ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria 16s3p 15Ah LiPo (60V) - Budowa, ładowanie
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3244
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

Chyba będzie latwiej jak wszystko rozlaczysz i powoli ze schematem w ręku łącz po koleji.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Muinnell
początkujący


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 34
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   

Mam problem z podlaczenie usb do sterownika.Czy ten podany ponizej jest poprawny.Ile trwa programowanie.Ktore diody powinny mrygac w czasie przesylania danych.Port com wykrywa , naciskam start i nic sie nie dzieje.

przyklad.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 188 raz(y) 27,24 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   

To test temat o akumulatorach, a nie programowaniu sterownika. Użyj szukajki to znajdziesz temat z rozwiązaniem Twojego problemu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 80
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Biorę się za budowę baterii 12s3p. Będzie współpracowała z BMSem 12s. Jedna rzecz mnie zastanawia. Mimo zastosowania BMSa ładujemy trzy ogniwa jednocześnie. Istnieje ryzyko że któreś z nich szybciej padnie. Pytanie jak duże jest to ryzyko, oczywiście w przypadku gdy budujemy baterię z takich samych, nowych, akumulatorów?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Nie, padną wszystkie naraz. Tak samo jak w bateriach do laptopa, nigdy nie pada 1 cela tylko wszystkie "p".
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

jezeli maja zbliżoną rezystancje wew. to nie ma dużego ryzyka, będą zużywać się w takim samym tempie
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 80
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

OK. Ale czy założenie że w przypadku wspomnianej przeze mnie baterii BMS raczej będzie służył do wygodnego ładowania i jako zabezpieczenie niż do balansowania nie jest zbyt śmiałe?

EDIT:
Właśnie przebadałem wszystkie cele w 9 akumulatorach. W większości napięcia na celach są takie takie same lub różniące się o 0.01V od sąsiadujących cel. Ale w jednym akumulatorze znalazłem jedną celę która różni się napięciem od reszty o 0.1V. Czy powinienem przed spięciem jej w 12s3p najpierw ten akumulator osobno podładować tak żeby się wyrównały napięcia na celach?
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Taka różnica to nie różnica . :mrgreen:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3244
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Ale przed zrownolegleniem nie szkodzi wyrownac. Jest inna bo byla podłączania, dluzej lezala, pochodzi z inej partii ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Przy takiej różnicy samo się zrówna i prądy ponad to co może ogniwo nie popłyną . Moim zdaniem nie ma co sobie głowy zawracać jeśli wszystkie ogniwa są bardzo podobne (nie pochodzi z innego źródła ) i są w podobnym stanie . Jak masz czas to jednak zawsze lepiej sprawdzić . Ja tak robię jak nie znam ogniw .
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 80
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Pykacz napisał/a:
Taka różnica to nie różnica . :mrgreen:

Na wszelki wypadek pytam. Zawsze to lepiej wiedzieć przed niż po. ;)

WojtekErnest napisał/a:
Ale przed zrownolegleniem nie szkodzi wyrownac. Jest inna bo byla podłączania, dluzej lezala, pochodzi z inej partii ?

Nie mam pojęcia skąd wzięła się różnica. Chyba powinny być takie same.

Pykacz napisał/a:
Przy takiej różnicy samo się zrówna i prądy ponad to co może ogniwo nie popłyną . Moim zdaniem nie ma co sobie głowy zawracać jeśli wszystkie ogniwa są bardzo podobne (nie pochodzi z innego źródła ) i są w podobnym stanie . Jak masz czas to jednak zawsze lepiej sprawdzić . Ja tak robię jak nie znam ogniw .

Buduję baterię tak żęby można było odpiąć akumulatory. Także mógłbym bezproblemowo podpiąć do balansera zamiast 12s3p to 12s1p i tak trzy razy. Wtedy wtedy by się pewnie wszystko łatnie wyrównało i można by spiąć już w 12s3p. Niestety nie mam ładowarki modelarskiej a jedynie ładowarkę, którą planuję wykorzystywać z BMSem.
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3244
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

AdamM napisał/a:
..Niestety nie mam ładowarki modelarskiej a jedynie ładowarkę, którą planuję wykorzystywać z BMSem.

Zepnij 2 zestawy ze sobą bez ladowania na 10-15 min. Odepnij, zobacz czy różnica zmalala lub się wyrownaly napiecia. Sprawdź napiecie tej słabszej celi po 24 godz lub dluzej -czy nie spada.
0.1 V to jednak dość dużo. Jesli ma 4.1V a pozostale 4.2V to BMS może nie wyrównać.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 753
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

To jaka jest dopuszczalna różnica między pakietami. Sam będę składał swój pakiet i na razie największa różnica to min 15.45v max 15,60v (4s). Akusy leżakują. Będą pracowały z bms. Ładowarką mogę podładować bez problemu.
A jak wygląda sprawa z różnicą miedzy celami w jednym pakiecie. Czytając różne opinie to 0,05v to jest granica. Ale czytając dalej co raz więcej rożnych wartości. Później człowiek z kołowany.Chodzi mi tutaj o zakres do którego nie ma się co przejmować, a powyżej już lepiej zareagować.
Więc tak:
1. Różnica między pakietami?
2. Różnica między celami ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

Dla cel to 0.1V różnicy ujdzie, przy założeniu, że się łączy prawidłowo, czyli najpierw pakiety się łączy równolegle po przewodach głównych, a potem po balansujących. Następnie takie sekcje idą szeregowo. Ioczywiscie nie porównujemy w pakiecie celi nr1,2,3,4 tylko celę 1 w pakiecie 1, pakiecie 2 i pakiecie 3 bo one tak będą łączone :P
Przecież połączenie 2 cel o różnicy 0.1V spowoduje, że na każdej z cel podniesie się/obniży się napięcie tylko o 0.05V, a cóż to jest. 5A może... to nawet spokojnie się rozejdzie po złączu balansującym.
Jednak jakby ktoś łączył cele, gdzie jest 0.5V to by mu pewnie kabelki odparowały po połączeniu :D
Jeśli chodzi o całe pakiety to zawsze lepiej jest je wyrównać mniej więcej też do 0.1V różnic na całym napięciu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3244
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

tas napisał/a:
.. że się łączy prawidłowo, czyli najpierw pakiety się łączy równolegle po przewodach głównych, a potem po balansujących. .

To b. ważne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group