładowałeś? Jakie było końcowe napięcie ładowania?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 07 Sie, 2013   

ładowane to było prostą ładowarką z 2x lm317, która była ustawiona na napięcie 14,8V oraz prąd wynikający z wewnętrznych ograniczników lm317 równy 3A.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Czy na tych aku było napsane że ciągle ładować do 14,8 V, buforowo, czy po osiągnięciu 14,8 V zakończyć ładowanie. Nie tam żebym się czepiał, ale forum jest do wymiany doświadczeń, a moje doświadczenia pokazują że aku różnych producentów różnie się zachowują. Niektóre ładują się do 16 V, a inne nie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Wedlug producenta można je ładować nawet do 15V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group