ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
kupno zestawu do konwersji
Autor Wiadomość
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013   kupno zestawu do konwersji

Witam.
Chcialbym prosic o pomoc w doborze zestawu do konwersji. Nie chce zajmowac się kupnem towaru w chinach bo nie mam na to czasu, a i w razie problemów nie chce czekac poł roku na rozwiazanie problemów, dlatego rozważam kupno w PL lub w UK. I teraz jesli chodzi o PL to gdzie? Zalezy mi na opini osob które cos takiego juz zakupily, pojeździly i maja do powiedzenia cos na ten temat.

Co do parametrów. Pierwszy rower 250W stanowczo zbyt mało. Ile teraz potrzeba W sam nie wiem. Rowerem chce jeździc do pracy wiec wychodzi okolo 20km dziennie. Stawiam na rower ponieważ jego koszty eksploatacji są bardzo male porównując nawet do skutera itp. wydajac jednorazowy koszt ponieważ kosztu ladowania aku nie licze - koszty wliczone w rachunki. Ma służyc cały rok wiec potrzebuje cos wytrzymalego.

Opcjonuje nad silnikiem wbudowanym w tylne koło ponieważ ludzie mówią ze z przednich widełek pekają mocowania oski w widelkach.

Bateria na pewno musi wystarczyc na dojazd do pracy i spowrotem ale o wiele bardziej bylbym zadowolony gdyby wystarczyla na trzykrotnosc tego ze wzgledu na to by nie ladowac jej kazdego dnia, a w razie wycieczki do centrum Londynu pojeździc bez koniecznosci ladowania aku. Warunek jest taki ze musze ją odłączac od roweru, zabierac do domu i w domu sobie ładowac, lub gdy parkuje na miejscie to zabieram ją ze soba - tutaj w momencie jej nie będzie.

Nie wiem jakie info jeszcze potrzeba, proszę o pomoc. W tym momencie mozna powiedziec ze sam nie wiem czego szukam. W miare mozliwosci będę odpisywal.

Pozdrawiam.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013   

Napisz z jaką prędkością chcesz się poruszać i czy jako wspomaganie, czy tylko sam silnik. Jaki rower do konwersji. Foto roweru mile widziane.
Jakim dysponujesz funduszem.
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013   

Witam. Na chwilę obecną jest to rower raleight możliwe ze xle pisze Ale jest to rower bardziej mtb z amortyzacja przednia ale zależy mi na tym by sprzęt przełożyć do specialized globe lub sirrus. Silnik oprócz wspomagania musi dac mi możliwość swobodnej jazdy bez pedałowania. Prędkość do 50km.h.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013   

krystian91 napisał/a:
Prędkość do 50km.h.


To będzie potrzeba silnika o mocy powyżej 1000w. Ja na swoim 1,3kw (nie mierzone) jeżdżę z prędkością max 55km/h
Ostatnio zmieniony przez buckowina Śro 04 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013   

Mój śmiga 42 km/h i uważam że to jest zdecydowanie za szybko - a mam tylko 500W.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013   

Powitac, zastanawia mnie to w jaki sposob wolniej wykorzystam prąd z aku. Jak juz wczesniej napisalem zalezy mi na zasiegu przy odpowiedniej mocy i predkosci wiec chcialbym wybrac cos optymalnego zeby nie zamulało przy jeździe chociazby pod wiatr.

Jesli bede mial silnik 1 kW i nie bede jeździl na pelny gwizdek, to czy bedzie to wieksza oszczednosc niz jazda np. 600-800W na pelnym gwizdku?

Co do roweru, rower teraz to jakis raleigh mało istotny. Mam zamiar zakupic specialized globe lub sirrus ale tam problem kolejny bo srednica kół 28 jednak chce cos dobrac rownież do odpowiedniej specyfiki jazdy i czy lepiej bedzie sie sprawdzal rower z amortyzowanym zawieszeniem?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

Aby aku wystarczały na dłużej potrzebne jest stosowanie możliwie dużego akumulatora i możliwie dużego napięcia całości. Rower o mocy 1 kW przejedzie zdecydowanie mniej kilometrów jeśli będzie mieć np. 24V zasilania niż taki co ma 1kW i napięcie 48V.

Akumulatory nie lubią być traktowane dużymi prądami - to ich zasadnicza wada.

