ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pakiet z Green Saver
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   Pakiet z Green Saver

Wymieniam pakiet na nowy. 4 sztuki GS. Tym razem robię złączkę do ładowania wyrównawczego. W sklepie motoryzacyjnym znalazłem złączki 8 krotne, w sam raz do moich celów ;) Jedna wtyczka będzie służyć do ładowania wyrównawczego, druga do podpięcia do roweru.
Parę fotek:







 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Ale grubo owinięte taśmą. Od razu widać, że przewidujesz długą eksploatację. :smile:
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Ku przestrodze, ale chyba Ty jej nie potrzebujesz:
Kolega połączył równolegle dwie duże "paczki" ogniw Li-Ion, aby uzyskać jeszcze większą. Nie sprawdził napięć, i drut go poparzył.
Prawdopodobnie w kręgach motoryzacyjnych stąd pochodzi przekonanie, że akumulatorów nie wolno łączyć równolegle.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Mam woltomierze cyfrowe podłączone do każdego akumulatora z osobna, więc widzę co się dzieje na każdym akumulatorze. Złączki sprawdzone, zwarcia nie ma ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

A gdzie jest Zbyszek ? Zeltom właśnie naucza jak poprawnie układać przewody i owijać taśmą... Powiem Ci że wygląd jest na 5+ twoich połączeń i owinięcia taśmą...
Jedynie zamiast trytytków do spinania przewodów mogłeś użyć samochodowej taśmy parcianej i owinąć sobie wiązki. Wtedy byłoby 6 u mnie za wykonanie.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Tak, to pierwsze co się rzuca w oczy. Idealny porządek, brawo. :smile:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Niestety, jedyne co miałem pod ręką, to trytytki ;) Poza tym te 8 przewodów 4 mm2 jest dość sztywne i owiniecie ich taśmą, by jeszcze bardziej je usztywniło. Teraz jest w miarę elastyczne ;)
Dodam jeszcze, że każdy pin jest zaciśnięty i dodatkowo zlutowany. Powinno to wystarczyć na parę lat.
A tak przy okazji... wie ktoś jaki maksymalny prąd jest przewidziany dla takich złączek samochodowych 6,3 mm?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

zeeltom napisał/a:
A tak przy okazji... wie ktoś jaki maksymalny prąd jest przewidziany dla takich złączek samochodowych 6,3 mm?


Zależy jaki prąd i napięcie... Podpinałem na takich grzałkę boliera o mocy 1,5 kW / 230V i dawały radę. Do 70A przy 6V też dawały radę.... 30A przy 20V tez dawały radę..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

No to spoko. 500W przy 48V wytrzymają ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Byleby ciasno siedziały jedne w drugich to się nie będą grzać. Mam podobne złączki do Twoich u siebie w rowerze - jak odkręcę manetkę na full przy zahamwanym kole to na wyjściu kontrolera przez taką złączkę płynie mi 70A (mierzyłem) przy naięciu 6V i nie grzeje się to ani nic...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

zeeltom napisał/a:
Jedna wtyczka będzie służyć do ładowania wyrównawczego, druga do podpięcia do roweru.

Kurcze, genialny pomysł - skorzystam niebawem :mrgreen:

Stawiałeś ten pakiet na wadze?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Jeszcze nie, ale zgodnie z kartą katalogową jeden waży 7 kg, czyli jakieś 28 kg to waży ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Plus przewody taśma i pasek do wyciągania. Może z pół kilko się dozbiera...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Już zamontowane w rowerze ;)

 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Mam teraz pod ręką złączkę do komutera.
Czy da rade zrobić wtyczkę do ładowania wyrównawczego tj. z 24V na 12V na trzech bolcach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group