ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczna hulajnoga - koło z piastą
Autor Wiadomość
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   Elektryczna hulajnoga - koło z piastą

Update:
PROJEKT PORZUCONY! Kupiłem gotowca SXT H300.

------------------------------------------------------------------------------------

Witam,
porwałem się z motyką na słońce i z racji skonsumowanych już środków muszę brnąć dalej, choć nabieram wątpliości czy robię dobbrze. Podstawą jest ta hulajka:


zakupiłem do niej taki zestaw kółek 10" 36v 250W ze sterownikiem


oraz baterię li-ion 36V 9Ah "bidon"


a to jest wstępny mockup:



Oczywiście mocowania kół trzeba będzie przerobić na większe dodać klamkę hamulca z odcięciem zasilania i manetkę "gazu".

waga:
akumulator 3kg
hulajnoga 6kg
koła 5kg
ja 95kg :)


Ma to sens?

Bardziej niż słowa politowania cenne będą wskazówki co dalej ;)



PS parametry silnika:
Ostatnio zmieniony przez konradmk Śro 18 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

Trochę licha konstrukcja. Części masz, to montuj. Co to za pytanie , co dalej? Będzie ciut lepiej z racji pneumatycznych opon ale to i tak zabawka żeby ze 2 km się przejechać. Nie jest to bez sensu, przynajmniej na początek. Sam na poczatku zrobiłem hulajnogę choć z siodełkiem.
 
 
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

Adam Wysokiński napisał/a:
Trochę licha konstrukcja. Części masz, to montuj. Co to za pytanie , co dalej? Będzie ciut lepiej z racji pneumatycznych opon ale to i tak zabawka żeby ze 2 km się przejechać. Nie jest to bez sensu, przynajmniej na początek. Sam na poczatku zrobiłem hulajnogę choć z siodełkiem.


Tak tak, lichość wynika z lipności hulajnogi ale to na początek, zastanawiam się po prostu czy ten setup będzie w ogóle odpychał mnie do przodu. Jeśli się uda wtedy zrobię hulajkę customową (mój ziomek to konstruktor rowerów więc i hulajnogę wyrzeźbi). Dystans jaki chcę przejechać to 6km do pracy i tyleż samo w drugą stronę. Taki jest plan.
Chińczyki zrobili już fajną wersję ale ciut drogo wychodzi bo 1400 USD + przesyłka, cło i VAT...
http://m.aliexpress.com/item-desc/32288229670.html
 
 
Traktor69 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

rzuć okiem tutaj



http://sxt-scooters.de/


pzdr
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

Częsci kupione, kasa wydana to szkoda nie spróbować. Daj duże ciśnienie w oponach bo inaczej spadnie prędkość i zasięg. Będzie zapewne jeździć ale nie za specjalnie jak ta moja. Jak jechałem po prostej to było prawie 40 km/h. jak pod górkę i to taka jak są prowadzone ścieżki rowerowe w mieście to albo jechała z prędkościa pieszego albo wręcz musiałem pchać.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

A czy nie lepiej sterownik dać na kierownicy? Po co go deptać? Co do przewodów, to na pewno wiesz które dać grube...
Myślę, że będziesz zadowolony z pojazdu!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Miałem kiedyś hulajnogę 24V z sinikiem DC 350W. Dwa zwykłe żele 12V 12Ah i jeździło to ze mną (120 kG ;) ) 18 km/h z zasięgiem około 12 km.
Grunt, to pompować opony do maksymalnego dozwolonego ciśnienia i będzie dobrze ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Oj kusicie mnie teraz - chyba i ja zacznę budować jakąś hulajnogę bo mi się nie chce ganiać po samochód z buta 1,5 km do garażu... Tyle że tu wymiary mają znaczenie - a zasilanie to tylko Li-ion już...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Dostałem dziś hulajnogę, niestety jest za słaba, ważę 95 kg a że jest amortyzowana to obniża się do poziomu gleby rodem z fast'n'furious. Trzeba czegoś lepszego i raczej bez amortyzacji (przynajmniej takiej dziadowskiej). Wydaje mi się również że 250W to za mało jednak. Działamy dalej.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

konradmk napisał/a:
Wydaje mi się również że 250W to za mało jednak. Działamy dalej.
a nie próbowałeś zmienić przełożenia na tylnym kole na większe (o ile to możliwe ?)

U mnie 250W przy masie roweru ze mną ok 150 kg po płaskim ruszało z miejsca bez większego trudu.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015   

Zakupiłem sxt h300 :) więc mam niezłą bazę do tuningu. 350W 36V bez obciążenia kręci do 40kph, mi udało się najwięcej 30kph na płaskim chodniku. Myślę że trzeba ciut większej mocy ale nie jest źle. Pierwszym modem będzie montaż jakiegoś zawieszenia na przednim kole.
Ostatnio zmieniony przez konradmk Śro 18 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Mar, 2015   

Może to się przyda? ;)

http://olx.pl/oferta/hula...html#13177c9595

Napęd przenoszony paskiem zębatym, więc cicha ;)
 
 
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Dziś zrobiłem pierwszy test dotarcia do pracy. 8.2km w 28 minut, z tego ok 200m pod lekkie wzniesienie. Max prędkość 30kph, średnia 17kph. Byłem pod wrażeniem jak szybko i przyjemnie dotarem, ta sama trasa autem zajmuje mi 35-45 minut a w dni bardzo korkowe i godzinę. Jedynym mankamentem jest to, że bateria dość mocno została wydrenowana, z 42V na 37.5V. Do tego silnik był bardzo mocno nagrzany, macie jakiś pomysł jak takie kółko schładzać?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Możesz przykręcić pod śrubki dekla jakieś aluminiowe blachy, które prostopadle do koła będą chłodzone powietrzem w czasie kręcenia się koła.
Lub dać zewnętrzny nadmuch z jakiegoś wiatraka od zasilacza z komputera.
O chłodzeniu olejowym nie będę pisał, bo tego jeszcze nikt praktycznie nie rozwiązał ;)
 
 
konradmk 
młodzik


Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: WWA
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

zeeltom napisał/a:
Możesz przykręcić pod śrubki dekla jakieś aluminiowe blachy, które prostopadle do koła będą chłodzone powietrzem w czasie kręcenia się koła.


Coś na wzór łopatek wiatraka, czyli muszę dać dłuższe śruby? Ale naleci mi wtedy syfu do środka, nie?


zeeltom napisał/a:
Lub dać zewnętrzny nadmuch z jakiegoś wiatraka od zasilacza z komputera.
O chłodzeniu olejowym nie będę pisał, bo tego jeszcze nikt praktycznie nie rozwiązał ;)


To chyba niewiele da, przecież jak jadę to jest podmuch i to większy niż da taki wiatraczek?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group