|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Pią 04 Kwi, 2014 |
Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów |
Autor |
Wiadomość |
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
Faktycznie temat wątku uległ zmianie, dlatego dziękuje za przeniesienie na odpowiedni dział:)
Ostatecznie zamówiłem :
Zestaw 36V 250W
2 Pakiety Turnigy 3s 5Ah
1 Pakiet Turnigy 4s 5Ah
Torbę SPORT ARSENAL 504
Mam nadzieje, że uda mi się upchnąć do niej lipole i sterownik
Dopiero po 28.04 będę mógł się zabrać za montaż i wtedy dam znać jak wrażenia z jazdy pierwszym e-bike
Dziękuje wszystkim za sugestie i porady |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Już na początku napotkałem problemy
Nie wiedziałem , że są 2 różne typy przełożeń (kaseta i wolnobieg) . U mnie w kole jest/była kaseta, natomiast koło z silnikiem które zakupiłem wygląda jakby były przystosowane do wolnobiegu. Wnioskuje, że muszę dokupić wolnobieg na 8 rzędów . Jaki wybrać aby współpracował z zakupionym silnikiem oraz systemem zmiany przełożeń który jest org zainstalowany w rowerze? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Po nakręceniu wolno biegu (firmy Sunrace) nic więcej nie trzeba wymieniać - rower po regulacji będzie prawidłowo zmieniał przerzutki. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Kontroler powinien być zmieniony, chyba, że rozładowanie będzie kontrolowane w inny sposób. Nacięcie odcięcia w kontrolerze 24V, to 21V, przy 3 akumulatorach wyjdzie to po 7V na akumulator, co je na pewno uszkodzi. Piszę tu o żelach. |
Podepnę się pod temat z pytaniem pobocznym.
Nie mogę się doszukać informacji w jaki sposób realizowana jest kontrola
napięcia w sterownikach typu 24-72V. Skąd sterownik wie z jakim zestawem
baterii pracuje i kiedy odciąć napięcie?
Pozdrawiam,
KM. |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
Witam ponownie
Kilka tyg temu skończyłem montaż i chciałbym podzielić się wrażeniami z użytkowania pierwszego e-bike:)
Rower miał służyć tylko na dojazdy do pracy, ale praktycznie codziennie gdzieś sobie jeżdżę:) na średnim wspomaganiu, prądu starcza na 20km. Pod duże, strome górki przydałoby się trochę więcej mocy dlatego zastanawiam się nad zakupem sterownika 500W i jeszcze kilku pakietów lipo:)
Rower zyskał troche na wadze . Teraz ma ok 19kg
Zdjęcia
Od kilku dni silnik wydaje dziwny dźwięk, którego nie było wcześniej. Tylko jak pracuje w dużym obciążeniem, kiedy sterownik podaje duży prąd słychać takie metaliczne brzęczenie (nie wiem jak to opisać ) Ktoś wie co to może być ?
Jak wygląda obsługa codzienna takiego silnika , coś trzeba smarować, sprawdzać, przeglądać ?
Do ładowania pakietów używam dwóch ładowarek Imax B6, na forum wyczytałem, że lepiej ładować pakiety do 4.1V zamiast 4.2V. Czy da się jakoś ustawić w imax'ach B6 końcowe napięcie ładowania ?? |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014
|
|
|
SST-90 napisał/a: | Witam ponownie
Do ładowania pakietów używam dwóch ładowarek Imax B6, na forum wyczytałem, że lepiej ładować pakiety do 4.1V zamiast 4.2V. Czy da się jakoś ustawić w imax'ach B6 końcowe napięcie ładowania ?? |
Ja ustawiam ładowanie LiIo zamiast Lipo.
Ładowarka ładuje wtedy do 4,1V . Ładowaka inna ale myślę ,że masz podobną opcję. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014
|
|
|
W Imaxie w menu możesz ustawić napięcie znamionowe pakietu na 3,7 bądź 3,6V - powinno to skutkować ładowaniem o 0,1V niżej dla niższego napięcia.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014
|
|
|
I w przypadku rozladowania np. pomiaru pojemnosci zamiast 3V bedzie prawdopodobnie 2,7 lub 2.5 V |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014
|
|
|
Dziękuje za informacje, wiecie może jak to ustawić ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|