 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jak otworzyć silnik |
Autor |
Wiadomość |
tas [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014 Jak otworzyć silnik
|
|
|
Ostatnio dostałem do naprawy silnik, który był uszkodzony poprzez niefachową próbę otwarcia, więc zrobiłem mały poradnik jak to zrobić szybko, prosto i bezpiecznie dla silnika, a dysponując jedynie młotkiem i śrubokrętem
Na przykładzie silnika RH2806 w obręczy Mach1 MAD
Najlepiej oglądać w HD |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Dwie uwagi, z racji tego, że też dość często rozbieram silniki.
Po pierwsze, to zawsze stosuję na samym początku, do rozpołowienia dekla ostrego noża, a nie śrubokręta. Później, jednocześnie z obu stron, śrubokrętami, lub innymi płaskimi elementami (np. klucze płaskie, lub oczkowe) wysuwam dekiel jednocześnie z obu stron, co 180 stopni.
Po drugie, nie staję na kole nogami. Mam ściągacz, łapię za rozpołowiony dekiel i ściągaczem powoli zdejmuję dekiel. Kiedyś rozkręcałem imadło tak, by oprzeć silnik obudową na sprzęgłach i młotkiem przez drewienko wypychałem stojan. Skakanie po kole w pokazany sposób, nie jest dobrym rozwiązaniem. |
|
|
|
 |
tas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Zeeltom, to nie jest instrukcja, jak ściągaczem otworzyć silnik, tylko jak to zrobić szybko (całość zajmuje max 2 min) i bezpiecznie bez narzędzi. Ja tam nie widzę "skakania po kole".
Silnika pokazanego na filmie nie otworzysz nożem, a grzebanie i podważanie pokrywy śrubokrętami może skończyć się jego uszkodzeniem. Takie przypadki miałem, stąd pokazałem jak to zrobić bez ryzyka.
No ale wszelakie alternatywy mile widziane, miło by było gdyby były w formie filmiku |
|
|
|
 |
Mechano
szef młody elektronik

Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Tas bardzo dobry filmik. Czegos takiego potrzebowalem bu juz myslalem ze otwieranie silnika to dlugi i trudny proces. Za to masz wielki plus! |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Stawanie na obręczy koła, to nie jest dobre dla samego koła Koło rowerowe raczej nie jest przeznaczone do działania siły prostopadle do płaszczyzny koła.
Zamiast walenia młotkiem w śrubokręt, który nam zniszczy nieco obudowę i dekiel, ja zawsze używam ostrego noża do "rozpieczętowania" obudowy.
Szybko? Na czas rozbierasz silniki? Trzeba delikatnie i powoli. Chyba, ze na akord je rozbierasz
No to mamy dwie szkoły rozbierania silników, szyba i wolniejsza |
|
|
|
 |
tas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Bez obaw, obręczy nic nie jest i nie może być, bo siła potrzebna do wyjęcia środka jest nieduża.
A co do licytowania się kto potrafi to zrobić szybciej - możemy sobie darować, to jest akurat bez znaczenia. Zazwyczaj szybszy sposób jest zwyczajnie prostszy, co pokazałem. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Nieduża siła? To czemu rękami nie wyjąłeś? |
|
|
|
 |
tas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
To jest filmik dla początkujących, myślę, że jednak będzie przydatny
A na licytowanie się kto ma rację szkoda mojego i Twojego czasu - no ale dobrze dla sprawy opisywać inne sposoby i metody. Wiedzę należy przekazywać dalej. |
|
|
|
 |
Eryk1000
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Film elegancki Jeżeli ktoś nie ma specjalistycznych narzędzi to i młotkiem da radę, zgodnie z powiedzonkiem że "bez młota to nie robota" , plus śrubokręt. Ja jednak wolę wielki ściągacz do łożysk wydaję się mi to bezpieczniejsze. Cała operacja jakby się to mogło wydawać wcale nie jest trudna. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
 |
MixhaL
prezes

Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Stawanie na obręczy koła, to nie jest dobre dla samego koła |
Jeżeli obręcz jest prawidłowo zapleciona to nic jej nie będzie, zawsze po zapleceniu, dociągnięciu szprych powinno się stawać na obręcz w celu sprawdzenia poprawności zaplotu, naciągu szprych. Jeżeli się skrzywi, wiadomo odwaliło się fuszerkę.
Po filmiku widzę że silniki crystalyte to naprawdę wysoka półka w porównaniu do NC. Tam jest wszystko spasowane idealnie i bez ściągacza nie ma szans rozebrania, tak samo przy skłądaniu.
Gdyby ktoś chciał otworzyć silnik przy pomocy narzędi warto zobaczyć ten filmik, oczywiście w tym wypadku otwarcie trwa dużo dłużej.
https://www.youtube.com/watch?v=lkGgAWHSayU |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Pierwszy raz słyszę o praktykach stawania na obręczy po wycentrowaniu koła. Ale może za mało jeszcze wiem
Gość na filmie robi dokładnie to samo, co ja. Z tą różnicą, że stojan wkładam na poziomo, ale ściągam go w identyczny sposób.
Koło rowerowe nie jest przystosowane do napięć bocznych. Zauważyłem to w swoim pojeździe, gdy łożyska rozbiły mi oś silnika. W moim przypadku takie siły właśnie występują na zakrętach, bo mój pojazd się nie pochyla, jak zwykły rower i siły nie działają prostopadle do osi, jak w rowerze, tylko występują siły gnące koło na boki. |
|
|
|
 |
JerzyZ
prezes


Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 796 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Najważniejsze przy rozbieraniu i składaniu silnika - to nie stracić palców |
|
|
|
 |
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl

Pomógł: 2 razy Wiek: 58 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014
|
|
|
A teraz TAS proszę o filmik rozbierania silnika DC.
Jarek-LT |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|