ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego podczas zwiększenia napięcia wzrasta natężenie ?
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   Dlaczego podczas zwiększenia napięcia wzrasta natężenie ?

Nie wiem czy dobrze zmierzyłem ale wydaje mi się że sterownik pobiera więcej prądu gdy potraktuje go wyższym napięciem.

Dla 36V pobiera podczas ruszania około 8 A

Dla 48V pobiera podczas ruszania około 12A

Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego tak się dzieje ?

Silnik roweru to 200W
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

A jaki to sterownik?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Pewnie nie ma ograniczenia prądu, ale powinien żwawiej ruszać.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Tak się dzieje dlatego, że natężenie prądu jest wprost proporcjolane do napięcia. Jeśli zwiększyłeś jedno to i drugie musi się zwiększyć.
I~U
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Wyjątek stanowi przypadek gdy sterownik ma ograniczenie prądu.
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Prawo Ohma U=R*I. Możesz przyjąć dla twoich potrzeb że R = cons.

Czyli napięcie wprostporoporcjinalne do prądu i odwrotnie
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Sterownik ma ograniczać prąd niezależnie od napięcia. Możliwe, że nie działa tak jak powinien ogranicznik prądowy. Może przy ruszaniu prąd jest na tyle mały że nie dochodzi do progu ograniczenia. W takiej sytuacji zwiększenie napięcia zwiększy o dziwo prąd.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Też może być kwestia tego, że wraz ze wzrostem napięcia zasilania wzrastają obroty nominalne silnika. Co za tym idzie, "dłuższe" przełożenie zmusza silnik do większego wysiłku. Plus to co koledzy napisali.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group