ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria Panasonic Li-ion 12,5 amper, 24V - problem
Autor Wiadomość
Bibelot 
początkujący


Dołączyła: 19 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Bruksela
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   Bateria Panasonic Li-ion 12,5 amper, 24V - problem

Witam Wszystkich Forumowiczów!

Od razu na wstępie przepraszam za nieprofesjonalne zwrotny, to jest mój pierwszy wpis na forum i proszę o wyrozumiałość.

Otóż, któregoś pięknego dnia wpadłam na pomysł, iż będę do pracy dojeżdżać rowerem, a, że w jedną stronę mam ok 13 km i to z niemałym ciężarem (2,5 dziewczynka w siodełku na bagażniku) postanowiłam zainwestować w rower elektryczny holenderskiej firmy MONTEGO (która, jakiś rok temu upadła). Wszystko było ok. do momentu ostatniego ładowania baterii (bateria Panasonic LI-ion 12,5 amper, 24 V).

Zwykle było tak, że jak na baterii świeciła się dioda, że zostało już tylko 20% baterii, to podłączałam ją do ładowarki (która była w komplecie z baterią) a następnie do prądu, po czym na ładowarce pojawiał się czerwona dioda, co oznaczało, że bateria się ładuje i po ok 7 godzinach dioda zmieniała kolor na zielony, co oznaczało, że bateria jest naładowana, co można było sprawdzić przyciskając przycisk kontrolny na baterii, który wskazywał 100% naładowania.

Tym razem było inaczej, podłączyłam baterie, jak zwykle, po ok godzinie zerknęłam na to czy się ładuje i zobaczyłam, że kolor na ładowarce zmienił się na zielony i ładowarka była bardzo gorąca więc natychmiast ją wyłączyłam. Ładowarka wskazywała na całkowite naładowanie baterii, niestety wskaźnik na baterii cały czas pokazywał 20 % naładowania, czyli nic się nie zmieniło.

Dodam, że było to moje dopiero 4 ładowanie baterii.

Zadzwoniłam do dealera w Bxl, niestety nie pomógł, odesłał do Holandii, zadzwoniłam do Holandii, powiedzieli, żebym przysłała baterie z ładowarką, to oni ją podłączą do komputera i zresetują i taka przyjemność będzie mnie kosztowała 137 euro brrrrrrrrrr. Na moje pytanie, czy może to ładowarka się spaliła nie umieli odpowiedzieć nie widząc baterii i ładowarki…

Czy ktoś ma może jakiś pomysł, jak to sprawdzić, co zrobić, w które drzwi zapukać?
_________________
Bibelot
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Na odległość cudów się nie da robić :)

Zdiagnozowanie faktycznej usterki wymaga kontaktu z baterią i ładowarką - pomiaru i inspekcji.
Można wytypować kilka najpopularniejszych awarii, ale nic to nie zmienia, bo bez możliwości weryfikacji to tylko zgadywanie. Najlepszym pomysłem byłoby znalezienie wśród znajomych jakiegoś obytego w obsłudze woltomierza i prośba o rzucenie okiem.

Jeśli faktycznie jesteś z Brukseli (jak mówi profil) to najlepszym pomysłem jest zabrać baterię i ładowarkę i zanieść do jednego z okolicznych punktów napraw elektroniki/RTV. Rowery elektryczne w Twoich rejonach są niezwykle popularne i najpewniej pan serwisant nie jedną miał w rękach i potrafi zdiagnozować koszta naprawy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Moja rada na odleglosc :
Nie rozladowuj baterii do tak niskiego stanu.
wlacz jeszcze raz na krotko np. Na 30 min i zobacz czy przypadkiem proces ladowania sie nievwznowi normalnie. Ew powtórz to kilka razy w odstepach kilkunastu minut.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Podeślij do Polski, będzie taniej, a u nas na pewno ktoś to zdiagnozuje za przysłowiowe piwo ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Nie wiem czemu ale mnie się zdaje że ładowarka się zagrzała poprostu od płynącego dużego prądu i ześwirowała... Ja bym zrobił tak jak koledzy piszą - podłączył raz jeszcze i poobserwował..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Niestety nie mozna wykluczyc ze ogniwa sie tak rozjechaly ze BMS nie daje rady lub padl/zwarl segment.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Niestety nie mozna wykluczyc ze ogniwa sie tak rozjechaly ze BMS nie daje rady lub padl/zwarl segment.
Wykluczyć nie można ale to mało prawdopodobne. Koleżanka napisała, że to się stało przy 4-tym ładowaniu. Podejżewam uszkodzenie elektroniki w akumulatorze lub ładowarki. Bez gentelmena potrafiącego pogrzebać tam się chyba nie obejdzie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Ale w/g opisu rower nie jest nowy, skoro nie jest na gwarancji, a producent zbankrutował rok temu. Przez ten czas (czyli minimum rok) rower zrobił 4 cykle. Więc awaria BMSa czy ogniw jest tak samo prawdopodobna jak wszystko inne :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Masz rację tas ale awaria wygląda na poważną a nie na rozjechane ogniwa, które pomału niedomagają coraz bardziej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014   

