|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pas i Korba hollowtech II |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Nie znasz się bo jak byś się znał to byś zrobił jak prawie wszyscy . i za bardzo ufasz ciemiężycielowi unijnemu .
Z razji tego że rowerek o którym pisałem ma już swoje lata (raczej początki rowerów elektrycznych ) to ciężko coś znaleźć w sieci ) a ja sam nie zrobiłem zdjęć z odpowiedniej strony. Rowerek nazywał się RagazziGeneration . |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
smdrwf12300 napisał/a: | Hmmm .... PAS ( pedelec assistant system) .... a masz pomysł jak zamontować support i korbę w przednim kole ?? .Chodzi o obroty na korbie a nie oszukanie PAS-a , ja poprostu uwielbiam jeździć z tym systemem a manetki używam okazyjnie. | Teraz przeczytałem powyższy fragment, i naszły mnie wątpliwości:
Określenie PAS najczęściej dotyczy impulsatora, który uruchamia sterownik, i pozwala na sterowanie manetką.
Drugie rozwiązanie - to czujnik nacisku na pedały. Też mam taki rower - manetki on nie posiada. Mocniej kręcę pedałami - silnik mocniej wspomaga.
I jeżeli Ty masz ten drugi system, to oczywiście nie można go zamontować w innym miejscu niż suport. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Szczygieł dzięki za link.Toft tak ta tarcza na zdjeciu to zwykłe magnesy ( front- N , rear - S ) i mój kontroler reaguje na poprawnie zliczone 4 impulsy w kierunku do przodu i mogę sobie ustawić opóźnienie wyłączenia silnika w przypadku braku tych impulsów ... jak kręce pedałami do tyłu to jest to ignorowane.Drugi rodzaj sensora to z tego co widziałem na zdjęciach i opisach w sieci to sensor tensometryczny plus odpowiednia konstrukcja mechaniczna.Chyba Gruber Assist też coś ostatnio dodał na wałku korby w supporcie tak że nie tylko obroty go aktywują.Ad JerzyZ .... to nie mój przypadek .. manetka działa niezależnie od Pas-a czyli mogę jechać tylko na manetce nie pedałując lub jak mi są potrzebne 2 rece na kerownicy to włącza się Pas w jednym wybranym poziomie wspomagania ( ustawiane od 0 do 6 ) |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | smdrwf12300 napisał/a: | Hmmm .... PAS ( pedelec assistant system) .... a masz pomysł jak zamontować support i korbę w przednim kole ?? .Chodzi o obroty na korbie a nie oszukanie PAS-a , ja poprostu uwielbiam jeździć z tym systemem a manetki używam okazyjnie. | Teraz przeczytałem powyższy fragment, i naszły mnie wątpliwości:
Określenie PAS najczęściej dotyczy impulsatora, który uruchamia sterownik, i pozwala na sterowanie manetką.
Drugie rozwiązanie - to czujnik nacisku na pedały. Też mam taki rower - manetki on nie posiada. Mocniej kręcę pedałami - silnik mocniej wspomaga. |
Po pierwsze PAS oznacza Pedal Assist System, czyli system wspomagania pedałowania, a Pedelec to rower wyposażony w taki system.
Są dwa podstawowe rodzaje PAS:
1. Z czujnikiem kadencji przy suporcie (kadencja to liczba obrotów korbą na minutę). Jest to najprostsze, najtańsze i najczęściej stosowane rozwiązanie. Na oś suportu założona jest tarcza z magnesami oraz czujnik z kontaktronem. Im szybciej kręcisz pedałami, tym częściej "cyka" kontaktron, rośnie liczba impulsów przekazywanych do sterownika, i wtedy silnik przyśpiesza. W uproszczeniu, w rzeczywistości charakterystyka jest nieliniowa, zależna od ustawienia sterowania wspomaganiem. Taki układ sterujący posiada kilka ponumerowanych pozycji oraz wyłącznik, którym można wyłączyć/włączyć wspomaganie w dowolnym momencie. Oprócz tego silnik można w każdej chwili odłączyć za pomocą hamulców, poprzez lekkie naciśnięcie (opowiadania o "złym" PASie, który wciąga na skrzyżowanie, to opowieści ludzi, którzy nie potrafią się tym posługiwać). Dla każdej pozycji układu sterującego jest ustawiona szybkość maksymalna, przy której PAS przestaje wspomagać. Dla wielu sterowników manetka może być używana niezależnie od PAS.
2. Z czujnikiem momentu obrotowego. Czujnik może być umieszczony w hubie (silniku w piaście), lub przy suporcie, albo na piaście. Reaguje on na siłę nacisku na pedały. Jest to lepsze, ale dość skomplikowane urządzenie mechaniczno- elektroniczne. Stosowane jest raczej tylko w drogich rowerach.
PAS używany jest u nas bardzo rzadko i stąd wiele "dziwnych" o nim opinii. (piszę dziwnych przez grzeczność )
Do czego służy PAS – do zwiększenia zasięgu w poziomie i w pionie, czyli rowerzysta może zajechać znacznie dalej i wyżej niż bez wspomagania.
Można sobie przerobić rower na motorower o małym zasięgu, jeśli się ma takie potrzeby.
Ja akurat mam inne. Jeżdżę na wycieczki rowerowe 5 - 8 godzinne i dla mnie wożenie rozładowanej po pół godzinie jazdy baterii jest bezsensowne, dlatego używam wyłącznie PAS.
PAS używam głównie przy większych podjazdach pod górę (tam, gdzie musiałbym rower prowadzić), a w terenie płaskim, jak mi się gdzieś śpieszy (łatwiej rozpędzić rower).
I to by było na tyle |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|