|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
kupno zestawu do konwersji |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Co i tak daje większy prąd przy niższym napięciu. Na samym przewodzie mimo tego że będzie gruby będą straty. Istnieje również coś takiego jak gęstość prądu w przewodniku... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
gulipin napisał/a: | Zgadza się że prąd niższy na całą baterię, a na poszczególne ogniwo będzie taki sam bo dla 24V będziesz miał dwa ogniwa równolegle połączone lub jedno ogniwo o większej pojemności. |
Dokładnie tak.
Nostusek@ Przelicz sam i podaj wyniki jeśli wychodzi Tobie inaczej, bo dla mnie nie ma różnicy w zasięgu czy silnik będzie na 1 wolt czy na 1000 wolt. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Jakby nie patrzeć, to ja wolę wyższe napięcie i mniejsze prądy. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jakby nie patrzeć, to ja wolę wyższe napięcie i mniejsze prądy. |
Tylko nie pisz, że jeździsz na 1000-u woltach
Ze względu na długość i przekrój przewodnika warto zastosować wyższe napięcie, ale tutaj też mamy ograniczenia jak bezpieczeństwo, czy łuk elektryczny. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Jeździłem na różnych zasilaniach. Od 24V do 48V i te ostatnie jest według mnie najlepsze, jeśli chodzi o zasięg na podobnych silnikach. Tak wychodzi praktyka, teorie pomijam |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
zeeltom, a czy porównywane pakiety miały taką samą energię czy pojemność? Bo jeśli porównujesz np. 24V 10Ah, do 48V 10Ah, to nie ma o czym mówić. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Witam, wobec tego jakie macie realne przebiegi, prosze podac napiecie, pojemnosc i specyfike jazdy.
Jak skomentujecie montaz silnikow na przednie koło? |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Porównywałem różne zestawy. Np. 24V 40Ah i 48V 20A
Po jazdach wolę jednak 48V ze względu na mniejsze prądy i możliwość stosowania cieńszych przewodów i złączek. Przy dużych prądach są większe spadki napięć na złączach i nieraz topiło mi takie złącza. Grube przewody i lutowanie, to jedyne rozsądne rozwiązanie dla niskich napięć i dużych prądów. No i ładowarki o dużych prądach... Ale trudno to porównać bardzo dokładnie, jednak na 48V jeździłem nieco dalej, a nieraz te parę kilometrów pchania ciężkiego rowerka robi swoje |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013
|
|
|
Cytat: | To są bzdury, bo dla takiej samej baterii w "Wh" i przy tej samej mocy wyjdzie identycznie. |
Szymek, matematycznie wyjdzie prawie to samo. Cały szkopuł polega w tym, że akumulatory (zwłaszcza żelowe) nie lubią być rozładowywane prądem powyżej 1c. Akumulatory LIFEPO4 i LIPO co prawda lepiej znoszą wyższe prądy, ale i tak widać różnice w odebranej energii. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013
|
|
|
dezmol napisał/a: | Cytat: | To są bzdury, bo dla takiej samej baterii w "Wh" i przy tej samej mocy wyjdzie identycznie. |
Szymek, matematycznie wyjdzie prawie to samo. Cały szkopuł polega w tym, że akumulatory (zwłaszcza żelowe) nie lubią być rozładowywane prądem powyżej 1c. Akumulatory LIFEPO4 i LIPO co prawda lepiej znoszą wyższe prądy, ale i tak widać różnice w odebranej energii. |
Przecież prąd z pojedyńczego aku, przy tej samej mocy, będzie taki sam! |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013
|
|
|
Jeśli rozważasz aku 24V/40Ah i 48V/20Ah to teoretycznie tak - tylko że 40Ah akumulatory są już duże i ciężkie i w dodatku gęstość prądu rozkłada się na dużą powierzchnię płyty - to nie to samo. Uwież na słowo że mimo tego że wychodzi matematycznie to samo to jednak im wyższe napięcia i niższe prądy to pojazd jedzie dalej. Zeeltom Ci to potwierdza nawet że na 48V jedzie mu się lepiej jak na 24V.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013
|
|
|
Brzmi to dosyć sensownie.
Zeeltom@
A czy w Twoim porównaniu, w przypadku niższego napięcia, a większej pojemności, miałeś łączone aku równolegle, czy to były pojedyńcze aku o większej pojemności? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|