ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzowany rower elektryczny 66.2V 2000W
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Teraz jeszcze raz przyjrzalem sie Twoim zdjeciom i na 99 % wiem co jest problemem.
BMS ma zaznaczone ze dotyczy cel 3, 2 V a nie 3, 7. !!!!!
To oznacze ze moim zdaniem NIE WOLNO stosować tego BMS do aku tego typu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Przyjmuję ze Twój pakiet to 20S9P.
To oznacza że w pełni naładowany winien mieć ok 83-84 V bo 20 x 4, 2 V.
Obecnie jest rozladowany skoro jest ok 65-68 V. Pojemnosc ogniw mierzymy po uprzednim ich naladowaniu.
Powinienes mieć zasilacz 4, 2 V przeznaczony do aku Li-Lion i kazdy segment 9-ciu rownoleglych ogniw ladowac np prądem rzędu 3-4 A , obserwując napiecie i ew. temperature.
Jesli tego nie masz musisz spokojnie pomyśleć o jakimś zastepczym zasilaczu choćby 12 V od oku zelowych i spróbować ladowac 3 szeregowe segmenty , przez dobrana żarówke lub opornik, stale obserwujac napiecia na pojedynczych segmentach. Ale dając Ci taką radę obawiam się ze jest to dla Ciebie zbyt trudne. ? Inna dosc ryzykowna dla Ciebie radą jest podłączenie specjalizowanego
zasilacza 36 V do 10-ciu pakietow lub Twojego zasilacza do calosci i stale monitorowanie napiecia na kazdym segmencie az osiagnie wartosc 4, 1 -4, 2 v. Uwaga: jesli nie bedziesz pewien jakosci kazdego segmentu to BMS nawet po naprawie ulegnie znow uszkodzeniu.
Najpierw jednak poczytaj o pomiarach aku litowych i ... prawie Ohma.
Wierz mi to nie złośliwość ale w Twoim przypadku konieczność.



Witam

Niestety podlaczylem BMS juz sprawny i nadal jest problem czyli spadki napiecia po podlaczeniu np. Miernika poziomu baterii wtedy napiecie sie zmiejsza do okolo 10V ale bez BMS pokazuje ze bateria naladowana czyli prawidlowo .
Napiecie laczne bez BMS na naladowanej baterii pokazuje 69.8V , napiecie na ogniwach pokazuje 3.41V a na niektorych to pokazuje 3.51V i tak dochodzi do 69.8V

I teraz to jedynie co mi pozostaje to zlozyc baterie i sprzedac okazyjnie

Bez BMS wszystko dziala ale nie wyobrazam sobie uzywania roweru poniewaz jak podlaczylem 1 raz do sterownika zaiskrzylo na ssczescie sterownik i bateria sprawna
Zakup BMS niestety nie wiem jaki kupic i gdzie taki sam dostac lub. O podobnych wyjsciach pinu tak zeby wlozyc w kostke te przewody i zeby zadzialalo

Ps. Wczesniej bylo napiecie wyzsze 7.16 ale zauwazylem ze na 1 lub 2 ogniwach nie ma polaczenia z bateria moze to byla wina a moze sie odczepila blaszka w momencie gdy odklajalem tasme izolacyjna z baterii
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Jednak po namyśle zdecydowałem że bedę używał bez BMS ebike a ladowac bede baterie z uzyciem BMS

Tylko nie wiem jednego co zrobic aby nie bylo zwarcia bo podlanczam baterie bezposrednio do sterownika bez BMS +- i jest iskra ,zwarcie

Co sie stanie ze sterownikiem czy sie nie spali skoro jest to sterownik 2000W 60/72V o pradzie 50A
Posiadam tez sterownik 1500W dla baterii 60V a prad to 40a
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Potrzebujesz układ miękkiego startu, czyli podłączasz się najpierw przez rezystor około 1kR, na nim sie wyrównuje napięcie i dopiero podłączasz główne zasilanie.
Prosto ejst to zrobić w oparciu o bezpiecznik nadprądowy S1 B50 lub S1 B63 zmostkowany takim rezystorem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Witam

Niestety jestem zielony jedynie mogę kupić nie zrobić
Fajnie by było zobaczyć jakieś linki do zakupu pozdrawiam
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

superwojownik napisał/a:
Niestety jestem zielony jedynie mogę kupić nie zrobić


Nie obraź się ale dziwię ci się. Jeśli Budujesz rower elektryczny to "troszkę" wiedzy trzeba mieć. Widzisz sam ile ludków z powodzeniem się tym bawi. Może warto się podszkolić, Kasa zostanie w kieszeni a satysfakcja gwarantowana :grin:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

U mnie to wygląda tak:

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Napisalem Ci kilka postow wyżej ale krótko podsumuje :
a) Twoj pakiet po naladowaniu winiem miec co najmniej 20 x 4, 15V = 83 V.
b) Nie mozesz uzywac BMS 3, 2 V do pakietow 3, 7 V
c) Musisz sprawdzić kazda grupe 9ciu ogniw, jaka ma rzeczywistą pojemność.
d) Ten typ ogniw naladowany do poziomu 3.3V-3.4 V jest w rzeczywistosci ROZLADOWANY.

Eksploatacja wedle zasady ze jakoś się podladuje i jakos będzie jeździć , nie tylko nie ma sensu ale jest wręcz niebezpieczna , przy tak dużej mocy, wielkości pakietu i spodobie montażu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Skąd podejrzenie, że akumulatory nie są LiFe?
Nie doszukałem się w temacie zdjęcia ogniwa i jego oznaczeń.
Może jednak BMS i ładowarka do niego są dobre? (pod kątem typu aku, a nie fizycznej sprawności) :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

3 zakładka tego wątku i zdjęcie z 13 lutego wskazuje na ogniwa 18650. Dołączony BMS powoduje spadek napięcia pakietu o 10 V. Wg mnie to jest przyczyną problemów.
No i faktyczna nieznajomość kondycji każdego segmentu równoległego tych ogniw,
powoduje, że radzę Mu nie używać tego BMS aż wszystko będzie jasne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

No ale przecież 18650 też mogą być LiFePo4 .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

Właśnie do tego zmierzam :)

http://dx.com/p/18650-rec...79#.UwSR1_tIzrQ
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

No wykluczyć faktycznie nie można, że sa to LiFePo4, autor wątku musi spisać ich dokładny typ.
Autor wcześniej pisze ze pakiet ma 30 Ah, to mi nie pasuje do LiFePo4.
W każdym razie spadek napięcia o ok 10 V po podłaczeniu BMS , czyli 'sciągane' jest napięcie o ok 0,5 V na cele, raczej wskazuje na niezgodność nominału ogniw do BMS.
Ale równie prawdopodobne jest również uszkodzenie któregoś segmentu i wtedy nasze domysły/rady będziemy korygować jeszcze raz.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

witam

przymierzam się do zakupu tej baterii

http://www.aliexpress.com.../703105723.html

co myślicie o niej? , jaki najlepiej zastosować sterownik ile wat i prąd tak żeby wykorzystać potencjał baterii
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

Cycle Life: Measure The Capacity after 2000 Cycles of Standard Charge and Discharge At 1C Current to 2.3V Cut-off

Wedle opisu sugerowany sterownik 20A.
Maksymalny prąd (chyba chwilowy skoro przeciążenie jest przy 60A) 40A.
Przeciążenie i odcięcie przy 60A

Za te 3000zl w kraju nie kupisz czegoś podobnego?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group