ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MidDrive VS Hub ogólna dyskusja
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 14 Lis, 2013   

Kolego sannis w tym wątku jeśli dobrze policzyłem wypowiada się około 8 osób. Z tego przynajmniej dwie miały mid-drive a dwie (sadzę że więcej) na takim rowerze jeździły. Więc zdanie tym że nikt tych napędów nie widział na oczy jest mocno nie na miejscu.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 14 Lis, 2013   

sannis napisał/a:
Tak naprawdę te wszystkie przykłady które linkujecie są do bani. Bo albo zakup jest w Tajwanie, albo w Bimoto za dolary(sic), albo polskie Zumbi, które można uznać za ciekawostkę (cena). Dajcie realnie dogodne przykłady.

A co Ci przeszkadza zakup z Chin? Powinnieneś się jeszcze cieszyć że możesz tam kupić i nie przepłacać w polsce dystrybutorom. Gdzie jest napisane że w BiMoto płaci się dolarami? Zumbi? Ten kto wie co to za firma to wie czemu takie ceny, wymagasz i dostajesz. Ramy są produkowane ręcznie o ile się nie mylę.
A syndicateempire to nie realny przykład? Kupujesz w kraju, płacisz złotówkami, serwis masz na miejscu czego jeszcze Ci potrzeba? Widzę że się czepiasz na siłę.

emil1906 napisał/a:
Poniższe argumenty to nie wady HUBa tylko wady twojej konstrukcji roweru.
- nie nadaje się do jazdy w terenie
- upośledza zawieszenie
- przenosi środek ciężkości na tył/przód
- mocno pogarsza sterowność roweru
- nie nadaje się kompletnie do FR i DH.


A skąd wiesz jak dokładnie skonstruowany mam rower? Ale przyznam Ci że się nei mylisz.
Obecnie posiadam tylko huba i sterownik na rowerze, baterię wożę w plecaku żeby rower był jak najbardziej zwinny i wszystkie te zacytowane przez Ciebie minusy jako wady mojego roweru się sprawdzają. Nie nadaje się do jazdy w terenie no chyba że po prostej, lub relaksacyjnej. Zawieszenie z tyłu nei pracuje tak jak powinno na dodatek można zapomnieć o jakimkolwiek skakaniu, przy próbie wyskoku ciągnie tył do ziemi jakbym wór kartofli woził.


sannis napisał/a:
Tak tylko, że większość opinii o midach w tym wątku to są wyobrażenia. I ewentualnie to co można wyczytać na stronie producenta, bo nikt tych podlinkowanych midów nawet z daleka nie widział.


Podaj które dokładnie opinie to są wyobrażenia.
Skąd wiesz że nikt nie widział ich na oczy? Na forum są posiadacze cyclona, natomiast ego to to samo co cyclone tylko że wersja premium na najwyższych podzespołąch, syndicateempire był na zlocie i można było tam się zapoznać ze sprzętem a nawet przejechać, gng mają na endless setki osób i są jak najbardziej zadowoleni.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Ależ ten temat to jeden wielki chaos. Rozmawiamy o różnicach pod kątem jazdy terenowej i łatwości przeróbki, a jako przykłady kitów podajecie bosha 250W albo bafanga 500W.
Czy człowiek nie obyty w temacie ma zrozumieć, że te 250 czy 500W w teren aż nadto wystarczy?!? Bo zaraz potem przytaczacie przykłady z ES, a ja tam widzę MIDY 3kw i więcej. Albo filmiki 4kw na YT. Genialne!. Więc się pytam, gdzie kupić MID kita do jazdy terenowej o takiej mocy!.
I nagle się okazuje, że nie ma, że w USA za 1000$ + przesyłka + cło i podatki. Alee nieee, doskonały pomysł, popularny u nas, a jakże.
Nie zostało przedstawione NIC, co by przekonywało, że MID to rozsądne rozwiązanie. Nie ma kitów dużej mocy, łatwo dostępnych trzeba szukać za granicą, 95% jeżdżących u nas terenowych konstrukcji to warsztatowe samoróbki, a najważniejszy argument z poprzednich wypowiedzi to taki, że na MIDach się najlepiej lata...