Przy 24V i mocy 1 kW popłynie z akumulatorów 41,66A
Przy 48V i mocy 1kW popłynie z akumulatorów 20,83A

Jak widać - jeśli zwiększysz napięcie o 100% prąd spadnie o 50%. W dodatku elegancko rozłoży się obciążenie - na nie na 2 tylko na 4 aku. W takim wykonaniu żeby jeździło to sprawnie przy 24V musiałbyś mieć akumulator o pojemności ok 40 Ah - przy 48V wystarczą już tylko 20Ah. Ja do swoich obliczeń używam prostego założenia - 1A prądu odpowiada 1Ah pojemności - i tak należałoby to rozpatrywać... Zawsze licz tak akumulatory by płyneło z nich najlepiej 1C - czyli prąd równy pojemności aku.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

Witam. Znalazłem zestaw 36v 800w. Co z blokadami? Było cos takiego ze ogranicza prędkość? I co powiecie z baterią?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

Co do napięcia i prądu to nie ma to większego znaczenia, chociaż podam przykład: mamy 4 akumulatory 12V i 20 Ah i 1 przypadek łączymy je szeregowo i mamy 48V 20Ah, 2- 24V 40ah oraz 3- 12V 80Ah. Pojemność jednego z akumulatorów spada do 70%, to w której wersji mamy największą pojemność? Dodam iż jeżdżę skuterem zasilanym 3 aku 6V (18V) pojemności 100Ah, moc max. 2.8 kW.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

Nostusek napisał/a:

Jak widać - jeśli zwiększysz napięcie o 100% prąd spadnie o 50%. W dodatku elegancko rozłoży się obciążenie - na nie na 2 tylko na 4 aku. W takim wykonaniu żeby jeździło to sprawnie przy 24V musiałbyś mieć akumulator o pojemności ok 40 Ah - przy 48V wystarczą już tylko 20Ah. Ja do swoich obliczeń używam prostego założenia - 1A prądu odpowiada 1Ah pojemności - i tak należałoby to rozpatrywać... Zawsze licz tak akumulatory by płynęło z nich najlepiej 1C - czyli prąd równy pojemności aku.


NotusekPodany przez Ciebie przykład akumulatorów to są tak naprawdę takie same akumulatory. 24V/40Ah i 48V/20Ah mają zgromadzoną taką samą energię i zasięgi będą takie same. Obciążenie akumulatorów też będzie takie same dla silnika o danej mocy np. 1kW.
Co do założeń prądu 1C to tyczy się żeli. LiPole modelarskie można znacznie bardziej obciążać. Przy prądzie 10C LiPole się nudzą:)
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

Cytat:
Jesli bede mial silnik 1 kW i nie bede jeździl na pelny gwizdek, to czy bedzie to wieksza oszczednosc niz jazda np. 600-800W na pelnym gwizdku?


Jeśli silniki nie będą się mocno w budowie różniły to wynik będzie podobny. Być może nawet na silniku 1Kw przejedziesz więcej.

Sam mam rower 48V(53V) i baterię 12Ah(LIFEPO4). Zasięg zależy zawszę od prędkości z jaką jadę np. dla prędkości 50 KM/h zasięg to w moim przypadku ~35 Km. Natomiast kiedy jadę wolniej 30 Km/h mogę już przejechać ~ 55 Km.

Generalnie to im szybciej tym większe prądy (większy opór powietrza) i mniejszy zasięg i na odwrót.

Warto też jeździć na wyższych napięciach np. 48V i wyżej, ponieważ przy tej samej prędkości z akumulatora będą pobierane niższe prądy, w wyniku czego można więcej energi z niego wyssać - czyli dalej przejechać.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

dezmol napisał/a:


Warto też jeździć na wyższych napięciach np. 48V i wyżej, ponieważ przy tej samej prędkości z akumulatora będą pobierane niższe prądy, w wyniku czego można więcej energi z niego wyssać - czyli dalej przejechać.

To są bzdury, bo dla takiej samej baterii w "Wh" i przy tej samej mocy wyjdzie identycznie. Należy tylko zwrócić uwagę na długość i przekrój przewodnika, oraz wydolność prądową sterownika i dodatkowej elektroniki-dla większych prądów, lub na przebicia i łuki elektryczne-dla wyższych napięć.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Dziwne bo praktyka mówi co innego . Zwłaszcza przy mniej wydajnych akumulatorach . :roll:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

energi może będzie i tyle samo ale prąd niższy - zrób sobie test kiedy ci odetnie zasilanie przy 10,5V dla żelka - czy jak "dowalisz do pieca" 40A czy jak 20A... Przelicz sam...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Zgadza się że prąd niższy na całą baterię, a na poszczególne ogniwo będzie taki sam bo dla 24V będziesz miał dwa ogniwa równolegle połączone lub jedno ogniwo o większej pojemności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group