ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kastom Byk od podstaw
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   Kastom Byk od podstaw

Ostatnimi czasy robota ma postępy, więc postanowiłem rozpocząć dyskusję. Temat ten będzie rozwijany z czasem i z postępami prac:)

Od młodego kręciły mnie dwuślady, ale praktycznie od momentu startu zabawy z dwoma kółkami pojawiła się ochota dodatkowego buta, adrenaliny i zabawy, ot taka moja natura :D Zaczęło się od odmontowania bocznych kółek, by 10 lat później zacząć objeżdżać pierwszego simsona. Już wtedy wiedziałem, że to uwielbiam, kocham. Mieszkałem w okolicy ooogromu lasów - województwo lubuskie jest w końcu najbardziej zalesione. Z biegiem czasu udawało się przesiadać na większe i mocniejsze sprzęty by w końcu zainwestować w 4 kółka kosztem poświęcenia dwóch.
Jak się szybko okazało to uzależnienie jest zbyt duże i znów zacząłem się rozglądać. W końcu w moje ręce wpadł filmik o audi ebike, trafiłem na to forum i po upływie półtorej roku piszę tego posta:D Ot taka moja historia.

Ale do rzeczy, zbudowałem swojego pierwszego bajka na szybko, by mieć czym pojeździć na wakacjach, ale że trzeba celować wysoko od razu zamierzałem robić maszynkę HI-END. No cóż, jak to zdażyło się mawiać - grubo, albo wcale :D

No to co? Trzeba zacząć od dobrej bazy - ramy. No i padło na wykonanie jej własnoręcznie. Pewne podstawy inżynierskie się przydały, ale nieoceniona jest pomoc mojego taty, który pomaga przy budowie na każdym kroku. No i ma oczywiście umiejętności i techniczne zaplecze.

Rama podwójnie amortyzowana, na bazie budowy naszego ukraińskiego odpowiednika. Jest to prototyp, ale wkładane serce na pewno odbije się na jakości :D
Elementy ładnie powycinane na plaźmie, jest już wstępnie poheftowana, oddajemy do spawania pro sprzętem pro spawaczom:)

Co do reszty to mam już zamówiony sterownik Sabvoton SVMC 72150 i bmsa 250 A.
Trafiła się teraz okazja na lipole i zakupiłem pakiet Turnigy 20s4p 20 Ah.
Plan jest taki, aby w obręcz 24" i oponki 3" wrzucić Mxusa 3T, dorobić mu chłodzenie i zestroić układ na 150A aku i 350A fazy. Czyli trochę ponad 12 kW.


Jest jeszcze przede mną sporo pracy, ale myślę, że damy radę;)

Chwilowo zastanawiam się jak to pomalować, trochę słabo się na tym znam - trzeba będzie się poznać.

Zapraszam do dyskusji, sugestii i podrzucam jakąś fotkę stanu obecnego;)

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Fotka, jak fotka, ale piwa tam nie widzę ;)
Tak na sucho? ;)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Jak ta rama fajnie wyjdzie to pewnie zaraz zarzucą cie na PW pytaniami o zrobienie dla nich :P
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Już widać że fajnie wyjdzie :) Haki na koła sam robiłeś? Jaką mają grubość i jak poradziłeś sobie z gwintowaniem pod przerzutkę - ten gwint jest podobno na tyle nietypowy że ciężko o taki gwintownik. Ja radzę sobie tak że kupuje najtańszy hak stalowy, ucinam dolny fragment i dospawuje do haków ramy :)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Brawo, wygląda obiecująco. Co do malowania to polecam dać do proszku. Oczywiście po wypiaskowaniu.
A w miejscu gdzie damper będzie mocowany do ramy nie będzie żadnego profilu?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

@Yin
Jeszcze nie nagwintowane, ale damy radę:)

