ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pią 04 Kwi, 2014
Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów
Autor Wiadomość
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   

Faktycznie temat wątku uległ zmianie, dlatego dziękuje za przeniesienie na odpowiedni dział:)

Ostatecznie zamówiłem :
Zestaw 36V 250W
2 Pakiety Turnigy 3s 5Ah
1 Pakiet Turnigy 4s 5Ah
Torbę SPORT ARSENAL 504

Mam nadzieje, że uda mi się upchnąć do niej lipole i sterownik :)

Dopiero po 28.04 będę mógł się zabrać za montaż i wtedy dam znać jak wrażenia z jazdy pierwszym e-bike :)

Dziękuje wszystkim za sugestie i porady :)
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

Już na początku napotkałem problemy :)

Nie wiedziałem , że są 2 różne typy przełożeń (kaseta i wolnobieg) . U mnie w kole jest/była kaseta, natomiast koło z silnikiem które zakupiłem wygląda jakby były przystosowane do wolnobiegu. Wnioskuje, że muszę dokupić wolnobieg na 8 rzędów . Jaki wybrać aby współpracował z zakupionym silnikiem oraz systemem zmiany przełożeń który jest org zainstalowany w rowerze?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

Po nakręceniu wolno biegu (firmy Sunrace) nic więcej nie trzeba wymieniać - rower po regulacji będzie prawidłowo zmieniał przerzutki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

np. taki: http://allegro.pl/wolnobi...4200988502.html

?

Czy jeszcze będę coś potrzebował ?
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

zeeltom napisał/a:
Kontroler powinien być zmieniony, chyba, że rozładowanie będzie kontrolowane w inny sposób. Nacięcie odcięcia w kontrolerze 24V, to 21V, przy 3 akumulatorach wyjdzie to po 7V na akumulator, co je na pewno uszkodzi. Piszę tu o żelach.


Podepnę się pod temat z pytaniem pobocznym.

Nie mogę się doszukać informacji w jaki sposób realizowana jest kontrola
napięcia w sterownikach typu 24-72V. Skąd sterownik wie z jakim zestawem
baterii pracuje i kiedy odciąć napięcie?

Pozdrawiam,

KM.
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

Witam ponownie :)

Kilka tyg temu skończyłem montaż i chciałbym podzielić się wrażeniami z użytkowania pierwszego e-bike:)
Rower miał służyć tylko na dojazdy do pracy, ale praktycznie codziennie gdzieś sobie jeżdżę:) na średnim wspomaganiu, prądu starcza na 20km. Pod duże, strome górki przydałoby się trochę więcej mocy dlatego zastanawiam się nad zakupem sterownika 500W i jeszcze kilku pakietów lipo:)

Rower zyskał troche na wadze . Teraz ma ok 19kg :)

Zdjęcia

Od kilku dni silnik wydaje dziwny dźwięk, którego nie było wcześniej. Tylko jak pracuje w dużym obciążeniem, kiedy sterownik podaje duży prąd słychać takie metaliczne brzęczenie (nie wiem jak to opisać ) Ktoś wie co to może być ?

Jak wygląda obsługa codzienna takiego silnika , coś trzeba smarować, sprawdzać, przeglądać ?

Do ładowania pakietów używam dwóch ładowarek Imax B6, na forum wyczytałem, że lepiej ładować pakiety do 4.1V zamiast 4.2V. Czy da się jakoś ustawić w imax'ach B6 końcowe napięcie ładowania ??
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014   

SST-90 napisał/a:
Witam ponownie :)

Do ładowania pakietów używam dwóch ładowarek Imax B6, na forum wyczytałem, że lepiej ładować pakiety do 4.1V zamiast 4.2V. Czy da się jakoś ustawić w imax'ach B6 końcowe napięcie ładowania ??


Ja ustawiam ładowanie LiIo zamiast Lipo.
Ładowarka ładuje wtedy do 4,1V :smile: . Ładowaka inna ale myślę ,że masz podobną opcję.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014   

W Imaxie w menu możesz ustawić napięcie znamionowe pakietu na 3,7 bądź 3,6V - powinno to skutkować ładowaniem o 0,1V niżej dla niższego napięcia..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014   

I w przypadku rozladowania np. pomiaru pojemnosci zamiast 3V bedzie prawdopodobnie 2,7 lub 2.5 V
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 18 Cze, 2014   

Dziękuje za informacje, wiecie może jak to ustawić ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group