Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
kupno zestawu do konwersji |
Autor |
Wiadomość |
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013 kupno zestawu do konwersji
|
|
|
Witam.
Chcialbym prosic o pomoc w doborze zestawu do konwersji. Nie chce zajmowac się kupnem towaru w chinach bo nie mam na to czasu, a i w razie problemów nie chce czekac poł roku na rozwiazanie problemów, dlatego rozważam kupno w PL lub w UK. I teraz jesli chodzi o PL to gdzie? Zalezy mi na opini osob które cos takiego juz zakupily, pojeździly i maja do powiedzenia cos na ten temat.
Co do parametrów. Pierwszy rower 250W stanowczo zbyt mało. Ile teraz potrzeba W sam nie wiem. Rowerem chce jeździc do pracy wiec wychodzi okolo 20km dziennie. Stawiam na rower ponieważ jego koszty eksploatacji są bardzo male porównując nawet do skutera itp. wydajac jednorazowy koszt ponieważ kosztu ladowania aku nie licze - koszty wliczone w rachunki. Ma służyc cały rok wiec potrzebuje cos wytrzymalego.
Opcjonuje nad silnikiem wbudowanym w tylne koło ponieważ ludzie mówią ze z przednich widełek pekają mocowania oski w widelkach.
Bateria na pewno musi wystarczyc na dojazd do pracy i spowrotem ale o wiele bardziej bylbym zadowolony gdyby wystarczyla na trzykrotnosc tego ze wzgledu na to by nie ladowac jej kazdego dnia, a w razie wycieczki do centrum Londynu pojeździc bez koniecznosci ladowania aku. Warunek jest taki ze musze ją odłączac od roweru, zabierac do domu i w domu sobie ładowac, lub gdy parkuje na miejscie to zabieram ją ze soba - tutaj w momencie jej nie będzie.
Nie wiem jakie info jeszcze potrzeba, proszę o pomoc. W tym momencie mozna powiedziec ze sam nie wiem czego szukam. W miare mozliwosci będę odpisywal.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013
|
|
|
Napisz z jaką prędkością chcesz się poruszać i czy jako wspomaganie, czy tylko sam silnik. Jaki rower do konwersji. Foto roweru mile widziane.
Jakim dysponujesz funduszem. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013
|
|
|
Witam. Na chwilę obecną jest to rower raleight możliwe ze xle pisze Ale jest to rower bardziej mtb z amortyzacja przednia ale zależy mi na tym by sprzęt przełożyć do specialized globe lub sirrus. Silnik oprócz wspomagania musi dac mi możliwość swobodnej jazdy bez pedałowania. Prędkość do 50km.h. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013
|
|
|
krystian91 napisał/a: | Prędkość do 50km.h. |
To będzie potrzeba silnika o mocy powyżej 1000w. Ja na swoim 1,3kw (nie mierzone) jeżdżę z prędkością max 55km/h |
Ostatnio zmieniony przez buckowina Śro 04 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013
|
|
|
Mój śmiga 42 km/h i uważam że to jest zdecydowanie za szybko - a mam tylko 500W. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Śro 04 Wrz, 2013
|
|
|
Powitac, zastanawia mnie to w jaki sposob wolniej wykorzystam prąd z aku. Jak juz wczesniej napisalem zalezy mi na zasiegu przy odpowiedniej mocy i predkosci wiec chcialbym wybrac cos optymalnego zeby nie zamulało przy jeździe chociazby pod wiatr.
Jesli bede mial silnik 1 kW i nie bede jeździl na pelny gwizdek, to czy bedzie to wieksza oszczednosc niz jazda np. 600-800W na pelnym gwizdku?
Co do roweru, rower teraz to jakis raleigh mało istotny. Mam zamiar zakupic specialized globe lub sirrus ale tam problem kolejny bo srednica kół 28 jednak chce cos dobrac rownież do odpowiedniej specyfiki jazdy i czy lepiej bedzie sie sprawdzal rower z amortyzowanym zawieszeniem? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
Aby aku wystarczały na dłużej potrzebne jest stosowanie możliwie dużego akumulatora i możliwie dużego napięcia całości. Rower o mocy 1 kW przejedzie zdecydowanie mniej kilometrów jeśli będzie mieć np. 24V zasilania niż taki co ma 1kW i napięcie 48V.
Akumulatory nie lubią być traktowane dużymi prądami - to ich zasadnicza wada.