@Adam Wysokiński
Będzie tam na dole poniżej tej blachy do mocowania.
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Ogólnie rama super, przy tej główce oczywiście coś jeszcze będzie "dla wzmocnienia"? Ten support to się wydaje taki wielki czy jest taki wielki? :D Profile gięte na giętarce czy jakieś home-made? :D
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Suport jest szerszy niż w klasycznym rowerze;) Główka oczywiście będzie wzmocniona specjalną blachą dospawaną do niej i profili. Profile podgrzewane i gięte na specjalnie do tego przystosowanej maszynie;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Mxus i 350A w fazy? Sam zobaczysz, że to się nie ma prawa udać :)
Finalnie zmniejszysz prąd na 80A oraz fazowy na 100A bo nigdzie na bajku nie zajedziesz :P

Zrób sobie blokadę wypadnięcia osi w postaci wkręcanego imbusa przez ucho i ściskającego cały hak.

No i zrób sobie wahacz szerszy niż na mxusa o 10-15mm bo ci zostanie furtka w postaci montażu wolnobiegu 7 z 11T, a to jest fajne.

Ta stal to będzie jakoś ulepszana na koniec? No bo ramy są robione z takiej 800-1200Mpa, a to chyba nie jest zwykła, co nie? :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Haha to się jeszcze okaże:D
W bajku będzie z manetka współpracował potencjometr, więc welde widzimisię będzie można ustawić moc w dowolnej chwili.
A czemu sądzisz że nigdzie tym nie zajade?

Stal jest konstrukcyjna, ulepszana byłaby ciężko spawalna. Dowiem się co i jak i ewentualnie na sam koniec pójdzie do pieca i hartowanie. Ale wtedy ma gorsze parametry udarowe. Z tego co wiem vector nie jest ulepszany. Z kolei części wycinane na plazmie przez to ze plazma ma wysoką temperaturę są właśnie ulepszone. Co do wahacza to muszę zobaczyć jak to będzie jeździć, bo jak będzie za bardzo na koło szedł to zrobię nowy dłuższy wahacz. No i być może wtedy też większy dropout.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Nie sądzę, tylko mam 100% pewności :)
Po prostu trzeba rozdzielić "da się zasilić" od "da się komfortowo jeździć". 10min jazdy, 10 min czekania na ostygniecie, 10 min jazdy jest mało komfortowe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Przy braku wspomagania (jazda jak na moto) u mnie optymalizmie jest 70-75A z akumulatora i 100A prądu fazowego w Mxusa, nie więcej. Prawie wcale nie przegrzewam, chyba, że jest błoto i trzeba powoli jechać pod górkę. Zresztą na takim zasilaniu sprawuje się rewelacyjnie. Więcej to do filmów na YT dobre, bo zabawa się kończy na pierwszej górce 15min przerwą na podziwianie krajobrazów :D
Zębatki 11 wydaje mi się, że w ogóle nie jest żadna potrzebna, tzn 1 przełożenie użynam i mi wystarcza. Nie trzeba przerzutek, a już w szczególności takich wysokich.
Rama fajna, widać od razu na czym wzorowana.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Cóż, praktyka sama powie;)
Jeśli chodzi o grzanie się silnika to już moja w tym glowa, na forum mieliśmy już przykład udanego chłodzenia olejowego.

Co do wytrzymałości ramy to ja słyszałem, że właśnie na profilach jest dużo wytrzmalszą konstrukcją ;)
Ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że nie jest jeszcze skończona i jeszcze jej do tego daleko?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

Opócz chłodzenia olejowego ostatnio nowością jest ferrofluid (do kupienia w ebikes.ca jako statorgate). Jego zadaniem jest polepszenie przewodnosci cieplnej do obudowy
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Opócz chłodzenia olejowego ostatnio nowością jest ferrofluid (do kupienia w ebikes.ca jako statorgate). Jego zadaniem jest polepszenie przewodnosci cieplnej do obudowy


Napisz coś więcej o tym. Gdzie to wyczytałeś? :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group