Czasem jest tak, że przy bardzo rozjechanych i wyladowanych ogniwach, bms/balanser nie daje rady, przy okazji jest duży prad ładowania, wszystko sie grzeje. Ale gdy taki proces robić na raty tzn podladowywac krotkimi fazami to za 2-3-4 razem moze (oby) sie okazac ze juz napiecia na ogniwach wyzsze i automatyczne ładowanie dokonczy z sukcesem . Oczywiście potem warto obserwować jak sie taki pakiet rozladowuje.
Na odległość możemy gdybać.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Bibelot 
początkujący


Dołączyła: 19 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Bruksela
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

tas napisał/a:
Jeśli faktycznie jesteś z Brukseli (jak mówi profil) to najlepszym pomysłem jest zabrać baterię i ładowarkę i zanieść do jednego z okolicznych punktów napraw elektroniki/RTV. Rowery elektryczne w Twoich rejonach są niezwykle popularne i najpewniej pan serwisant nie jedną miał w rękach i potrafi zdiagnozować koszta naprawy.

To była pierwsza rzecz, jaką zrobiła, ale, jako, że sklep z rowerami/serwis nie handlują firmą Montego (innych rowerów elektrycznych mają aż 5 rodzajów) niestety nie umiał mi pomóc...twierdząc, że każda bateria jest inna itp....ciężki temat z fachowcami w Bxl...
Bardzo dziękuję za rady, dodam, że już próbowałam podłączać ładowarkę kilka razy i niestety bez efektu...
_________________
Bibelot
 
 
Bibelot 
początkujący


Dołączyła: 19 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Bruksela
  Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

zeeltom napisał/a:
Podeślij do Polski, będzie taniej, a u nas na pewno ktoś to zdiagnozuje za przysłowiowe piwo ;)

Właśnie za tydzień jadę do Pl i mam plan zabrać baterię + ładowarkę ze sobą :lol:
A gdzie mieszkasz? Ja bedę w Częstochowie :lol:
_________________
Bibelot
 
 
Bibelot 
początkujący


Dołączyła: 19 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Bruksela
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Czasem jest tak, że przy bardzo rozjechanych i wyladowanych ogniwach, bms/balanser nie daje rady, przy okazji jest duży prad ładowania, wszystko sie grzeje. Ale gdy taki proces robić na raty tzn podladowywac krotkimi fazami to za 2-3-4 razem moze (oby) sie okazac ze juz napiecia na ogniwach wyzsze i automatyczne ładowanie dokonczy z sukcesem . Oczywiście potem warto obserwować jak sie taki pakiet rozladowuje.
Na odległość możemy gdybać.

Wszystko brzmi dla mnie jak tzw. czarna magia, ale tak na chłopski rozum, to przy tym ładowaniu krótkimi fazami, o którym mówisz, na ładowarce musi się pojawić czerwone światełko, które świadczy o ładowaniu baterii? Czy mimo tego, że się nie pojawia pozostawić baterię podłączoną na jakiś czas?
Będę próbować dziś po pracy Waszych rad :grin:
_________________
Bibelot
 
 
Bibelot 
początkujący


Dołączyła: 19 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Bruksela
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Oczywiście wszystkim dziekuję za pomoc i poinformuję, jak się skończyła mopja przygoda :roll:
_________________
Bibelot
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Jesli kilka razy podlączalaś bez efektu, to jednak musi zobaczyć to elektronik który zna się na bateriach rowerowych.
Panowie z Częstochowy in okolic zgłaszajcie sie pomoc koleżance ;-)
Dziewczyna musi wrócić z powrotem z sprawnym naprawionym W POLSCE sprzętem :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 21 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group