regulator modelarski szczotkowy 24V 40A |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
tas,
Co to za ekranik? Uzywasz go do kamerki?
Przyznam ze aparatura ciekawa |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
To jest najtańszy LCD 7" jaki znalazłem, chyba coś około 100zł nowy. Jest o tyle fajny, że ma 2 kanały i można podłączyć 2 źródła obrazu. On wyświetla obraz z podłączonego na pojeździe Canona 550D który porusza się na platformie FPV. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Budujesz robota do rozbrajania bomb? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Bedzie to polska wersja "roboplow" marzy mi sie odsnieżanie siedzac w ciepelku w domu |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Zostały mi jakieś komplety nadajniki i odbiorniki VIDEO-AUDIO pracujące na 2.4GHz na 12V oraz 5V, ~50mW i 3W. Może by Ci się przydały, tanio |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Jak już będzie jeździł i fundusze pozwolą, to się odezwę |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
A co jak nie spadnie snieg . Co do aparatury to polecam poczytac o projektach niejakiego "Zbiga-a " ( Tylko chory zrobi nadajnik www.alexrc.pl ) ... zaczelo sie niewinnie a koniec niejednego zadziwil ( autonomiczny pilot ze siledzenim anteny na 2.4GHZ) . Kupiles silniki z enkoderami czy beda na kazdej osi ?.Pozazdrościc sponsora . |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Nie widzę, po co miał bym w takiej konstrukcji montować silniki z enkoderami, przecież to ma po prostu jeździć. Co do funduszy, to do tej pory wydałem dopiero 600zł na platformę, a już jeździ przy prostym sterowaniu (regulator od roweru i odwracanie na przekaźnikach) myślę, że z całością powinienem się zamknąć w 1000zł. Sposób kolegi Tas wydaje mi się najrozsądniejszy, gdyż już nawet mam przekaźniki zrobione. Jak nie wymyślę nic prostszego, to pewnie zastosuje taki "patent".
Co do zastosowania do odśnieżania, to jest tylko jedno z zastosowań, może kiedyś dorzucę jakieś ramie |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Myślę że szybko się zorientujesz po co będą ci enkodery na 4 silnikach ( lub inne czujniki ) predkosci obrotowej na osiach od silników.Jeżli twój pojazd ma być wmiarę skrętny i latwy w obsludze no to musisz w jakis sposób dostarczać "jedostce sterujacej " informacji o prędkosic obrotowej wszystkich 4 kół.Pomyś sobie tak ... jedziesz prosto i nagle lewe przednie i tylne lewe kolo doznaja poslizgu ( zima oblodzenie) ... i co sie dzieje bez tzw sprzezenia zwrotnego ... pojazd ci skreca zamiast jechac prosto ... dlaczego ?? ... bo prawe kola maja przyczepnosc i caly moment obrotowy idzie w podłoze ... a lewe w tym samym momęcie stoja w miejscu i caly moment idzie w topienie lodu .Gdybyś miał enkodery (czujniki) to mikrorocesor wykryje róznice w obrotach na lewej i prawej stronie ... skompensuje to wypelnieniem np.PWM i pojazd pojedzie dalej prosto .. taki ABS .Podobnie bedziesz mial przy skrecaniu .... lewe kolo do przodu prawe do tylu bo inaczej bez skretnej osi nie skrecisz .Tak czy siak powodzenia |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
Z 2 pasów gumy bym zrobił gąsienice i nałożył na te koła co są w platformie. I problem z przyczepnością rozwiązany.
A taką gąsienicę prosto zrobić, bo widziałem na YT jak amerykańce robiły takie do swoich pojazdów terenowych. 2 pasy gumy i trochę krótkich ceowników. Nic skomplikowanego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
W przypadku silników DC PM obroty są powiązane z napięciem na silniku, więc można porównywać napięcia i zmniejszyć sterowanie (takie ujemne sprzężenie zwrotne), ale gdyby połączyć silniki jednej strony równolegle i sterować z jednego regulatora, to nie powinny się zbytnio rozjeżdżać. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
gorecki77
początkujący
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 13
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Kolego buckowina pokaż tą konstrukcję zmontowaną. Ciekaw jestem.
Namawiam Cię dalej na gotowe mostki, które polecałem, naprawdę tanie są ( to nie reklama).
Trochę sterowania (moze być Bascom) i zabawa i nauka w jednym.
Kolego tas pokaż te nadajniki VIDEO może sie dogadamy. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Wygląda to tak:
A jeździ? O wiele lepiej, na filmiku w konfrontacji z balastem 20kg w żelówkach VS drukarka laserowa - z 50kg
PS. Te mostki to są zwykłe mostki H? Jakoś nie mogę rozgryźć ich sterowania, w zwykłym mostku mamy 2 wejścia od kierunku i enable od PWM a tu jakoś nie mogę się tego doszukać. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Mostek H działa bardzo banalnie. Do pracy w jedną stronę pracują dwa tranzystory po skosie mostka gdzie jeden tranzystor jest kluczem na zasadzie on-off a drugi może pracować w PWM-ie by móc regulować prędkość obrotową poprzez zmianę napięcia. Aby zmienić kierunek obrotów należy zmienić polaryzację czyli należy zmienić parę tranzystorów po skosie w identyczny sposób. W praktyce działa to tak że generator PWM może być jeden do zadawania impulsów jedyne co to tylko trzeba to mieć przełączanie pomiędzy tranzystorami które pracują jako klucze PWM i zwory on-off. W twoim pojeździe musisz mieć dwa mostki H - po jednym na silnik. Teoretycznie do sterowania dwoma silnikami na dwa różne kierunki potrzebujesz jednego generatora PWM i dwóch mostków oraz dwóch przełączników kierunków. Dziecinnie proste: http://www.forbot.pl/foru...otyka-vt111.htm |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013
|
|
|
Wiem mniejwięcej jak działa mostek H, tylko chodzi o to, że nie bardzo chce mi się projektować płytkę czy też szukać schematów, które "może" będą działały. Szukam projektu sprawdzonego, ze sprawdzonymi elementami lub ewentualnie gotowca do kupienia. |
|
|
|
|
|