ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower elektryczny - pytania
Autor Wiadomość
szymozillo 
początkujący


Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   Rower elektryczny - pytania

To jest chyba mój pierwszy post tutaj i przy okazji pierwszy temat :grin:
1. Średni koszt zbudowania ebajka z rowerem który waży z 15kg (bez silnika) i który bo osiągał prędkość ok. 70km/h?
2. Polecacie jakiś silnik do takiego rowerka, patrzyłem na silniki od kolegi tasa (tak to się odmienia? :grin: ) nine continent i wyglądają całkiem fajnie.
3. Ostatnie już pytanie i w sumie najważniejsze: Czy da radę złożyć to ktoś kto nie ma żadnego pojęcia o elektronice? Ja praktycznie w ogóle tego nie rozumiem :sad:

A, i jeżeli źle umieściłem temat, to poprosiłbym o przeniesienie ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

ad1.
70 km/h to zdecydowanie zbyt szybko jak na rower chyba że masz rower z super wytrzymałą ramą, kołami i amortyzatorami. Średni koszt od 3000 zł w górę za same graty do przeróbki. Do tego połowa tej kwoty co najmniej na pakiet akumulatorów... Po drugie widać że żeś się nigdy na rowerku przy np. 30 km/h nie wywalił dlatego chcesz 70 km/h pogonić - tą kwestię pozostawię bez komentarza... Mój rower pojedzie do ok. 42 km/h max i stwierdzam że to jest już zbyt szybko jak na rower. Na zlocie jechałem 60 km/h po torze i również twierdzę że to jest już ZDECYDOWANIE DLA ZAWODOWCÓW!!!
ad2.
Fajne rowerki ale silniki wymagają podniesienia napięcia zasilania zazwyczaj by wykręcić 70 km/h - bez znajomości podstawowych zagadnień odnośnie sterowników i akumulatorów wróżę tylko "łunę" na horyzoncie oraz "siwy dym i gęstą mgłę"
ad3.
Nie da rady na 99.99% chyba że sobie kupi gotowy zestaw do konwersji roweru z dobrym opisem co gdzie i jak połączyć...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 25 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szymozillo 
początkujący


Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Chyba troszeczkę źle się wyraziłem, mówiąć o około 70km/h miałem na myśli 50-70km/h, jakoś tak źle napisałem.
Kiedyś tam się wywaliłem przy 40, pościerane kolana i łokcie, dało się żyć :) (ale chyba miałem farta, praktycznie nic mi nie było).
Czasem przy kontrolerach dają opisy, jakiśtam kolor do manetki, jakiśtam kolor do hallów, itd. Głównie chodzi o akumulatory, przy niejednych opisach drapałem się po głowie :grin:

A i jeszcze jedno, o tą prędkość mi chodzi, dlatego, że chcę cały czas na jednym modelu jeździć, taniej chyba wyjdzie ;)
Ostatnio zmieniony przez szymozillo Pon 25 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Najlepiej spędzić zimowy okres na poczytaniu o tym, wyrobieniu sobie gustu, określeniu co się naprawdę potrzebuje. Znajdź też znajomego z okolicy, żebyście razem budowali sobie bajki. Co 2 głowy to nie jedna. Jak to zrobisz powoli i planowo to się uda zbudować wymarzonego bajka i będziesz mieć z tego masę zabawy. Oby nie na hurraa :)
Nawet bardzo mocnego bajka na egzotycznych komponentach złożysz w półtora miesiąca więc czas nikogo nie goni.
Na bajka o prędkości 60-70km/h (łącznie z osprzętem dodatkowym takim jak np ładowarka) i w miarę rozsądnym zasięgiem to musisz mieć minimum 2500 + rower.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

szymozillo napisał/a:
Chyba troszeczkę źle się wyraziłem, mówiąć o około 70km/h miałem na myśli 50-70km/h, jakoś tak źle napisałem.


