ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
25km.h/silnik do 250w itp - chore lobby kontra życie
Autor Wiadomość
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

kiedys były opony tzw wielo sezonowe i tez sie jezdziło. Teraz o ile sie takie spotyka to traktowane sa jako letnie. Chodzi tylko o skład gumy .. niby dlaczego zimówki latem sie scieraja 3 razy szybciej niz normalna opona letnia? o kase chodzi ... przeciez ktos musi zarabiać. Sam mam kpl wielosezonowych do seicento te opony mają 7 lat a nadal mam prawie 4,5mm bierznika.. ..
Mam znajomego na wulkanizacji i kiedys poprosiłem o nadlanie 2 opon na zime.. niestety miałem tylko letnie i pytałem czy da rade... usłyszałem odpowiedz ze nie z racji iz skład gumy jest inny i odparzy sie ta nadlewka na letnich ,nie chce teraz kłamac bo nie pamietam dokładnie co mowił ale chodziło wlasnie o to ze te domieszki gumy są inne i opona letnia zima przy temperaturze ujemnej strasznie twardnieje i dlatego sie ślizga a zimowa ma wiekszą tendencje do tego aby nie twardniec i nadal jest miękka a latem ten wspołczynnik sie podwaja i zimowaka latem jest kompletnie jak gumka szkolna i sciera sie tragicznie... a te wielosezonowe miały ten wspołczynnik scierania tak pol na poł - inny rodzaj gumy. Nikt by nie zarobił jak by były wielosezonowe.. opony zmienial bys raz na kilka lat..
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

Od dawna wiadome że letnie są oponami odpornymi na wysoką temperaturę przez co z twardszej mieszanki, zimowe są mniej twarde i w lecie się szybciutko ścierają bo są stworzone do pracy w niskich temperaturach. Ameryki nie odkryłeś. Nie dziwię się znajomemu że z letniej gumy nie robił zimowej...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

Nostusek napisał/a:
Nie dziwię się znajomemu że z letniej gumy nie robił zimowej...
Ale już odwrotnie z zimówek spokojnie da się zrobić letnie. Wystarczy je tylko rozgrzać do temperatury przy której nastąpi wulkanizacja gumy i zrobią się takie twarde jak letnie. Dlatego jeżdżąc cały rok na zimówkach (dużo ludzi tak jeździ) trzeba b. uważać żeby tak nie zrobić ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Ja jeżdżę od kilku lat na zimówkach. Nie widzę jakiejś specjalnej różnicy w lato. Musiałem wymienić ostatnio przedni komplet, ale nie ze względu na bieżnik, tylko usterkę opony, bo ściągała mi na bok. I to też nie kupuje nówek, tylko używki. Mam spokój z wymianami kół co pół roku ;)
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Nostusek, ja akurat w oponach nie siedze i mam prawo nie wiedziec co i jak. ale wiem doskonale ze jak zimowki od czestego rwania kapcia sie przypali to potem robia sie twarde i ludzie jezdza nawet latem ... wczoraj z kumplem akurat gadałem i mowi ze wlasnie przez cały rok dobijał zimówki ..
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Ja kupiłem ze 3 lata temu całoroczne Dębica Navigator 2 175/70R13 M+S i nie widzę różnicy w trakcji w zimie by nie powiedzieć że trzymają lepiej niż zimówki które miałem wcześniej w innym samochodzie . A mam ciężkie podjazdy na działkę pod górkę i po skosie między płotem a innymi samochodami jest po 20cm luzu . W okresie pozimowym też nie zauważyłem jakichś specjalnych różnic ale ja to kierowca spokojny nie pędzę na złamanie karku a i odstępy robię odpowiednie by nie być w szoku w razie czego . To i oponki mi trzymają . :mrgreen: Bo po tym co widzę a widzę że się prawie nic nie zużyły to przejadę jeszcze 3-4 sezony (nie wiem ile bieżnika miały jako nowe ale przed chwilą zmierzyłem suwmiarką średnio 6,8mm . Ale faktycznie robię po 10-12 tyś km w sezonie tylko . W naszych warunkach klimatycznych przy takich przebiegach i stylu jazdy nikt mnie nie namówi już na osobne opony zimowe i letnie . Samochód to już leciwa , niezbyt ciężka poczciwa 306-ka 1,6B.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Pykacz napisał/a:
nie wiem ile bieżnika miały jako nowe

8 lub 9 mm
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Ed59 
początkujący


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: kujawy
Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

No to grabula kolego Pykacz. Ja też mam puga 306 i za chiny nie zamienił bym na żaden inny. Prosty jak drut. Rdzy zero. Mój braciszek ma Insignie i to jest dopiero tragedia. Ja kupiłem cztery nówki michelinki a on za taką samą kasę jedną. Opon na zimę nie zmieniam. Pół życia przejeździłem zawodowo ciężarówkami i jak się myśli za kierownicą to nic złego się nie stanie. A jak się trafi na szaleńca to i zimowe nie pomogą.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

zeeltom napisał/a:
Ja jeżdżę od kilku lat na zimówkach. Nie widzę jakiejś specjalnej różnicy w lato.
Różnice są, aquaplaning często występuje, więc trzeba się do nich przyzwyczaić.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013   

Ed59 napisał/a:
No to grabula kolego Pykacz. Ja też mam puga 306 i za chiny nie zamienił bym na żaden inny. Prosty jak drut. Rdzy zero. Mój braciszek ma Insignie i to jest dopiero tragedia. Ja kupiłem cztery nówki michelinki a on za taką samą kasę jedną. Opon na zimę nie zmieniam. Pół życia przejeździłem zawodowo ciężarówkami i jak się myśli za kierownicą to nic złego się nie stanie. A jak się trafi na szaleńca to i zimowe nie pomogą.


Nie czaję, czyli co? Tragedia bo kupił droższe opony? Zapewne kupił 16-17cali a ty masz hmmm 13? Nie wspominając, że 306 to trzy klasy niżej i takiego porównania nie należy brać pod uwage...
_________________
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013   

Maluch i Maybach też są na M a porównanie między nimi żadne choć jedno i drugie jest samochodem..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Ed59 
początkujący


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: kujawy
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013   

Nostusek
Masz rację. Maluch i Maybach to nie to samo. Maluch miał być dla ludu. Maybach dla wybrańców.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group