Amortyzowany rower elektryczny 66.2V 2000W |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Teraz jeszcze raz przyjrzalem sie Twoim zdjeciom i na 99 % wiem co jest problemem.
BMS ma zaznaczone ze dotyczy cel 3, 2 V a nie 3, 7. !!!!!
To oznacze ze moim zdaniem NIE WOLNO stosować tego BMS do aku tego typu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Przyjmuję ze Twój pakiet to 20S9P.
To oznacza że w pełni naładowany winien mieć ok 83-84 V bo 20 x 4, 2 V.
Obecnie jest rozladowany skoro jest ok 65-68 V. Pojemnosc ogniw mierzymy po uprzednim ich naladowaniu.
Powinienes mieć zasilacz 4, 2 V przeznaczony do aku Li-Lion i kazdy segment 9-ciu rownoleglych ogniw ladowac np prądem rzędu 3-4 A , obserwując napiecie i ew. temperature.
Jesli tego nie masz musisz spokojnie pomyśleć o jakimś zastepczym zasilaczu choćby 12 V od oku zelowych i spróbować ladowac 3 szeregowe segmenty , przez dobrana żarówke lub opornik, stale obserwujac napiecia na pojedynczych segmentach. Ale dając Ci taką radę obawiam się ze jest to dla Ciebie zbyt trudne. ? Inna dosc ryzykowna dla Ciebie radą jest podłączenie specjalizowanego
zasilacza 36 V do 10-ciu pakietow lub Twojego zasilacza do calosci i stale monitorowanie napiecia na kazdym segmencie az osiagnie wartosc 4, 1 -4, 2 v. Uwaga: jesli nie bedziesz pewien jakosci kazdego segmentu to BMS nawet po naprawie ulegnie znow uszkodzeniu.
Najpierw jednak poczytaj o pomiarach aku litowych i ... prawie Ohma.
Wierz mi to nie złośliwość ale w Twoim przypadku konieczność. |
Witam
Niestety podlaczylem BMS juz sprawny i nadal jest problem czyli spadki napiecia po podlaczeniu np. Miernika poziomu baterii wtedy napiecie sie zmiejsza do okolo 10V ale bez BMS pokazuje ze bateria naladowana czyli prawidlowo .
Napiecie laczne bez BMS na naladowanej baterii pokazuje 69.8V , napiecie na ogniwach pokazuje 3.41V a na niektorych to pokazuje 3.51V i tak dochodzi do 69.8V
I teraz to jedynie co mi pozostaje to zlozyc baterie i sprzedac okazyjnie
Bez BMS wszystko dziala ale nie wyobrazam sobie uzywania roweru poniewaz jak podlaczylem 1 raz do sterownika zaiskrzylo na ssczescie sterownik i bateria sprawna
Zakup BMS niestety nie wiem jaki kupic i gdzie taki sam dostac lub. O podobnych wyjsciach pinu tak zeby wlozyc w kostke te przewody i zeby zadzialalo
Ps. Wczesniej bylo napiecie wyzsze 7.16 ale zauwazylem ze na 1 lub 2 ogniwach nie ma polaczenia z bateria moze to byla wina a moze sie odczepila blaszka w momencie gdy odklajalem tasme izolacyjna z baterii |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Jednak po namyśle zdecydowałem że bedę używał bez BMS ebike a ladowac bede baterie z uzyciem BMS
Tylko nie wiem jednego co zrobic aby nie bylo zwarcia bo podlanczam baterie bezposrednio do sterownika bez BMS +- i jest iskra ,zwarcie
Co sie stanie ze sterownikiem czy sie nie spali skoro jest to sterownik 2000W 60/72V o pradzie 50A
Posiadam tez sterownik 1500W dla baterii 60V a prad to 40a |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Potrzebujesz układ miękkiego startu, czyli podłączasz się najpierw przez rezystor około 1kR, na nim sie wyrównuje napięcie i dopiero podłączasz główne zasilanie.
Prosto ejst to zrobić w oparciu o bezpiecznik nadprądowy S1 B50 lub S1 B63 zmostkowany takim rezystorem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Witam
Niestety jestem zielony jedynie mogę kupić nie zrobić
Fajnie by było zobaczyć jakieś linki do zakupu pozdrawiam |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
superwojownik napisał/a: | Niestety jestem zielony jedynie mogę kupić nie zrobić |
Nie obraź się ale dziwię ci się. Jeśli Budujesz rower elektryczny to "troszkę" wiedzy trzeba mieć. Widzisz sam ile ludków z powodzeniem się tym bawi. Może warto się podszkolić, Kasa zostanie w kieszeni a satysfakcja gwarantowana |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
U mnie to wygląda tak:
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Napisalem Ci kilka postow wyżej ale krótko podsumuje :
a) Twoj pakiet po naladowaniu winiem miec co najmniej 20 x 4, 15V = 83 V.
b) Nie mozesz uzywac BMS 3, 2 V do pakietow 3, 7 V
c) Musisz sprawdzić kazda grupe 9ciu ogniw, jaka ma rzeczywistą pojemność.
d) Ten typ ogniw naladowany do poziomu 3.3V-3.4 V jest w rzeczywistosci ROZLADOWANY.
Eksploatacja wedle zasady ze jakoś się podladuje i jakos będzie jeździć , nie tylko nie ma sensu ale jest wręcz niebezpieczna , przy tak dużej mocy, wielkości pakietu i spodobie montażu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Skąd podejrzenie, że akumulatory nie są LiFe?
Nie doszukałem się w temacie zdjęcia ogniwa i jego oznaczeń.
Może jednak BMS i ładowarka do niego są dobre? (pod kątem typu aku, a nie fizycznej sprawności) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014
|
|
|
3 zakładka tego wątku i zdjęcie z 13 lutego wskazuje na ogniwa 18650. Dołączony BMS powoduje spadek napięcia pakietu o 10 V. Wg mnie to jest przyczyną problemów.
No i faktyczna nieznajomość kondycji każdego segmentu równoległego tych ogniw,
powoduje, że radzę Mu nie używać tego BMS aż wszystko będzie jasne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014
|
|
|
No ale przecież 18650 też mogą być LiFePo4 . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014
|
|
|
No wykluczyć faktycznie nie można, że sa to LiFePo4, autor wątku musi spisać ich dokładny typ.
Autor wcześniej pisze ze pakiet ma 30 Ah, to mi nie pasuje do LiFePo4.
W każdym razie spadek napięcia o ok 10 V po podłaczeniu BMS , czyli 'sciągane' jest napięcie o ok 0,5 V na cele, raczej wskazuje na niezgodność nominału ogniw do BMS.
Ale równie prawdopodobne jest również uszkodzenie któregoś segmentu i wtedy nasze domysły/rady będziemy korygować jeszcze raz. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014
|
|
|
witam
przymierzam się do zakupu tej baterii
http://www.aliexpress.com.../703105723.html
co myślicie o niej? , jaki najlepiej zastosować sterownik ile wat i prąd tak żeby wykorzystać potencjał baterii |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014
|
|
|
Cycle Life: Measure The Capacity after 2000 Cycles of Standard Charge and Discharge At 1C Current to 2.3V Cut-off
Wedle opisu sugerowany sterownik 20A.
Maksymalny prąd (chyba chwilowy skoro przeciążenie jest przy 60A) 40A.
Przeciążenie i odcięcie przy 60A
Za te 3000zl w kraju nie kupisz czegoś podobnego? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|