Mały problem z rowerem elektrycznym |
Autor |
Wiadomość |
minek
początkujący
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014 Mały problem z rowerem elektrycznym
|
|
|
Witam.
Mam mały problem z moim rowerem elektrycznym (Pedelec 24V). Jak wszyscy wiemy baterie w rowerach dość często ulegają zużyciu.
Załatwiłem więc mojemu alternatywne źródło zasilania (2 x akumulator 12V 18Ah). Po próbach na sucho (z prowizorycznymi przewodami) wszystko działało prawidłowo, więc wziąłem się za tworzenie instalacji na poważnie, wszystko poszło świetnie poza jednym niedopatrzeniem... jak się później okazało na samym końcu pomyliłem bieguny... Po uruchonieniu włącznika który zainstalowałem poszedł charakterystyczny dymek...
Wszystko rozłączyłem i poszukiwałem usterki. Z zawodu elektrykiem nie jestem wiec utknąłem... Podejrzewam bezpiecznik (o ile tam takowy się znajduje?). Wydaje mi się że uszkodzenie jest na samym dole obrazka (przy sybolu RL). I pytanie teraz do was, co teraz? Czy mogło się uszkodzić coś jeszcze? czy moje podejrzenia są słuszne?
https://www.dropbox.com/s...rRCHRja7O_OqcWa |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Jesli poszedl dymek to raczej bezpiecznik nie zadzialal. To wyglada na uszkodzony kondensator elektrolityczny. Obawiam sie ze nie tylko... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Pomarszczone przewody czyli duże prądy szły. Wymieniłbym wszystkie grube przewody, tranzystory mocy, elektrolity i zwęglone elementy. Niestety z tego zdjęcia nie jestem w stanie zobaczyć co to konkretnie jest. Dodatkowo sprawdź ścieżki prądowe czy są całe. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Taniej wyjdzie nowy kontroler ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 17 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
minek
początkujący
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
No to widzę że grubsza sprawa... Gdzie mógłbym dostać taki kondensator? Lub gdzie i za ile kupić cały układ scalony? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Wyszukaj "kondensator elektrolityczny (pojemność) (napięcie). |
|
|
|
|
JeromeBaldino
młodzik JeromeBaldino
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Kwi 2014 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Na zdjęciu widać rozwalony kondensator (to duże czarne), na dole wygląda na spalony rezystor shunt, dodatkowo wygląda na sporą wilgoć przy tranzystorach, jezeli nie używałeś manetki to chyba powinny ocaleć. Ja bym radził nowy kontroler. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Ten kondensator bardzo się rozsypał po elementach od strony pęknięcie. Może być problem, trzeba by go dobrze wymyć przed następnymi próbami z podłączeniem napięcia. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Widać przepalony rezystor pomiarowy i wybuchł kondensator ale to raczej najmniejszy problem. Naprawiam różne sprzęty ze 20 lat i raczej stawiam na śmietnik. Scalak to procesor i trzeba mieć jeszcze wsad. Zasilanie procka pewnie leży. Fety pewnie są zwarte, może wszystkie. A mierzenie elementów smd, których jest tam sporo to kupa roboty. Taki sterownik to stoparę złotych a czas poświęcony na nieskuteczną naprawę można spożytkować lepiej |
|
|
|
|
minek
początkujący
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Okej, to gdzie dostane nowy kontroler?
I kolejne pytanie, czy całość pójdzie na dwóch takich akumulatorach?
http://allegro.pl/akumula...4165569873.html
Wg. moich wstępnych testów wszystko działało prawidłowo, nie próbowałem tylko pod obciążeniem swojej wagi
Potrzebuje dosłownie przejechać 3 km do pracy, i z niej wrócić. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
minek
początkujący
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Opolskie
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Podejżewam, że te baterie nie dają odpowiedniego prądu i to dlatego. Jak dasz aku ołowiowy to nawet marny da większy prąd. A dużo lepszym pomysłem, to dać ze 2 pakiety li-po. |
|
|
|
|
minek
początkujący
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Śro 28 Maj, 2014
|
|
|
Okeej, gadalem ze znajomym elektromechanikiem. Mowił że podejmie się naprawy tylko potrzebowałby dokładniejszą specyfikacje elementu który u mnie nie istnieje (Symbol RL. ) Ewentualnie jakis schemat całego układu.
Pomożecie? |
|
|
|
|
minek
początkujący
Dołączył: 17 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014
|
|
|
Nikt nie pomoże? |
|
|
|
|
|