Przy 24V i mocy 1 kW popłynie z akumulatorów 41,66A
Przy 48V i mocy 1kW popłynie z akumulatorów 20,83A
Jak widać - jeśli zwiększysz napięcie o 100% prąd spadnie o 50%. W dodatku elegancko rozłoży się obciążenie - na nie na 2 tylko na 4 aku. W takim wykonaniu żeby jeździło to sprawnie przy 24V musiałbyś mieć akumulator o pojemności ok 40 Ah - przy 48V wystarczą już tylko 20Ah. Ja do swoich obliczeń używam prostego założenia - 1A prądu odpowiada 1Ah pojemności - i tak należałoby to rozpatrywać... Zawsze licz tak akumulatory by płyneło z nich najlepiej 1C - czyli prąd równy pojemności aku. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
Witam. Znalazłem zestaw 36v 800w. Co z blokadami? Było cos takiego ze ogranicza prędkość? I co powiecie z baterią? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
Co do napięcia i prądu to nie ma to większego znaczenia, chociaż podam przykład: mamy 4 akumulatory 12V i 20 Ah i 1 przypadek łączymy je szeregowo i mamy 48V 20Ah, 2- 24V 40ah oraz 3- 12V 80Ah. Pojemność jednego z akumulatorów spada do 70%, to w której wersji mamy największą pojemność? Dodam iż jeżdżę skuterem zasilanym 3 aku 6V (18V) pojemności 100Ah, moc max. 2.8 kW. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
Nostusek napisał/a: |
Jak widać - jeśli zwiększysz napięcie o 100% prąd spadnie o 50%. W dodatku elegancko rozłoży się obciążenie - na nie na 2 tylko na 4 aku. W takim wykonaniu żeby jeździło to sprawnie przy 24V musiałbyś mieć akumulator o pojemności ok 40 Ah - przy 48V wystarczą już tylko 20Ah. Ja do swoich obliczeń używam prostego założenia - 1A prądu odpowiada 1Ah pojemności - i tak należałoby to rozpatrywać... Zawsze licz tak akumulatory by płynęło z nich najlepiej 1C - czyli prąd równy pojemności aku. |
NotusekPodany przez Ciebie przykład akumulatorów to są tak naprawdę takie same akumulatory. 24V/40Ah i 48V/20Ah mają zgromadzoną taką samą energię i zasięgi będą takie same. Obciążenie akumulatorów też będzie takie same dla silnika o danej mocy np. 1kW.
Co do założeń prądu 1C to tyczy się żeli. LiPole modelarskie można znacznie bardziej obciążać. Przy prądzie 10C LiPole się nudzą:) |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
Cytat: | Jesli bede mial silnik 1 kW i nie bede jeździl na pelny gwizdek, to czy bedzie to wieksza oszczednosc niz jazda np. 600-800W na pelnym gwizdku? |
Jeśli silniki nie będą się mocno w budowie różniły to wynik będzie podobny. Być może nawet na silniku 1Kw przejedziesz więcej.
Sam mam rower 48V(53V) i baterię 12Ah(LIFEPO4). Zasięg zależy zawszę od prędkości z jaką jadę np. dla prędkości 50 KM/h zasięg to w moim przypadku ~35 Km. Natomiast kiedy jadę wolniej 30 Km/h mogę już przejechać ~ 55 Km.
Generalnie to im szybciej tym większe prądy (większy opór powietrza) i mniejszy zasięg i na odwrót.
Warto też jeździć na wyższych napięciach np. 48V i wyżej, ponieważ przy tej samej prędkości z akumulatora będą pobierane niższe prądy, w wyniku czego można więcej energi z niego wyssać - czyli dalej przejechać. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013
|
|
|
dezmol napisał/a: |
Warto też jeździć na wyższych napięciach np. 48V i wyżej, ponieważ przy tej samej prędkości z akumulatora będą pobierane niższe prądy, w wyniku czego można więcej energi z niego wyssać - czyli dalej przejechać. |
To są bzdury, bo dla takiej samej baterii w "Wh" i przy tej samej mocy wyjdzie identycznie. Należy tylko zwrócić uwagę na długość i przekrój przewodnika, oraz wydolność prądową sterownika i dodatkowej elektroniki-dla większych prądów, lub na przebicia i łuki elektryczne-dla wyższych napięć. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Dziwne bo praktyka mówi co innego . Zwłaszcza przy mniej wydajnych akumulatorach . |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
energi może będzie i tyle samo ale prąd niższy - zrób sobie test kiedy ci odetnie zasilanie przy 10,5V dla żelka - czy jak "dowalisz do pieca" 40A czy jak 20A... Przelicz sam... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Zgadza się że prąd niższy na całą baterię, a na poszczególne ogniwo będzie taki sam bo dla 24V będziesz miał dwa ogniwa równolegle połączone lub jedno ogniwo o większej pojemności. |
|
|
|
|
|