|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm] |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pon 19 Maj, 2014
|
|
|
3500 cykli to pakiet kupuje sie raz na cale zycie. nawet niech 2000 cykli wytrzymaja do 75% pojemnosci to daje to przy:
zasiegu 40km
100 cylkach na rok
4000km rocznie
czyli służa 20 lat przez 80 000km |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 19 Maj, 2014
|
|
|
Cena jest wysoka, ale jeżeli faktycznie wytrzymają te 2000-3000 cykli i 10lat, to według mnie warto taki pakiet sobie poskładać na takich ogniwach.. Dobrze żeby się ktoś wypowiedział kto zrobi kilkaset cykli przy większych prądach rozładowania(2-3c). Czy te ogniwa dalej pracują jak z fabryki ? |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Cena nie jest wysoka, jeśli weźmie się pod uwagę pojemnosć (22Ah). Wystarczy podzielić przez 2 (11Ah) i porównać do ceny 10Ah LiFePo4 Headway (któe jest cięższe i większe i ma nieco gorsze parametry). |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014
|
|
|
Beazee
Własnie taką ładowarkę mam.
jest fajna. Ładuje w przeliczeniu: energia do przejechania 9-10km/ 1 godzinę.
Wada: ma wentylator - który jest głośny. Na dłuższą metę jest uciążliwy (dźwięk). Wentylator działa tylko jak trwa ładowanie. gdy się skończy - jest cisza jak makiem zasiał.
Mnie ta ładowarka pasuje, ładuje szybko i bezpiecznie.
Proces ładowania przebiega najpierw metodą CC, potem CV - wtedy prąd spada i ładowarka filnalnie przełącza się w bezpieczny tryb podtrzymania.
Dokładnie taki pakiet mam jak na zdjęciu.
Identyczny, jak na razie jestem bardzo zadowolony, przejechane 400km.
Zasięg - około 55km przy jeździe bez wspomagania po asfalcie z silnikiem 750W. |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014
|
|
|
Zastanawiam się właśnie nad tymi ogniwami. Aczkolwiek trochę to mało prawdopodobne, że aż tyle cykli wytrzymają. Gdyby tak było to by nie dawali jedynie 6 miesięcy gwarancji. W sumie za połowe ceny tych akusów można mieć 2Ah mniej czyli 20Ah z wagą 5kg czyli nie wiele więcej ale za ok. 1tyś czyli ponad 2x taniej, ale producent deklaruje 800 cykli, nowy np. tu http://www.bmsbattery.com...ttery-pack.html
Mam już mętlik w głowie i sam nie wiem które wybrać |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014
|
|
|
Żeby to sprawdzić (mowa o pakiecie) - musiałbyś wepchnąć w niego 2MW energii i poświęcić rok na testowanie pakietu. Wątpie że którykolwiek producent pakietów to weryfikuje w takim stopniu. No chyba że testują pojedyncze cele - choć w to tez nie wierzę. Za dużo cell w ofercie i za dużo musieliby zainwestować w sprzęt do testowania.
800 cykli deklarowane dla tej baterii z BMSBattery a 3000 dla tej z BTO.
1. Założmy że bateria wytrzyma połowę - masz wtedy 400 cykli vs 1500.
2. Serwis - tutaj masz Polska 6 mcy albo USA (chyba nie odeślesz do Stanów, bo spore koszty).
Taka ciekawostka.
Wczoraj miałem test długodystansowy, podczas przejazdu kilkudziesięciu km wattmeter wyświetlił mi zanim bateria padła - 910Wh (a nie przy zadeklarowanych przez BTO 794Wh).
Muszę to w któryś dzień powtórzyć, wtedy to może się da zweryfikować.
Na razie można potraktować to jako ciekawostkę. |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pon 26 Maj, 2014
|
|
|
Może masz rację, ale cena jednak i tak wysoka. Nie lepiej coś na LiPO? Chyba, że się dobra oferta trafi taka jak tu na ebay tylko, że sprzedawca chyba nie wysyła do PL, ale można zapytać 88 sztuk nowych tych swingów 4400mAh za 500$ http://www.ebay.com/itm/8...224499#shpCntId |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 26 Maj, 2014
|
|
|
To, czy cena wysoka, czy nie - okaze się dopiero jak pojeździsz sporo z pakietem.
Przykład?
Kupiłem LiFePO4 za 1250zł parę lat temu, przejeździłem 12 500 km nigdy nie przekraczając 2C (średnio brałem z nich 1,3C), ładując 0,2C i obecnie pakiet stracił 40% pojemności. No i raz był u gościa który mi go sprzedał z reklamacją. Kolega kupił identyczny pakiet i mu 2x ładowarka siadła (2A 42V) i raz była naprawiona z wielką łaską w ramach gwarancji.
Pakiet składał gościu z Allegro, niby obcykany w temacie, ale chyba nie do końca. Podejrzewam że nie miał profesjonalnego sprzętu do wyrównania całego pakietu i chyba złożył mi go z ogniw z różnych partii (ów gość nie udziela się na naszym forum - żeby było jasne, jak chcesz to ci wyślę jego aukcję na priva).
Zlecając firmie możesz liczyć na to że go porządnie złożą, bo za to odpowiadają. Sprawdzą ogniwa, wyselekcjonują odpowiednie, wyrównają i pozgrzewają. Do tego jeśli mają doświadczenie to są szanse że będziesz zadowolony.
Im większy pakiet, tym dłuższa żywotność, rzadsze ładowanie, mniejsze prądy na jedno ogniwo, mniejsze grzanie, itd.
Może się trochę mądrze, ale wszystko się okaże po 100-200 ładowaniach, co w ty przypadku u mnie będzie oznaczało 4000-8000km (w przypadku poprzedniego pakietu to by było po 1300-2600 km).
Poprzedni pakiet chodził 800 ładowań (12 500km), obecny jeśli pochodzi tyle samo to będzie 28 000 km.
pozdro. |
|
|
|
|
linia1
początkujący
Wiek: 73 Dołączył: 21 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
Prądem ładowania się różnią - SWINGI są lepsze niż te niebieskie SONATA. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014
|
|
|
Dokładnie tak.
Jak na razie na Swingach zrobiłem 800km. Obiecałem mały pomiar pojemności po 1 000 km, więc to już niedługo. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014
|
|
|
Wynik testu po 1000km.
pojemność = 20,6Ah
Wyssana energia = 770Wh
ostatnio (przy 500km) było trochę więcej.
Pomiar był robiony na rowerze, z miernikiem Turnigy Watt Meter.
Przejechane 55km.
Podejrzewam, że trzebya by było to zmierzyć w jakichś bardziej ustalonych warunkach, wtedy byłoby co porównywać.
U odcięcia = 30V. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014
|
|
|
Jak jest z ładowaniem? Da się te ogniwa (realnie) ładować prądem 0.5c? Mam na myśli prąd średni z całego (czy też większości ładowania). Czy też jest tak, że owszem 0.5c ale dość szybko osiągają max napięcie i prąd spada? Pytam, bo dla mnie istotne jest dość szybkie ładowanie. Pawieł masz w tym pakiecie (rozumiem że masz tam bms) wypuszczone extra złącza balansera? Celem np pomiaru kontrolnego poszczególnych cel? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014
|
|
|
Tego tak na prawdę nie sprawdzałem.
Pewnie i by się dały, tylko mam wrażenie że dosyć długo trwa proces ładowania CV.
Innymi słowy szybko dochodzą do pełnego napięcia.
Jak szybko, trudno to ocenić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|