ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]
Autor Wiadomość
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 0,19-0,2V
Pojemność 4,082Ah (do 3.00V)
Ostatnio zmieniony przez Pawiel Śro 13 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Pawiel napisał/a:
Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 1,9-2V
Pojemność 4,082Ah (do 3.00V)

Eeee coś chyba nie tak . :roll:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Pawiel napisał/a:
Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 1,9-2V

To by znaczyło że jest zdecydowanie gorszy od średnich leżaków laptopowych.
Chyba pomyłka...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Koledzy!
Niepoatrznie się zrozumieliśmy.
Pisałem o spadku napięcia względem NIEOBCIĄŻONEGO ogniwa (które stało jakiś czas).

A teraz odpowiedź na Wasze pytanie.
Napięcie poczatkowe (po kilkudziesieciu sekundach) tak obciążonego ogniwa to około 3,75V.
Jak chcecie bardzo dokładnie, to Wam podam jutro.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

dziwne, dziwne...
Wczesniej pisales "Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C):"
A teraz przy probie rozladowania 2,5 A tak sie zachowuje ?
To by znaczylo ze pakiet de facto 10P10S ma sporą pojemnosc ale niezbyt imponujacy prąd rozladowamia max.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Pawiel napisał/a:
Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 1,9-2V
Pojemność 4,082Ah (do 3.00V)


Bardziej by mi pasowało zero z przodu czyli 0,19-0,2V .
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
dziwne, dziwne...
Wczesniej pisales "Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C):"
A teraz przy probie rozladowania 2,5 A tak sie zachowuje ?
To by znaczylo ze pakiet de facto 10P10S ma sporą pojemnosc ale niezbyt imponujacy prąd rozladowamia max.

To dotyczyło całego pakietu który eksploatuję codziennie.

No to jeszcze raz.
Testując dokładnie pakiet przyrządem (dużo wczesniej) - używałem obciążenia elektronicznego i cały pakiet 10s5p ROZŁADOWAŁEM (JEDNORAZOWO) prądem 9A, bo na więcej przyrząd nie pozwolił.
Zrobiłem to tylko raz, tylko rozładowanie.

Wszystkie następne pomiary dotyczyły JEDNEGO OGNIWA (1 szt. Swing 4400 - mam dodatkową sztukę), ciągle tego samego (bo tak mi było wygodniej). Ładowałem je i rozładowywałem różnymi prądami (specjalizowana ładowarka). Te testy nie miały nic wspólnego z chęcią zasymulowania rzeczywistej pracy pakietu.
Prądem 2.5A rozładowywałem 1 szt. Swing 4400.
Napięcie początkowe wyniosło (po 10-20s) około 3,75V, podczas rozładowywania spadało w miarę liniowo, końcówka to większy spadek.
Zanim spadło do 3.00V uzyskałem pojemność 4.082Ah.
Spadek około 0,2V (!!! - wczesniejszy wpis "2V" był błędny) (względem napięcia w pełni naładowanego ogniwa bez podłączonego obciążenia - które wynosiło około 4V).

Jeśli będę pisał o następnych przygodach ze Swingami, wyraźnie napiszę czy dotyczy pakietu czy 1 szt. ogniwa.

Mam nadzieję że już nie pojawią się żadne reklamacje. :)
Ostatnio zmieniony przez Pawiel Śro 13 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Dziwimy się ze pakiet 1 szt. Swing który jest odpowiednikiem 2P1S ogniw 18650 o łącznej pojemności 4400 mAh, mającego katalogowo max prąd rozładowania 3C, potraktowany prądem 2,5 A , po 10-20 sek ma napiecie 3,7 V a zupełnym kuriozum jest spadek do 2,2 V....
To wskazuje ze jest to ogniwo o dość miękkiej charakterystyce.
Nic zatem dziwnego gdy piszesz ze szkoda ze nie zrobiles pakietu mocniejszego, gdy
Twoj silnik pobiera 12-14 A a w szczycie 20A.
Tak czy inaczej zaletą konstrukcji pakietów z Swing, jest jego łatwa serwisowalnosc, poprzez zakup par powtarzalnych ogniw po umiarkowanej cenie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Dziwimy się ze pakiet 1 szt. Swing który jest odpowiednikiem 2P1S ogniw 18650 o łącznej pojemności 4400 mAh, mającego katalogowo max prąd rozładowania 3C, potraktowany prądem 2,5 A , po 10-20 sek ma napiecie 3,7 V a zupełnym kuriozum jest spadek do 2,2 V.....

Napisałem że spada do 2,2V? Wydaje mi się, że chyba nie pisałem takich głupot.
Napięcie testowanego Swinga (1szt.) nie spadło poniżej 3.00V bo mi na to ładowarka/rozładowywarka nie pozwoliła.

12A / 5 szt. = 2.4A / szt.
Wszystko się zgadza. Podczas jazdy na początku mam około 37.5 V jak śmigam z 12A.
10 * 3,75 = 37,5 V
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Pawiel napisał/a:

Spadek około 2V (względem napięcia w pełni naładowanego ogniwa bez podłączonego obciążenia - które wynosiło około 4V).


4.2V - "około 2V" = 2.2V ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Łooo.
Ale babol.

No pewnie że nie spada o 2V a o 0,2V!
Babol niesamowity.

Kolegów niezmiernie przepraszam za zamieszanie.
Już poprawiam poprzednie posty!

Mały ekranik robi swoje, wybaczcie!
poprawię się :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Sie, 2014   

Pawiel napisał/a:
Łooo.
?..No pewnie że nie spada o 2V a o 0,2V!
Babol niesamowity.....

No to inna 'rozmowa' :-)
Teraz wartość użytkowa Twojego pakietu wyraźnie wzrosła :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 14 Sie, 2014   

No to czas na dokładniejsze dane.

1szt. Swing 4400 (zakupiona w TME)- naładowana w 100%.
Rozładowywanie 2.5A.
No. - oznacza numer pomiaru, pomiar dokonywany był w jednakowych odstępach czasu (ile to nie powiem, bo nie zapamiętałem):
No.0: 4,045V, 0.002Ah (tutaj prąd startował do wartości maksymalnej, było około 0,8A)
No.10: 3,830V, 0.030Ah
No.50: 3.769V, 0.169Ah
No.147: 3.689V, 0.503Ah
No.290: 3.598V, 1.000Ah
No.435: 3.525V, 1.500Ah
No.580: 3.466V, 2.000Ah
No.867: 3.377V, 3.000Ah
No.1008: 3.323V, 3.500Ah
No.1081: 3.136V, 3.750Ah
No.1180: 3.000V, 4.082Ah
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Po 2000 km - dokonałem pomiaru w pełni naładowanego akumulatora.
Pojemność całego pakietu = 20,5 Ah przy rozładowaniu stałym prądem 9A.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 10 Wrz, 2014   

Czyli co, straciła 10% ? Musi być błąd w pomiarze względem wcześniejszych. Wyglądał by na dość lichy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group