Amortyzowany rower elektryczny 66.2V 2000W |
Autor |
Wiadomość |
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
Czy można użyć druta zamiast blaszki do łaczenia ogniw mam takie druty jak przylutowałem te druty do zarowki ledowej 230v jak widać na wcześniejszych zdjęciach?
Jak moge sprawdzić multimetrem akumulatorek czy sprawny jest? |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
Rozważyłbym naprawę przez lutowanie ale na tzw kwasie... Zardzewieje? a no zardzewieje, ale za dwa lata i tak nie będzie już sprawy. Co do aku. Fajno, że rozebrałeś bo widać zę to dwie osobne części. Przy odrobinie pomyślunku po rozdzieleniu będzie łatwiej zamontować to prawie 2kw. Prąd ograniczyć od rau do 1c a jeszcze lepiej poniżej. Jeśli możliwe dorobić kable balancera pod monitory cell. Rozważyć olanie bms i ładowanie ładowarka modelarską. Monitory cell i tak mieć. NIe rozładowywać poniżej 20-30% procent pojemności. Nawet jak jakieś cele będą słabsze to jakoś to będzie chodzić. Niby zgrzewane ale unikać drgań. Full akurat jest tu jak znalazł. No i powodzenia tak gólnie. Pozdrawiam:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
Akumulatory lutowane najpewniej ulegną uszkodzeniu i to w momencie lutowania. Blaszki muszą być zgrzewane.
Notusek, dlaczego piszesz że w domu nie zgrzeje? Zrobiłem sobie zgrzewarkę i zgrzałem właśnie w domu. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
A ja lutuję, ale z lenistwa. Nie trzeba kwasu, wystarczy kalafonia i lutujemy szybko (lutownica transformatorowa grot 1.5 mm i poza płaskowniki 1,5cm i grzejemy kilka s. Zgrzewarkę też łatwo zrobić trzeba na jakiś większy toroid (kilkaset VA) nawinąć parę zwojów grubego kabla, czas i ilość zwojów dobieramy eksperymentalnie (w sieci widziałem różne opisy), ale zgrzewarka również grzeje. A tym rdzawym nalotem to bym się nie przejmował (można psiknąć WD np). Ja mam aku do kosiarki, która generalne stoi na zewnątrz razem z aku (na zimę wyjąłem, ale chyba w stczniu) i ma naloty korozji, ale to nie przeszkadza. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Też nie miałem problemu z lutowaniem lijon, nawet przy wielokrotnym lutowaniu i rozlutowywaniu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Ja ostatnio w swojej latarce wywalilem oryginalne ogniwo i wstawiłem Samsunga ICR 2,2Ah i żeby ogniwo mogło działać to na plusie musiałem zrobić dużą kroplę cyny żeby się dało je połączyć z fabrycznym zaczepem w pojemniku - dłużej wyjmowałem lutownicę z szafy niż lutowałem... Stal użyta na tych ogniwach lutuje się bardzo ładnie. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Witam
Nie wiem ile ale sterownik mialem 50amperowy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Przy ruszaniu Twój sterownik pchał w silnik około 3400W. Powinieneś się zastanowić nad aku przeznaczonymi na takie prądy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
50A czyli w szczycie pewnie dużo więcej. Miałem taką baterię i sterownik o identycznym współczynniku poboru prądu C dla baterii, czyli niecałe 2C.
Po przejechaniu kilkuset kilometrów bateria znacząco osłabła i zrobiły się spore spadki napięcia, podczas przyśpieszania rower zrobił się mułowaty.
Dla tych baterii zalecają pobór nie większy jak 1C a najlepiej 0.5C to może wtedy pożyje.
Przy takim prądzie baterie wykończysz jeszcze w tym sezonie jak będziesz dużo jeździł.
PS Również miałem problemy z BMS-em od samego początku, również dostałem uszkodzony BMS, te baterie to najtańsze badziwie, niestety ale cena odzwierciedla jakość. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014
|
|
|
Zanim zdecydujesz sie podłączyć lub wyrzucić BMS, koniecznie dokonaj precyzyjnego pomiaru pojemność każdego rownoleglego segmentu baterii. Kazde inne działanie w tej sytuacji jest nierozsadne i być może niebezpieczne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014
|
|
|
właśnie dałem do elektryka BMS i on mi powiedział telefonicznie że 1 tranzystor jest uszkodzony , i spytałem się ile za naprawę on powiedział że nie ma takiego tranzystora , ale pożniej powiedział że naprawi , czyba zastosuje jakiś zamiennik do BMS'a
Jak wszystko bedzię dobrze i bedzie bateria działać jak należy to trochę innaczej ułoże ogniwa tak aby były rozłożone na całej ramie |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014
|
|
|
Niestety nie wiem jak zmerzyc pojemnosc pojedynczego ogniwa
Jedynie moge zmierzyc prad w pojedynczym ogniewie i napiecie na nim
Prad okolo 12 amperow jest a napiecie 3.5v |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Przyjmuję ze Twój pakiet to 20S9P.
To oznacza że w pełni naładowany winien mieć ok 83-84 V bo 20 x 4, 2 V.
Obecnie jest rozladowany skoro jest ok 65-68 V. Pojemnosc ogniw mierzymy po uprzednim ich naladowaniu.
Powinienes mieć zasilacz 4, 2 V przeznaczony do aku Li-Lion i kazdy segment 9-ciu rownoleglych ogniw ladowac np prądem rzędu 3-4 A , obserwując napiecie i ew. temperature.
Jesli tego nie masz musisz spokojnie pomyśleć o jakimś zastepczym zasilaczu choćby 12 V od oku zelowych i spróbować ladowac 3 szeregowe segmenty , przez dobrana żarówke lub opornik, stale obserwujac napiecia na pojedynczych segmentach. Ale dając Ci taką radę obawiam się ze jest to dla Ciebie zbyt trudne. ? Inna dosc ryzykowna dla Ciebie radą jest podłączenie specjalizowanego
zasilacza 36 V do 10-ciu pakietow lub Twojego zasilacza do calosci i stale monitorowanie napiecia na kazdym segmencie az osiagnie wartosc 4, 1 -4, 2 v. Uwaga: jesli nie bedziesz pewien jakosci kazdego segmentu to BMS nawet po naprawie ulegnie znow uszkodzeniu.
Najpierw jednak poczytaj o pomiarach aku litowych i ... prawie Ohma.
Wierz mi to nie złośliwość ale w Twoim przypadku konieczność. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|