ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gianon tiwstos
Autor Wiadomość
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Bezpieczniki jak i cała masa elektroniki są w obudowie każdej z 2 oddzielnych i wyjmowanych baterii.
Wbrew pozorom to bardzo fajny rower. W jedną stronę jedziemy na jednej baterii, wracamy na drugiej, zasięg w trybie "nomal" na jednej baterii to co spokojnie około 40 kilometrów. Daje nam to pokaźny zasięg roweru.
Baterie są firmy GL, na obudowach oczywiście piękne logo i napis GANTON. W komplecie jest także oryginalna ładowarka GANTON firmy GL z wyjściem do ładowania obydwu baterii na raz. Ładowana jest najpierw jedna bateria a następnie ładowarka automatycznie przełącza się na drugą.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Ja nie twierdzę, że to kiepski rower, ale każda bateria ma rezystancję wewnętrzną i na niej wydziela się energia w postaci ciepła, ale jeżeli połączymy dwie baterie równolegle to tej energii będzie 2 razy mniej i rozłożone na dwie baterie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Więc sterownik trafił w ręce elektronika. Wylutował obydwa przekaźniki. Niestety nie chciało mu się sprawdzać reszty elektroniki. Odradził ponowne lutowanie i zamianę miejscami przekaźników z uwagi na możliwe uszkodzenie punktów lutowniczych na płytce przy kolejnym ich demontażu. Doradził zakup nowych przekaźników i wtedy ich wlutowanie.
Nowych przekaźników o takich samych parametrach i wymiarach w Polsce nie ma szansy dostać. Jedyna możliwość to zakup na portalu Aliexpress w Chinach - cena wraz z przesyłką to 30$ za 2 sztuki - 92zł.
Chyba zamówię te przekaźniki w Chinach, czas dostawy to około 2 tygodnie.
Po wyjęciu płytki z puszki okazało się, że nikt tam wcześniej nie grzebał przy elektronice. Ktoś uszczelnił tylko puszkę kilogramem silikonu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Jak mówią w Krakowie "kto bogatemu zabroni".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014   

Jakie konkretnie przekaźniki potrzebujesz? Nie dopsaujesz jakiś od samochodu, motoru - stacyjki? 12v,24v ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Ale czy przed wylutowaniem lub po, stwierdzil ze są złe styki ?
Bo przeciez moze byc winne jego sterowanie a nawet zimny lut na druku.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

No niestety nie mam tutaj gdzie mieszkam do dobrego zakładu zajmującego się elektroniką. Elektronik nic nie sprawdzał, z wielką łaską wylutował przekaźniki i powiedział, że może wlutować nowe jak mu przyniosę. Tyle w temacie.
Przekaźniki zamówione w Chinach. Sprzedawca skontaktował się ze mną i napisał, że takich jak chcę nie ma już w ofercie. Może przysłać mi troszkę inny model ale tego samego producenta o tych samych parametrach i wymiarach tylko z dodatkową nóżką. Nóżkę trzeba będzie odciąć i tyle. Różnica polega na tym, że przy braku napięcia cewki przekaźnik zwiera prąd do tej dodatkowej nóżki.

przekaźnik u góry to ten który ma przysłać, ten u dołu to taki jak siedział w sterowniku.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

Dupa, nie elektronik. Powinien podać napięcie na przekaźnik i sprawdzić oporność styków, lub obciążyć te styki prądem nominalnym i sprawdzić, czy styki są sprawne.
Ma dwa, to może sobie porównać, czy działają jednakowo.
Na jakie napięcie są te przekaźniki i jaka jest obciążalność prądowa styków?
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

max prąd 30A napięcie 24V z tym, że na przekaźnikach jest też napis 16VDC Może to napięcie cewki ?
Na pierwszej stronie masz foto z oznaczeniami przekaźników
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

Wydaje mi się, że w zastępstwie można dać przekaźniki samochodowe na 12V. Mają obciążalność styków 30-40A. Wielkością też chyba podpasują, najwyżej, zamiast lutować w płytkę, można je połączyć z płytką przewodami.
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

Ja własnie taki mam zamontowany u siebie.
24V 40A, podłączony do pakietu 5s załącza mi napięcie z całego pakietu połączone do stacyjki. Działa do 18,5V, co jest poniżej nie wiem bo napięcie na pakietach robi się juz zbyt małe ale w każdym bądź razie napięcie jest wystarczające do tego by się nie wyłączył.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014   

Tak naprawde to jednak nadal warto sprawdzić czy 1 z tych wylutowanych przekaznikow jest zły. Bo przecież nie mamy schematu i pewności że być może załączenie ich było sterowane tranzystorem lub były zimne luty...
Wylutowane przekazniki z opisem objawu sprawdzi Ci elektryk samochodowy bo to te same "obszary" napięciowo-prądowe.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 10 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014   

Przekaźniki już w drodze do Polski :grin:
W międzyczasie rower dostał nowe opony w fabrycznym rozmiarze. Oponki wyglądają i jeżdżą bardzo fajnie.
W rowerku wysmarowałem i wyregulowałem wszystkie linki. Rozebrałem centralny amortyzator i łożyska główki ramy, wszystko wyczyszczone, przesmarowane, wyregulowane i złożone. To samo z suportem. Gniazda akumulatorów jak i same mocowania aku wyczyszczone i psiknięte smarem silikonowym. Przy okazji wymiany opon rozkręciłem dekiel silnika. W środku widać pięknie nasmarowane plastikowe koła zębate bez śladów zużycia czy jakichkolwiek luzów.
Rower czeka tylko na przekaźniki i założenie puszki. Po tym zabiegu można śmiało okrążać kule ziemską :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group