Ot co, realia na teraz. Zapinkalaj do garażu piłować obejmy i liczyć zębatki.
A się później czyta "kiedyś miałem MIDa, gdyby nie był taki głośny to dalej bym go miał" albo "kiedyś miałem MIDa, ale teraz mam HUBa". Już nie wiadomo co niezdecydowany czytelnik ma o tym myśleć :)

Poza tym, skoro jeździcie w terenie na tych waszych MID to dajcie fotkę, opiszcie co to jest i jak wygląda zamontowane. Pewnie nie tylko ja chętnie zobaczę i dowiem się jak wygląda krajowy rower na MIDzie do jazdy w terenie :wink: A co równie ciekawe, ile ich jest... bo czytając forum mam wrażenie, że w kraju nie ma ani jednego i gadamy o duchach zza oceanu (a dokładnie z ESpa)... nie, moment, zaraz, na zlocie był ponoć... jeden ;)

Byłoby się na kim wzorować i kogo radzić przy budowie własnego MIDa, a nie głupie dyskusje na forum toczyć

P.S.
A żeby przerwać te bezproduktywne gadanie...
1. O wyższości MIDa przy niskich prędkościach to wiadomo, ale jak mam silnik 1kw mid i DD, to ich prędkość MAX i moment w zakresie dużej sprawności DD (czyli tak od ~20km/h do granicznej prędkości spowodowanej oporem powietrza) będą takie same (albo bardzo podobne), tak?
2. W MIDach gra rolę, czy silnik jest DC czy BLDC? Ten drugi ma chyba lepsze chłodzenie wiec z tego powodu jest lepszy?
3. Czy głównym źródłem hałasu w MIDach jest przekładnia czy sam silnik z uwagi na duży RPM?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 15 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Jak też nie zostało powiedziane i napisane nic że hub to rozsądny wybór. Co to znaczy? Itak sie możemy przepychać.
Weź przestań gadać jakby 4kw huby leżały w sklepach na płkach. Kupujesz Huba jak chcesz duże moce i do ostrej jazdy i tak musisz dłubać sterownik składać porządne koło na porządnych szprychach, i co by nie było kombinować z zabezpieczeniem obrotu tylnej osi.

Gadasz tak jakby huba w montowało sie 30 sekund a mid driva bez frezarki spawarki i ślusarza nie zamontujesz.

Kit cyclone 1200w na nominał 48V ze sterownikiem 35A Montuje się do ramy rowerowej kilkanaście minut. Może pół godziny. Licząc ze zdjęciem korby i ewentualnie wymianą środka suportu i zakładając,że nie jesteś serwisantem rowerowym bo jemu zajmuje to pewnie mniej niż minutę. O co Ci chodzi? Przecież widziałeś jak taki kit wygląda. Przykręcenie 6 śrubek.
A jak chcesz jeszcze więcej mocy Dodajesz ogniw albo modujesz sterownik. Czy wmieniasz na jakikolwiek czujnikowy i masz... W czym problem?
A jak chcesz naprawdę powyżej 3-4kw to fakt że to już zwykle customy dwusilnikowe itd. No i co z tego? Tak naprawdę w normalnym użytkowaniu w typowym hubie te 4kw to też już granica.
Więc o co chodzi?
I ciągłe wyciąganie argumentu z tymi kilowatami. W hubie są potrzebne w terenie. W midzie wystarczy Ci połowa tej mocy aby podjechać górkę bo masz przełożenie.
A to że akurat teraz łatwiej kupic huba bo sie rynek ruszył? No łatwiej? Tylko nie rozumiem o co chodzi? Co z tego? Co łatwość zakupu ma do plusów czy minusów napędu? Chcesz udowodnić ze hub jest popularniejszy? Jest.
Przecież łatwo obejrzec parę filmów na youtubie i już wiadomo jak zachowują się w różnych konfiguracjach terenu i nawierzchni huby i midy. Swietnie widać, że np kolesiowe od stealha brakuje mocy na podjeżdzie pod duży kamień a gość na ego ciągnie techniczną ścieżkę na jednym kole. Dobrze widac ze stealh z hubem ładnie jeżdzi nawet hopy i parki ale gorzej jest na kamieniach. Widać też ze hub fajniej się kontroluje np w poślizgu na błocie. A mid jest pod tym wględem nieprzewidywalny. Itd itp. I Kazdy może mieć już pogląd. A jaka jest rzeczywistość? Ano jest tylko jeden sposób żeby sie przekonać co dla kogo i wjakich warunkach jest lepsze. Trzeba sprawdzić na własnej skórze .

