ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzowany rower elektryczny 66.2V 2000W
Autor Wiadomość
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Czy można użyć druta zamiast blaszki do łaczenia ogniw mam takie druty jak przylutowałem te druty do zarowki ledowej 230v jak widać na wcześniejszych zdjęciach?

Jak moge sprawdzić multimetrem akumulatorek czy sprawny jest?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Rozważyłbym naprawę przez lutowanie ale na tzw kwasie... Zardzewieje? a no zardzewieje, ale za dwa lata i tak nie będzie już sprawy. Co do aku. Fajno, że rozebrałeś bo widać zę to dwie osobne części. Przy odrobinie pomyślunku po rozdzieleniu będzie łatwiej zamontować to prawie 2kw. Prąd ograniczyć od rau do 1c a jeszcze lepiej poniżej. Jeśli możliwe dorobić kable balancera pod monitory cell. Rozważyć olanie bms i ładowanie ładowarka modelarską. Monitory cell i tak mieć. NIe rozładowywać poniżej 20-30% procent pojemności. Nawet jak jakieś cele będą słabsze to jakoś to będzie chodzić. Niby zgrzewane ale unikać drgań. Full akurat jest tu jak znalazł. No i powodzenia tak gólnie. Pozdrawiam:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Akumulatory lutowane najpewniej ulegną uszkodzeniu i to w momencie lutowania. Blaszki muszą być zgrzewane.
Notusek, dlaczego piszesz że w domu nie zgrzeje? Zrobiłem sobie zgrzewarkę i zgrzałem właśnie w domu.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

A ja lutuję, ale z lenistwa. Nie trzeba kwasu, wystarczy kalafonia i lutujemy szybko (lutownica transformatorowa grot 1.5 mm i poza płaskowniki 1,5cm i grzejemy kilka s. Zgrzewarkę też łatwo zrobić trzeba na jakiś większy toroid (kilkaset VA) nawinąć parę zwojów grubego kabla, czas i ilość zwojów dobieramy eksperymentalnie (w sieci widziałem różne opisy), ale zgrzewarka również grzeje. A tym rdzawym nalotem to bym się nie przejmował (można psiknąć WD np). Ja mam aku do kosiarki, która generalne stoi na zewnątrz razem z aku (na zimę wyjąłem, ale chyba w stczniu) i ma naloty korozji, ale to nie przeszkadza.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Co prawda nie lutowałem lipo4. Jedbak wszystkie lutowane aku li-ion typu 18650 były po lutowaniu ok.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Też nie miałem problemu z lutowaniem lijon, nawet przy wielokrotnym lutowaniu i rozlutowywaniu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Ja ostatnio w swojej latarce wywalilem oryginalne ogniwo i wstawiłem Samsunga ICR 2,2Ah i żeby ogniwo mogło działać to na plusie musiałem zrobić dużą kroplę cyny żeby się dało je połączyć z fabrycznym zaczepem w pojemniku - dłużej wyjmowałem lutownicę z szafy niż lutowałem... Stal użyta na tych ogniwach lutuje się bardzo ładnie.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Ile amper ciągniesz z tej baterii :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Witam
Nie wiem ile ale sterownik mialem 50amperowy
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Przy ruszaniu Twój sterownik pchał w silnik około 3400W. Powinieneś się zastanowić nad aku przeznaczonymi na takie prądy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

50A czyli w szczycie pewnie dużo więcej. Miałem taką baterię i sterownik o identycznym współczynniku poboru prądu C dla baterii, czyli niecałe 2C.
Po przejechaniu kilkuset kilometrów bateria znacząco osłabła i zrobiły się spore spadki napięcia, podczas przyśpieszania rower zrobił się mułowaty.
Dla tych baterii zalecają pobór nie większy jak 1C a najlepiej 0.5C to może wtedy pożyje.
Przy takim prądzie baterie wykończysz jeszcze w tym sezonie jak będziesz dużo jeździł.

PS Również miałem problemy z BMS-em od samego początku, również dostałem uszkodzony BMS, te baterie to najtańsze badziwie, niestety ale cena odzwierciedla jakość.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Zanim zdecydujesz sie podłączyć lub wyrzucić BMS, koniecznie dokonaj precyzyjnego pomiaru pojemność każdego rownoleglego segmentu baterii. Kazde inne działanie w tej sytuacji jest nierozsadne i być może niebezpieczne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

właśnie dałem do elektryka BMS i on mi powiedział telefonicznie że 1 tranzystor jest uszkodzony , i spytałem się ile za naprawę on powiedział że nie ma takiego tranzystora , ale pożniej powiedział że naprawi , czyba zastosuje jakiś zamiennik do BMS'a

Jak wszystko bedzię dobrze i bedzie bateria działać jak należy to trochę innaczej ułoże ogniwa tak aby były rozłożone na całej ramie
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Niestety nie wiem jak zmerzyc pojemnosc pojedynczego ogniwa
Jedynie moge zmierzyc prad w pojedynczym ogniewie i napiecie na nim

Prad okolo 12 amperow jest a napiecie 3.5v
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Przyjmuję ze Twój pakiet to 20S9P.
To oznacza że w pełni naładowany winien mieć ok 83-84 V bo 20 x 4, 2 V.
Obecnie jest rozladowany skoro jest ok 65-68 V. Pojemnosc ogniw mierzymy po uprzednim ich naladowaniu.
Powinienes mieć zasilacz 4, 2 V przeznaczony do aku Li-Lion i kazdy segment 9-ciu rownoleglych ogniw ladowac np prądem rzędu 3-4 A , obserwując napiecie i ew. temperature.
Jesli tego nie masz musisz spokojnie pomyśleć o jakimś zastepczym zasilaczu choćby 12 V od oku zelowych i spróbować ladowac 3 szeregowe segmenty , przez dobrana żarówke lub opornik, stale obserwujac napiecia na pojedynczych segmentach. Ale dając Ci taką radę obawiam się ze jest to dla Ciebie zbyt trudne. ? Inna dosc ryzykowna dla Ciebie radą jest podłączenie specjalizowanego
zasilacza 36 V do 10-ciu pakietow lub Twojego zasilacza do calosci i stale monitorowanie napiecia na kazdym segmencie az osiagnie wartosc 4, 1 -4, 2 v. Uwaga: jesli nie bedziesz pewien jakosci kazdego segmentu to BMS nawet po naprawie ulegnie znow uszkodzeniu.
Najpierw jednak poczytaj o pomiarach aku litowych i ... prawie Ohma.
Wierz mi to nie złośliwość ale w Twoim przypadku konieczność.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group