Jak masz troszkę pary w nogach i znajdziesz kawałek górki albo od biedy wiaduktu - spróbuj się na dobrze ustawionym rowerze rozpędzić do 60 km/h - zrozumiesz o czym mówię. A wiem co mówię - za dzieciaka (15 - 16 lat) na zwykłym "góralu" po prostej, równej, asfaltowej z minimalnym spadkiem drodze o długości ok. 350 metrów dokręcałem do 55 km/h i uwierz mi - dwa popularne V-break-i do hamowania nie wystarczały i raz omal nie zaliczyłem wklejenia się w płot sąsiada bo zabrakło miejsca na hamowanie... Samochodziarze którzy się ścigają profesjonalnie (nie liczę dresów spod sklepu z BMW E36 320i) ci powiedzą że nie sztuka jest się rozpędzić bo sztuką jest umieć panować nad prędkością i UMIEĆ SIĘ ZATRZYMAĆ...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Hmmm, może nie wywołujmy tematu hamowania już tak od i tu... V-brake też był kiedyś techniczną nowinką w rowerowym światku. Nie zawsze były tarcze. Obecnie tarczówki są tak tanie ( za około 100 zł można wyjąć Avida bb5 (cena/jakość wielokrotnie numero uno) na alledrogo nowego a za 150 komplet przód tył) że faktycznie jak ktoś zaczyna od zera (nie ma jescze bike'a) to śmiało powinien uwzględnić je w kosztorysie. ALE... Nie demonizujmy... V-brake jako hamulec jest BARDZO skutecznym rozwiązaniem. O ile jest odpowiednio dobrany (klocek felga szczęka) stawia na koło TAK samo jak tarcza. Rożnica jest w modulacji siły hamowania. V-brake jest bardziej zero- jedynkowy. Często trudniej go wyczuć. Gorzej radzi sobie w mokrych i zimowych warunkach (większy ryzyko zalania obręczy niż tarczy). Choć jak zaleje Ci tarczę i masz nie odpowiednie klocki ( a setupów jest mnogo) to będziesz hamował jak gumą po stalowej obręczy:).
Głowną przewagą tarczy nad V-brake jest odizolowanie (lepsze) OD WARUNKÓW ŚRODOWISKOWYCH ( KURZ ŚNIEG WODA PIASEK). Druga sprawa to odprowadzanie ciepła. Choć tu już nie byłbym taki pewny. NO i trzecia sprawa to modulacja. Czyli dozowanie siły hamowania. I tu generalnie najlepsze są hydrauliki (tarczowe - bo szczękowe magury to poracha). Mechaniczna dobra tarcza też bywa lepsza tu od V-brake.
I tyle w temacie...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Nie ma co straszyć.
Nowy kolega może też kupić cały mocny zestaw do konwersji i nie będzie miał problemów i nie musi się zupełnie znać - ani na elektryce ani na spawalnictwie ani na niczym innym.
Ale już fabrycznie musi być skonfigurowany no odpowiednią prędkość taką jak chce.
Na alegro można było kupic mocny zestaw jak pamiętam była też opcja z montażem w rowerze.
 
 
szymozillo 
początkujący


Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Hmm, można linka? Patrzyłem na allegro, ale większość to rowery z ogranicznikiem prędkości 25km/h i fabryczne :P
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

szymozillo napisał/a:
Hmm, można linka? Patrzyłem na allegro, ale większość to rowery z ogranicznikiem prędkości 25km/h i fabryczne :P


Bo są przepisy że rower ma mieć do250 Watów i 25km/h - producenci się muszą stosować ale czasem zostawiają otwartą furtkę do tuningu. W autach też za pomocą Chipa albo remapu komputera i wyciska się więcej koników - tylko dlatego że producent robi soft do silnika opierając się na zasadzie niepełnej optymalizacji, np jazdy na gorszym paliwie, jazdy na niedogrzanym silniku, złej eksploatacji itp...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

W pracy mam zablokowane allegro, ale tutaj jest silnik 1000W, który spełni w części Twoje wymagania. Dzwoń tam albo pisz.
Inni koledzy z forum też handlują hubami.

http://maxev.pl/k2,zestaw...ji-rowerow.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group