ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pojemność aku Turnigy hardcase 20c 5000mah
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   Pojemność aku Turnigy hardcase 20c 5000mah

Witam. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem w temacie powyżej. Jednocześnie zachęcić do dyskusji innych forumowiczów. Jakie uzyskujecie średnie pojemności z tych pakietów?

Dziś wykonałem około 45 km wycieczkę. Dużo pedałowania ale lekko rekreacyjnie. Od pare przyciśnięć pod strome podjazdy. Połowa około trasy Gliwice - las - Łabędy - las - Bumar - Dzierżno i wokoło to trasy terenowe. Prędkość pomiędzy 15-30kmh. Dziury piach ale i dość udeptane ścieżki z tym że góra dół. Reszta to asfalt z prędkościami przelotowymi 30-40kmh.
Po powrocie ładowanie.
Pakiety pochodzą z początku zeszłego roku. Do około miesiąc temu leżakowały nie używane w odpowiednich warunkach (piwnica kilkanaście stopni - rozładowane do około 60% czyli tak jak przychodzą).
Ponieważ miały bardzo symetryczne napięcia spiełem od razu w pakiet i naładowałem do 4.1V na ogniwo. Od twj pory pakiet był używany raz do odciecia - niestety z powodu przerwy w zasilaniu nie udało mi się zczytać tej wartości. Oraz kilka może 8 razy tak do połowy lub nieco więcej.
Zwykle ładowanie zaczyna się wartością z przedziału 3.75V do 3.80V na cele. Cele sprawdzałem i chodzą równo. Nie ma znacząco gorszej.

Dzisiejsze ładowanie zacząłem dla ogniw o napięciu od 3.67 do 3.69. A więc w baterii nie pozostało już dużo energii. W mojej ocenie mogłyby być problemy z dobiciem do 50 km.
Po zakończeniu cyklu ładowania ładowarka pokazała w sumie koło 40Ah co daje około 4000mah na ogniwo (ładowanie do napięcia 4.1V). Przy następnej okazji wycieczki (choć to trudne bo zwykle jadę tylko na "pół godzinki";) ) postaram się naładować do 4.2V oraz rozładować do odcięcia. I ponownie naładować. Jeśłi się uda to powtórzyć ale inną ładowarką.
A jakie sątu wasze doświadczenia? Uzyskujecie pełną deklarowaną pojemność z tych ogniw? Pozdro:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Ale to chodzi o nowe pakiety? Bo jeśli tak to nie miałem styczności z sytuacją, by w pakiecie było mniej niż 4950mAh. A mam tu na myśli próbkę ponad setki pakietów.
Z moich obserwacji wynika, że ładowanie do 4.1V zmniejsza pojemność o ~8-10%, ale ponoć to znacząco wydłuża żywotność.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Ano nowe. Zamówione z hobby. Przyszły chyba w listopadzie czy jakoś 2013. Leżakowały do około początku marca. Kiedy to się zebrałem i podpiąłem "drugie płuco" do projektu. Tak więc jak napisałem powyżej pakiety nówka. I przyznam że wszystkie te pakiety które miałem czyli około 40 sztuk na przestrzeni 2 lat nie osiągnęły nominału.
Oczywiście mówię o pomiarze poprzez ładowanie a nie rozładowanie. CO masz konkretnie na myśli mówiąc 4950mah? Ładowanie, rozładowanie? Czym? zmieniasz ładowarki? Celem wyeliminowania rozkalibrowania A?
Może kiedyś się dorobię jakiegoś miernika ale jakoś tak ciągle wychodzi, że szkoda kasy na bieżąco. Wiem że fajna sprawa, ale jakoś zawsze były pilniejsze wydatki, a przy dużym pakiecie da się żyć. Do pracy np w ogóle nie podpinam alarmów bo mam policzony zasięg i nie ma sensu. I tak wyładowuję max do 3.75-3.77 na celę. Ale to przy hardcore jeżdzie jak się spieszę.
Pozdro:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

No ja tu mówię o rozładowaniu, czy to ładowaczką, czy to podczas jazdy.
Cała masa ludzi jeździ z Pikaczami więc poznanie pojemności pakietu nie stanowi już żadnej trudności, a co lepsze, dzięki temu urządzonku widać dokładnie ewentualną degradację pakietu i malejącą pojemność możliwą do uzyskania z biegiem czasu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   

No właśnie. Przy rozładowaniu powinno wychodzić mniej niż przy ładowaniu? A te 8-10% pomiędzy 4.1 a 4.2 to też tak to obliczam. I tak było przy poprzednich pakietach. Też nówki itd. I tam wychodziło przeciętnie około 4.5 Ah. Może minimalnie więcej.
Co do pikacza. Zrób moda na 100V:).
Pozdro:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group