|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dlaczego podczas zwiększenia napięcia wzrasta natężenie ? |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014 Dlaczego podczas zwiększenia napięcia wzrasta natężenie ?
|
|
|
Nie wiem czy dobrze zmierzyłem ale wydaje mi się że sterownik pobiera więcej prądu gdy potraktuje go wyższym napięciem.
Dla 36V pobiera podczas ruszania około 8 A
Dla 48V pobiera podczas ruszania około 12A
Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego tak się dzieje ?
Silnik roweru to 200W |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
A jaki to sterownik? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Pewnie nie ma ograniczenia prądu, ale powinien żwawiej ruszać. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Tak się dzieje dlatego, że natężenie prądu jest wprost proporcjolane do napięcia. Jeśli zwiększyłeś jedno to i drugie musi się zwiększyć.
I~U |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Wyjątek stanowi przypadek gdy sterownik ma ograniczenie prądu. |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Prawo Ohma U=R*I. Możesz przyjąć dla twoich potrzeb że R = cons.
Czyli napięcie wprostporoporcjinalne do prądu i odwrotnie |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Sterownik ma ograniczać prąd niezależnie od napięcia. Możliwe, że nie działa tak jak powinien ogranicznik prądowy. Może przy ruszaniu prąd jest na tyle mały że nie dochodzi do progu ograniczenia. W takiej sytuacji zwiększenie napięcia zwiększy o dziwo prąd. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014
|
|
|
Też może być kwestia tego, że wraz ze wzrostem napięcia zasilania wzrastają obroty nominalne silnika. Co za tym idzie, "dłuższe" przełożenie zmusza silnik do większego wysiłku. Plus to co koledzy napisali. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|