|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Pakiet z Green Saver |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013 Pakiet z Green Saver
|
|
|
Wymieniam pakiet na nowy. 4 sztuki GS. Tym razem robię złączkę do ładowania wyrównawczego. W sklepie motoryzacyjnym znalazłem złączki 8 krotne, w sam raz do moich celów Jedna wtyczka będzie służyć do ładowania wyrównawczego, druga do podpięcia do roweru.
Parę fotek:
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
Ale grubo owinięte taśmą. Od razu widać, że przewidujesz długą eksploatację. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
Ku przestrodze, ale chyba Ty jej nie potrzebujesz:
Kolega połączył równolegle dwie duże "paczki" ogniw Li-Ion, aby uzyskać jeszcze większą. Nie sprawdził napięć, i drut go poparzył.
Prawdopodobnie w kręgach motoryzacyjnych stąd pochodzi przekonanie, że akumulatorów nie wolno łączyć równolegle. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
Mam woltomierze cyfrowe podłączone do każdego akumulatora z osobna, więc widzę co się dzieje na każdym akumulatorze. Złączki sprawdzone, zwarcia nie ma |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
A gdzie jest Zbyszek ? Zeltom właśnie naucza jak poprawnie układać przewody i owijać taśmą... Powiem Ci że wygląd jest na 5+ twoich połączeń i owinięcia taśmą...
Jedynie zamiast trytytków do spinania przewodów mogłeś użyć samochodowej taśmy parcianej i owinąć sobie wiązki. Wtedy byłoby 6 u mnie za wykonanie. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Tak, to pierwsze co się rzuca w oczy. Idealny porządek, brawo. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Niestety, jedyne co miałem pod ręką, to trytytki Poza tym te 8 przewodów 4 mm2 jest dość sztywne i owiniecie ich taśmą, by jeszcze bardziej je usztywniło. Teraz jest w miarę elastyczne
Dodam jeszcze, że każdy pin jest zaciśnięty i dodatkowo zlutowany. Powinno to wystarczyć na parę lat.
A tak przy okazji... wie ktoś jaki maksymalny prąd jest przewidziany dla takich złączek samochodowych 6,3 mm? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A tak przy okazji... wie ktoś jaki maksymalny prąd jest przewidziany dla takich złączek samochodowych 6,3 mm? |
Zależy jaki prąd i napięcie... Podpinałem na takich grzałkę boliera o mocy 1,5 kW / 230V i dawały radę. Do 70A przy 6V też dawały radę.... 30A przy 20V tez dawały radę.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
No to spoko. 500W przy 48V wytrzymają |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Byleby ciasno siedziały jedne w drugich to się nie będą grzać. Mam podobne złączki do Twoich u siebie w rowerze - jak odkręcę manetkę na full przy zahamwanym kole to na wyjściu kontrolera przez taką złączkę płynie mi 70A (mierzyłem) przy naięciu 6V i nie grzeje się to ani nic... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jedna wtyczka będzie służyć do ładowania wyrównawczego, druga do podpięcia do roweru. |
Kurcze, genialny pomysł - skorzystam niebawem
Stawiałeś ten pakiet na wadze? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Jeszcze nie, ale zgodnie z kartą katalogową jeden waży 7 kg, czyli jakieś 28 kg to waży |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
Plus przewody taśma i pasek do wyciągania. Może z pół kilko się dozbiera... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
Już zamontowane w rowerze
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Mam teraz pod ręką złączkę do komutera.
Czy da rade zrobić wtyczkę do ładowania wyrównawczego tj. z 24V na 12V na trzech bolcach?
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|