CO do pytan
Ad1, NIe rozumiem pytania. Sformułuj to w jakiś iny sposób...
Ad2. Gra to rolę taką jak wszędzie zapewne. Teoretycznie bldc jest sprawniejsze. Jak jest naprawdę? Chyba tak jest. Ma też większy moment przy niskich obrotach. ALe też przy zerowych czyli silnik stoi iruszamy pod obciążeniem DC jest chyba lepsze tu.
Ale to bardzo subiektywna opinia to porównuję dwa zestawy na przestrzeni lat które dotego dość się różniły (sterownik - akumulator)
Ad3. Stawiam na przekładnie. Natomiast gdyby ją wyeliminować trudno powiedzieć ponieważ do tej pory napewno dominowała:).
Jako CIekawostka. SIlnik DC my1016z3 (czyli z przekłądnia 1:10 proste zęby) przełożyłem z konfiguracji mid bezpośrednio na tylne koło (zębatka przykręcona do mocowania tarczy w piaście). było znacznie ciszej. Głośniej niż DD ale znacznie ciszej niżw mid. Ot taka ciekawostka. NAtomiast w mid hałasuje też korba (jeden wolnobieg) wolnobieg na silniku (drugi wolnobieg). ALe przekłądnia zdaje sięnadewszystko. Stąd w GNG masz miedzy innymi pasek
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
Ostatnio zmieniony przez toft Pią 15 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Nie, z 1 pytaniem to zamotałem, ale już chyba wiem jak jest :P
Właśnie, jakby wyeliminować hałas paskiem, to by znikła jedna z największych wad. Jeździłem przez jakiś czas na takim wyjcu i się zraziłem to nadmiernej głośności. Ehh, wypadałoby zbudować taki napę MID, żeby samemu sprawdzić co i jak.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 15 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

800watowy mid (nie brakuje odpowiednich przełożeń) rozpędzi się na prostej przy normalnej pozycji kierującego do około 40-45kmh.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Ja od dawna myślę o midzie z hubem jako silnikiem
Ile ciagnie energi twój hub prz oko 40kmh?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Nie wiem, bo w górach urwałem kolejny licznik prędkości :razz:
Ale wiem, że przy 65 bierze 1900, wiec przy 40 by wychodziło może ~800. Musiałbym to sprawdzić dokładniej.

Jak wygląda zmiana przełożeń w midzie, jeździ się na jednym przełożeniu czy trzeba mieszać? W hubie dajesz gazu i nic cię nie interesuje, a jakby trzeba było co 1sek zmieniać przerzutkę to nie brzmi ciekawie. Mówię o codziennym użytkowaniu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

tas napisał/a:

I nagle się okazuje, że nie ma, że w USA za 1000$ + przesyłka + cło i podatki. Alee nieee, doskonały pomysł, popularny u nas, a jakże.

Nie za 1000$ w USA, tylko za 500$ w Chinach:
http://www.greenbikekit.c...-motor-kit.html
tas napisał/a:

Nie zostało przedstawione NIC, co by przekonywało, że MID to rozsądne rozwiązanie. Nie ma kitów dużej mocy, łatwo dostępnych trzeba szukać za granicą, 95% jeżdżących u nas terenowych konstrukcji to warsztatowe samoróbki, a najważniejszy argument z poprzednich wypowiedzi to taki, że na MIDach się najlepiej lata...
Ot co, realia na teraz.

