ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]
Autor Wiadomość
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

15 Mar 2011

napisałem, że zmierzyłem 20,6 Ah.
Zobacz na wcześniejsze posty.
Czyli straciło 0,1Ah.

Pojemność Swingów zależy mocno od prądu rozładowania. Im większy prąd, tym mniejsza pojemność. Pomiar w wczoraj był dla obciążenia 9A.

Kolejny zrobię dla po 3 000 km, czyli za dwa miesiące max.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

To w porządku, bo się martwiłem. Zastanawiam się nad swingami na przyszłość.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

Myslę że pomiar po 3 000 km będzie jakimś punktem odniesienia, bo nie pamiętam, dla jakiego prądu robiłem pierwszy pomiar, gdzie wyszło mi 20,6 Ah. Nestępny pomiar powtórzę dla dokładnie takich samych warunków jak ten, po 2000km.
 
 
linia1 
początkujący


Wiek: 73
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Pawiel napisał/a:
Myslę że pomiar po 3 000 km będzie jakimś punktem odniesienia, bo nie pamiętam, dla jakiego prądu robiłem pierwszy pomiar, gdzie wyszło mi 20,6 Ah. Nestępny pomiar powtórzę dla dokładnie takich samych warunków jak ten, po 2000km.





już prawie rok można oceniać zakup ?
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 04 Maj, 2015   

hej
Dopiero co otworzyłem sezon z nowym rowerem,
oto on:
http://oi62.tinypic.com/2vaifzb.jpg

Co do baterii, moja jest super. nie mam żadnych uwag. Ma przebieg około 2800km. Staram się ją ładować do 4.1V max, jedynie gdy jadę daleko ładuję ją do pełna.

Jeśli miałbym wyrazić swoje zdanie, to ją zdecydowanie polecam.
Ładuje się około 5 - 5,5 h do pełna - moc ładowarki 202W max.

Tak na marginesie - ogniwo Swing da się naładować najszybciej w :
30min do 36%, (Imax = 5A - przez chwilę, potem szybko spada do 3,5A)
1h do 65% ,
1:30h - do 81%,
2h - do 89%,
2:30h - do 93%,
3h - 95%.
szybciej sie nie da - to jakby ktoś liczył na cud.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Podsumowanie po 5000 km przejechanych km.

Ogniwa rozjechały się delikatnie, wobec czego pojemność baterii (użytkowa) się zmniejszyła. Rozjechały się w zakresie 4.00 ... 4.20 V,czyli dużo. Efekt był taki, że BMS odcinał ładowarkę, gdy jedno z ogniw dobiło do 4,20V, pozostałe zostawały niedoładowane.

Podłączyłem balanser modelarski, po kilku dniach bateria wróciła do zdrowia, można dalej śmigać. Ale wniosek jest jeden - nawet jak będziecie mieli nie wiadomo jaki balanser, warto od czasu do czasu samemu spojrzeć, jakie napięcia mają ogniwa i je wyrównać. MOja bateria ma wyprowadzone złącze balansera, więc ani z kontrolą napięć (monitorkami modelarskimi) ani z wyrównaniem (balanserem modelarskim) nie był problemu.

Trudno powiedzieć, kiedy problem się pojawił, nie potrzebowałem tak dużego zasięgu (55km), zwuażyłem , że ładowarka podczas próby podładowania baterii do końca, się przedwcześnie wyłączała (przy 40,25V), więc postarałem się rozwiązać problem.

Teraz jest ok.

Tak na marginesie - fajnie by było, gdyby wykonawca pakietu (BTO) raczył poinformować klienta, że jego BMS nie jest do końca idealny i długotrwała eksploatacja pakietu wiąże się z koniecznością jego okresowego balansowania - wraz ze wskazaniem urządzeń, które będą potrafiły wyrównać poszczególne sekcje. A tak? Gdyby nie było wyprowadzeń do balansera, to pakiet musiałby wrócić do BTO, gdzie musieliby go rozkręcić i zbalansować, co wiąże sie z kosztami.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
Ostatnio zmieniony przez Pawiel Wto 18 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

5K to nie jest malo. A to oznacza byc może 200-300 cykli ładowania, więc nie jest b. dziwne że ogniwa zaczynają się nieco różnić na tyle, ze BMS z malym prądem balansowania, nie zawsze daje radę.
Czyli poza pomiarami, być może warto ją częściej ładować aby BMS naturalniej wyrownywal, bo gdy aku b.wyladowane wtedy segmenty bardziej się różnią, a jak sie różnią to BMS wcześniej odcina i tak w kółko.
Piszesz ze ladowales swiadomie do 4.1 V no i to oznacza ze BMS nie wchodzil w zakres balansowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

WojtekErnest napisał/a:
5K to nie jest malo. A to oznacza byc może 200-300 cykli ładowania, więc nie jest b. dziwne że ogniwa zaczynają się nieco różnić na tyle, ze BMS z malym prądem balansowania, nie zawsze daje radę.
Czyli poza pomiarami, być może warto ją częściej ładować aby BMS naturalniej wyrownywal, bo gdy aku b.wyladowane wtedy segmenty bardziej się różnią, a jak sie różnią to BMS wcześniej odcina i tak w kółko.


