ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki modelarskie
Autor Wiadomość
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Cytat:
Aha jeszcze zasilanie serwa - powoli łapię modelarstwo.

No co się uparłeś z tym serwem?
Zasilane ma być wszystko co potrzebuje prądu. W modelu spalinowym prąd idzie a akumulatora do odbiornika i serw. W elektryku dla wygody, prostoty i oszczędności masy stosuje się zasilanie przez układ BEC w regulatorze. Prąd dla sterowania jest brany z akumulatora napędzającego silnik. Ty nie dajesz serwa bo i po co. Zastosujesz jednak (prawdopodobnie ) tester serw jako źródło sygnału dla regulatora i to on wymaga zasilania napięciem 5 do 6V. Wystarczy prosty stabilizator jeśli będzie zasilanie 24V.
Na tym zdjęciu są wszystkie potrzebne elementy. :smile:
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

Nie znalazłem specjalnego posta dla nowych użytkowników dlatego przedstawię się tutaj. Witam wszystkich użytkowników tego forum, mam na imię Piotrek, pochodzę z Trójmiasta, obecnie przebywam poza granicami Polski. Od kilku lat amatorsko interesuje się elektryką, elektroniką , mechaniką i modelarstwem. Mam na swoim koncie kilka "zwodowanych" komputerów, kilka modowanych modeli RC i wiele innych małych projektów.

Wybrałem akurat tego posta ponieważ też myślałem nad zastosowaniem tego silnika w rowerze. Zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ sądzę, że będzie się nadmiernie przegrzewał i będą kłopoty jak przełożyć ponad 6000rpm na 200rpm (mniej więcej z takimi obrotami poruszają się koła przy 25km/h) Będzie potrzebna przekładnia ok 1:32 czyli pewnie dwa przełożenia a każde z nich obniży sprawność układu o 10-15% ;/ Co nie znaczy, że się nie da :)

http://www.youtube.com/watch?v=0AVaR7jzYjo

Też przymierzam się do zbudowania własnego E-bike ale pewnie założę kolejny temat. Na razie zbieram informacje.


Będę śledził tego posta i życzę Powodzenia! :)
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

A gdzie można kupić sterownik 3F rowerowy, bez czujników H.?
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

Wcześniej napisałem:
Cytat:
3. Sterowanie silnika modelarskiego kontrolerem rowerowym raczej nie uda się - 14 miliomów to dla niego praktycznie zwarcie!
Nikt nie skomentował tego, więc może się mylę.
Jeżeli Ci taka kombinacja wyjdzie - natychmiast robię to samo :smile:
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Na tubie są konstrukcje na sterowniku rowerowym i działają nawet na 72V, mimo wszysto tez chciałbym potwierdzenia.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Moim zdaniem jeżeli sterownik ma ograniczenie prądu i nie ma ograniczenia częstotliwości (prędkości) to powinno działać.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

Sterownik modelarski ma zaszyty algorytm dla silników o max obrotach tak od ok 6-10tys ( wiecej sie nie da wykrecic bo petla open-loop nie pozwoli na rozkrecenie powyzej zadanych obrotow ) ... sterowniki dla silników bldc wolnoobrotowych ( z hallami i bez np do rowerów ) maja max orbroty tak do ok 1tys .... i tu jest problem a nie w ograniczeniu pradu czy opornosci uzwojen silnika.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

Czyli jednak tester serwa pozostaje.
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 354
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

smdrwf12300 napisał/a:
Sterownik modelarski ma zaszyty algorytm dla silników o max obrotach tak od ok 6-10tys ( wiecej sie nie da wykrecic bo petla open-loop nie pozwoli na rozkrecenie powyzej zadanych obrotow )

Te silniczki na takich regulatorach kręcą spokojnie 50krpm.
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

nanab ok niech nawet kręcą 100krpm ale twierdze dalej ze sterowniki "rowerowe" maja ustawione open-loop/close-loop na ok 1000 rmp ( chyba ze masz open software i możliwość zmiany tej wartosci na inna ).To rozwiązanie z silnikami modelarskimi jest kompletnym nieporozumieniem w rowerze.Przyglądalem się linkom forum CNC ( silnik 150W srednicy 30 mm + przekładnia planetarna 1:32 w kontekscie gruber-assist ) zestaw silnik + przekładnia i jest wiecej problemów technicznych niż można zakładac .... chłodzenie i maly moment przenoszony przez przekładnie i własnie te koszmarnie duze rpm ... mmoto sprzedaj to jak mozesz nawet po kosztach bo moim zdaniem to slepa uliczka i niepotrzebne koszty ... chyba ze robisz to dla zabawy :) .
Pozdrawiam
 
 
czarodziej 
młodzik


Wiek: 55
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 69
Skąd: Nowa Wieś Ujska
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014   

Do wspomnianych problemów dołożę jeszcze jeden, ale chyba dość istotny. Te zestawy modelarskie mają problemy z płynnym rozruchem od zerowych obrotów (brak halli). Przy ruszaniu z miejsca, albo będziesz musiał się lekko odepchnąć, żeby wkręcić silnik, albo motorek będzie szarpał do momentu kiedy obroty wzrosną do zakresu kiedy będzie można płynnie przyspieszać.
Na YT, jest sporo filmików z udziałem tych silników w roli napędu, ale zazwyczaj do ostrego śmigania na maksymalnych obrotach.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014   

W sumie to dwa silniczki mi potrzeba zamiast tych:



Na pewno lżejsze by było, choć problemy ze sterowaniem przerażają trochę.
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014   

Jak postępy w projekcie ?
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014   

Znalazłem dziś taką stronę:
http://www.electricbike.com/diy-mid-drive/
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

Na razie mam problem ze sterowaniem, i jeszcze nie kupiłem silników modelarskich.
Nie ma w sklepie takich jak trzeba, nawet w Warszawie.
Niechętnie ale trzeba będzie kupić za granicą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group