ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa własnej ramy
Autor Wiadomość
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
  Wysłany: Sob 30 Sie, 2014   Budowa własnej ramy

Witajcie :)

Zamierzam przerobić ramę którą posiadam kształtownikami 25x25x2mm
Kształtownik

Coś jakby kratownica, ale jedyną przeszkodą jest sam support który jest za krótki i przy chęci zbudowania dużej "komory" po prostu pedały by o nią haczyły. :???:

Jaki maksymalnie długi support mogę dostać ? , może mógłby mi ktoś polecić któryś ? :wink: :?:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 30 Sie, 2014   

Są suporty 100mm i chyba nawet szersze. Można dostać nawet suport 68mm szerokości 140mm oski lub więcej.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Suporty są długie tak jak pisze kolega a raczej wkłady. Jest długa ośka i wystaje po prostu. Standardowo to chyba mufa 68mm. Ostatnio szukając różności widziałem 84mm ale nie mam pewności. Jak potrzebujesz długa to może dorobić. Widziałem gdzieś gwintowniki prawe i lewe, więc można by dowolnie długą zrobić.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

A gdyby zrobić suport na zwykłych łożyskach, maszynowych - wtedy też nie ma żadnych ograniczeń.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Trochę się źle wyraziłem, pisząc 100mm chodziło mi o szerokość mufy, standard najczęściej spotykany to 68 i 73 mm wiec to już 3cm szerzej od zwykłego wkładu. Natomiast można kupić do mufy 68mm support z osią nawet w okolicach 140-150mm.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Szerszy support to problemy z linia łańcucha, zwyczajnie ściąga go z korby. Imho lepiej zrobić puszkę ramy tak żeby zwężała się od końca zakresu korby ( promień pracy pedałów) w stronę supportu.
Ostatnio zmieniony przez Yin Nie 31 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Z tego co zrozumiałem teraz jest problem z linią łańcucha dlatego szuka szerszego supportu. Nie trudno wywnioskować ze supporty 68mm są za wąskie i prawdopodobnie haczą korbamio Wahacz.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Czyli pewnie pozostaje mi podnieść cały zasobnik by nie przeszkadzał pedałom i rozbudować go do góry by zyskać jak najwięcej miejsca.

Myślałem o wycięciu z innej ramy mufy supprotu możliwie jak najszerszego i do niego przyspawać przerobiony wachacz.

.. chyba że .. :cry: znalazłby się ktoś kto wykonał by mi mufę pod konkretny support :razz:
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Wszystko to prawda ale w starym wydaniu.

W swoich ramach LUXTECH mam suporty na łożyskach maszynowych 92mm a w wydaniu szerszym na trzy koronki - 98mm.
Podstawą w tych systemach jest korba zintegrowana czyli z osią.
Robię mufy suportowe carbonowe i alu...... ale mogę wyprodukować również inne.

Jarek-LT :wink:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Magistry ? A nie prościej zrobić sobie skrzynkę która z ukosa się będzie schodzić w dół w kierunku korb ? Ja miałem taki zamysł w nigdy nie zaczętym rowerku choć wstępny zarys obudowy już jest odklepany w żywicy...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Ogólnie chce przetworzyć moją ramę:

http://postimg.org/image/uvcf3lnf1

Wspawywując wyżej wymienione kształtowniki w nią , po czym wyciąć zbędne elementy

Wzoruję się na tym:


Oczywiście dolna belka nośna chyba zostanie bo osłabiło by to poważnie całą konstrukcję. na zdjęciu widać że cały zasobnik jest na ukos jakby , ja myślałem o rozbudowaniu całości trochę do tyłu , mógłbym zyskać ponad połowę miejsca takiego zasobnika.

Tylko że szerokość całej komory uzależniona jest od pedałów ... dlatego zastanawiam się nad suportem. :neutral:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

To chyba prościej będzie uspawać całą ramę na kształt i podobieństwo tej. Amortyzator tylny można zastapić dwoma ukośnymi rówież...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Jako amortyzatory tylne chcę zastosować sprężyny gazowe o odpowiedniej sile , zamontowane na ukos jakby od siodełka do wahacza.

Normalny dumper musi się jakoś oprzeć na ramie co też zabiera miejsce.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014   

Tektronic napisał/a:
chcę zastosować sprężyny gazowe o odpowiedniej sile


Nie wiem czy to Ci zadziała na dłuższą metę - sprężyna gazowa raczej nie znalazła zastosowania w zawieszeniach...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Wto 02 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014   

Tektronic napisał/a:
Ogólnie chce przetworzyć moją ramę:
Wspawywując wyżej wymienione kształtowniki w nią , po czym wyciąć zbędne elementy.


Na Endlesie jest mnogość przeróbek ram tego typu wg klucza: wycinasz dolną rurę i w jej miejsce wspawana jest "puszka". Tak jak pisze Notusek wzorzec lepiej pospawać od podstaw.


MixhaL napisał/a:
Natomiast można kupić do mufy 68mm support z osią nawet w okolicach 140-150mm.


Możesz przesłać namiary na te ten wkład 140-150 mm. Jeszcze jakby był na kwadrat...
Z tego co wiem (pewnie mało wiem) takie wielkości mają truvativ howitzer ale one są na octalink.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group