ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
kupno zestawu do konwersji
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Co i tak daje większy prąd przy niższym napięciu. Na samym przewodzie mimo tego że będzie gruby będą straty. Istnieje również coś takiego jak gęstość prądu w przewodniku...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013   

gulipin napisał/a:
Zgadza się że prąd niższy na całą baterię, a na poszczególne ogniwo będzie taki sam bo dla 24V będziesz miał dwa ogniwa równolegle połączone lub jedno ogniwo o większej pojemności.

Dokładnie tak.
Nostusek@ Przelicz sam i podaj wyniki jeśli wychodzi Tobie inaczej, bo dla mnie nie ma różnicy w zasięgu czy silnik będzie na 1 wolt czy na 1000 wolt.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013   

Jakby nie patrzeć, to ja wolę wyższe napięcie i mniejsze prądy.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013   

zeeltom napisał/a:
Jakby nie patrzeć, to ja wolę wyższe napięcie i mniejsze prądy.

Tylko nie pisz, że jeździsz na 1000-u woltach :-)
Ze względu na długość i przekrój przewodnika warto zastosować wyższe napięcie, ale tutaj też mamy ograniczenia jak bezpieczeństwo, czy łuk elektryczny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013   

Jeździłem na różnych zasilaniach. Od 24V do 48V i te ostatnie jest według mnie najlepsze, jeśli chodzi o zasięg na podobnych silnikach. Tak wychodzi praktyka, teorie pomijam :wink:
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013   

zeeltom, a czy porównywane pakiety miały taką samą energię czy pojemność? Bo jeśli porównujesz np. 24V 10Ah, do 48V 10Ah, to nie ma o czym mówić.
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013   

Witam, wobec tego jakie macie realne przebiegi, prosze podac napiecie, pojemnosc i specyfike jazdy.

Jak skomentujecie montaz silnikow na przednie koło?
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=513
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013   

Porównywałem różne zestawy. Np. 24V 40Ah i 48V 20A
Po jazdach wolę jednak 48V ze względu na mniejsze prądy i możliwość stosowania cieńszych przewodów i złączek. Przy dużych prądach są większe spadki napięć na złączach i nieraz topiło mi takie złącza. Grube przewody i lutowanie, to jedyne rozsądne rozwiązanie dla niskich napięć i dużych prądów. No i ładowarki o dużych prądach... Ale trudno to porównać bardzo dokładnie, jednak na 48V jeździłem nieco dalej, a nieraz te parę kilometrów pchania ciężkiego rowerka robi swoje ;)
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013   

Cytat:
To są bzdury, bo dla takiej samej baterii w "Wh" i przy tej samej mocy wyjdzie identycznie.


Szymek, matematycznie wyjdzie prawie to samo. Cały szkopuł polega w tym, że akumulatory (zwłaszcza żelowe) nie lubią być rozładowywane prądem powyżej 1c. Akumulatory LIFEPO4 i LIPO co prawda lepiej znoszą wyższe prądy, ale i tak widać różnice w odebranej energii.
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013   

http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d0e5ce59b

co myślicie o tym?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013   

Taniej wychodzą harcase z hobbykinga i to z przesyłka za 10 dolarów z europy. Porównywalny pakiet kosztuje 444 dolara bez wysyłki
Oczywiście zawze możesz trafić na buga ale też skąd wiesz ze te li-ion dają to co deklarują...:(
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Wto 10 Wrz, 2013   

dezmol napisał/a:
Cytat:
To są bzdury, bo dla takiej samej baterii w "Wh" i przy tej samej mocy wyjdzie identycznie.


Szymek, matematycznie wyjdzie prawie to samo. Cały szkopuł polega w tym, że akumulatory (zwłaszcza żelowe) nie lubią być rozładowywane prądem powyżej 1c. Akumulatory LIFEPO4 i LIPO co prawda lepiej znoszą wyższe prądy, ale i tak widać różnice w odebranej energii.

Przecież prąd z pojedyńczego aku, przy tej samej mocy, będzie taki sam!
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Jeśli rozważasz aku 24V/40Ah i 48V/20Ah to teoretycznie tak - tylko że 40Ah akumulatory są już duże i ciężkie i w dodatku gęstość prądu rozkłada się na dużą powierzchnię płyty - to nie to samo. Uwież na słowo że mimo tego że wychodzi matematycznie to samo to jednak im wyższe napięcia i niższe prądy to pojazd jedzie dalej. Zeeltom Ci to potwierdza nawet że na 48V jedzie mu się lepiej jak na 24V..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Śro 11 Wrz, 2013   

Brzmi to dosyć sensownie.
Zeeltom@
A czy w Twoim porównaniu, w przypadku niższego napięcia, a większej pojemności, miałeś łączone aku równolegle, czy to były pojedyńcze aku o większej pojemności?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group