"Tanie" (względnie) kity middriva pojawiły się na rynku kilka miesięcy temu. Nic dziwnego, że w kraju nikt ich jeszcze nie testował. Na razie można tylko poznać opinie zagraniczne.
Dla mnie np. są przekonujące i mam nadzieję, że osobiście je zweryfikuję. Zgadzam się, że na dyskusję co lepsze trochę za wcześnie.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

No jeździłeś to mniej więcej wiesz. Wszystko zależy od mocy. Na skuterkowym silniku biegi się zmienia. Na mocnym zestawie zapimasz jeden bieg i sobie jeżdzisz. Jak wypadasz np na trase to zrzucasz parę oczek i jedziesz szybciej. Im bardziej technicznie jedziesz po im bardziej zróżnicowanym terenie tym częstszy dobór przełożenia. A biegi jak to biegi. Ludzie się rozpuścili. Kiedyś silnika nie było i się cieszyli że można zmieniać:). Ja jeśli jeżdżę w warunkach płaskich powiedzmy miejskich to tak naprawdę biegami reguluję sobie prędkość przelotową. Manetka do końca i taki bieg mniej więcej z jaka prędkością chcę jechać.
Mam teżobecnie guzik zmiejszający obroty. Jest to przyjemne kiedy cruzujesz sobie wspomagając pedałami. Obroty zawsze utrzymują się wtedy na poziomie 60 okolo rpm co pozwala relaksowo kręcić pedałem niezależnie od prędkości.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Bosh ma tak ze musisz pedalowac zeby sie wlaczyl silnik ... dodatkowo jest czujnik nacisku/sily na pedaly/support i silnik dodaje ci mocy .Przerzutkami operujesz w celu zoptymalizowania predkosci ( jak w normalnym rowerku ).Koledzy nie zwrocili jeszcze uwagi na aspekt bezpieczenstwa... nie wiem jak sa zabezpieczone te kity z podanych linkow ale w midzie mamy tak naprawde pile tarczowa !!! Bosh jest zabezpieczony ( oczywiscie nie w 100% ) przed upilowanieniem kostki nogi/stopy wlasnie wymogiem krecenia korba.Nie wiem jak jest to zrobione w Gruber Assist ale chyba podobnie z tym ze czujnik pewnie jest w piascie supportu.Mid Bosha ma ta przewage nad moim DD ze ma "prawie" max moment w calym zakresie od 0-50km bo silnik caly czas jedzie na swojej nominalnej mocy , a obroty sa regulowane przez "skrzynie" i przerzutki i dlatego te 250W spokojnie pokona 1000W DD w starciu na podjazdach . Wiem wiem ... TAS pedzi pod gore minimum 20km/h :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

W gruber assist jest opcja w sterowniku. Kiedy predkość spada ponizej pewnej liczby rpm wyłaczy silnik
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

smdrwf12300, 90% podjazdów pokonuje szybciej niż 20km/h, a dla pozostałych 10% nie przerzucę się na MIDa ;)

Jak wygląda porównanie mocy w przedziale 0-20km/h między MID, a DD?
Bo mam zrozumieć, że 250W MID vs 1000W DD w tym zakresie są równoważne?
Wcześniej inny użytkownik stwierdził że jest to 250W vs 500W.
Dziwi mnie, ze to w ogóle można porównać...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Nie chodzi o moc ... moc 250W zawsze bedzie mniejsza od 1000W fizyki nie zmienimy .... chodzi o dostepny moment ... sam wiesz ze DD ma moment ( i efektywnosc) duzy w zakresie obrotow nominalnych , a mid prawie od zera :) bo ma przekladnie .Zreszta proponuje przeczytac test :
http://www.electricbike.c...w-mid-drive/.Ja porownalem starcie mojego DD ( kontroler pcha w silnik 1.5kw ) i bosha 250 W ... jak pisalem bylem bez szans.Oczywiscie nie po asfalcie tylko podjazd po gorskim szlaku i nie taki fajny jak od Lipnika na Skrzyczne.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

Ja czytałem, że DD też ma od zera, to ktoś tu coś źle przeczytał ;)
Co ma przekładnia do momentu silnika w zależności od obrotów?
Przekładnią możesz zmienić moment wyjściowy, a nie moment samego silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group