Problem zawuażyłem po 3 tygodniowej przerwie w eksploatacji pakietu. Pakiet był zostawiony naładowany w "mniej więcej" połowie.

Zaznaczam jedno:
NIE mierzyłem pojemności baterii metodami laboratoryjnymi bo rower jest non-stop w ruchu (czasem 50 km dziennie), ale zrobię to w najbliższym czasie. Okaże się ile zostało z pojemności początkowej.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015   

Koledzy,

pomiar po 5 500 km, czyli po około 210 ładowaniach.
Wychodzi 15,61 Ah przy rozładowaniu prądem stałym 8,5A. Czyli stracił około 25% pojemności.

Nie wiem jak wygląda sytuacja na każdej z cel (napiecie), przyjrzę się w najbliższym czasie wszystkim sekcjom i dam znać.

Co prawda dla mnie krytyczna wartość to jakieś 7Ah, bo tyle potrzebuję by dojechac przy najmniej korzystnych warunkach do pracy, więc zostaje sporo zapasu. Jednak jestem zawiedziony, bo z uwagi na to, że:
- każda z sekcji (5p) nie jest obciązana jednorazowo pradem większym niż 17A (na ogniwo wychodzi 3,4A, czyli 0,75C !!!), a normalnie pobierany jestprąd nie większy niż 12A (2,4A na ogniwo, czyli około 0,5C),
- zgodnie z deklaracjami BTO pakiet powinien wytrzymać do 2 000 ładowań,
- przez dłuższy czas pakiet ładowany był do 40-41V (4.0-4.1 V/ ogniwo),
pakiet nie będzie tak trwały, jak zarzekał się wykonawca (BTO) i mam pewien niesmak z tego powodu.

Wniosek jest taki, że nie porwałbym się na robienie czegoś powazniejszego (motocykl EV, auto) bazując na Swingach. Brak zaufania w kwestii trwałości i tyle. No i 2 500 zł + ładowrka (220 zł) to chyba trochę za dużo, no chyba, że jakoś wydłużą gwarancję.

Popróbuję go jeszce powyrównywać balanserem i może odzyska nieco pojemności. Dam znać jak coś będzie ciekawego.

Najlepiej, jakby BTO na forum (tutaj) odpowiednio skomentowało ten post.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015   

Pawiel napisał/a:
Czyli stracił około 25% pojemności.

Kluczowe jest to czy pomiar robiłeś po ręcznym zbalansowaniu cel. Bo wczesniej napisałeś
"Rozjechały się w zakresie 4.00 ... 4.20 V,czyli dużo. Efekt był taki, że BMS odcinał ładowarkę, gdy jedno z ogniw dobiło do 4,20V, pozostałe zostawały niedoładowane. "
Czyli pomiar pojemności całości, może być z tego powodu zaniżony.
Jeśli nie masz dostępu do gniazda Balansera, to staraj się częściej ładować aby BMS naturalniej wyrownywał róznice w celach.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015   

Tzn mam ładować do końca? Aż proces ładowania skończy sie automatycznie?
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015   

A jak ładowałeś wcześniej?
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015   

No chłopaku troche ból. Ja na polaptopowych z sekcji 10p wyciskam 18Ah, a zapłaciłem duzo mniej niz ty. Moze na przyszłość wybierz taka opcje. Mało kosztuje i jak ci ogniwo padnie to nie boli.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015   

Spoko.
Ja zapłaciłem w BTO mniej niż 2k. Nie boli tak bardzo a w zasadzie wcale bo mam ogroooomny zapas. Dopiero jak mi sprzedali to wywindowali ceny o prawie 1k w gore.

Ładowałem wczesniej do mniej więcej 41V. Przerywałem ładowarce ktora chciała dociągnąć do 42V cc-cv .
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2015   

Pawiel napisał/a:

Ładowałem wczesniej do mniej więcej 41V. Przerywałem ładowarce ktora chciała dociągnąć do 42V cc-cv .

Jesli standardowy BMS wchodzi w tryb bansowania w okolicach 4,15 per segment, to przy tej 'oszczednej' metodzie, zapewne nie dawales mu możliwości pracy. A jak byly nie równo, to tym bardziej byly nie równo rozladowywane i tak w kółko. Dlatego, teraz przynajmniej kilkakrotnie lekko rozladuj i ładuj do odciecia przez ladowarke/BMS. Sądzę że po kilku cyklach różnice się zmniejszą a pojemność pomiarowa wzrośnie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group