ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania peugeot e-city
Autor Wiadomość
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   Brak ładowania peugeot e-city

witam
jw
pacjent peugeot e-city,rower ma pół roku
pojawił się problem z naładowaniem
,poprzednie ładowania było wszystko w porządku
ostatnio jadąc paliła się ostatnia kontrolka naładowania baterii i nagle przed domem
napęd elektryczny się rozłączył, próba ładowania nic nie daje,podmieniłem nawet druga ładowarkę i dalej nic, wskażnik na baterii pokazuje 1 kreskę gdyż przyciskam włączanie na sterowniku to kontrolki ledwo się jarzą,
napięcie na baterii 34 volt
poproszę o pomoc w mojej sprawie
pozdrawiam
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

Bezpiecznik nie kontaktuje? Stacyjka?
Styki złączek się poluzowały, utleniły?
Trzeba rozebrać drania i woltomierzem prześledzić, gdzie ginie napięcie.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

jestem ciemny w materii rowerków elektrycznych
gdzie mogę znależć bezpiecznik w nim?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

Jeśli nie masz pojęcia, to niewiele ci nasze porady pomogą. Poszukaj kogoś, kto się zna na elektryce samochodowej, motocyklowej, lub kogoś podobnego w zawodzie.
Trzeba sprawdzić napięcie akumulatorów po wyjęciu z roweru, na złączu przeznaczonym do podłączenia ich do roweru, ale pod jakimś obciążeniem. Będzie wtedy wiadomo, czy to wina pakietu, czy czegoś dalej. Bezpiecznik może być wszędzie. W obudowie akumulatorów, w ramie, w pobliżu kontrolera. Z takimi miejscami się spotkałem w swojej praktyce.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

z elektryki samochodowej nie jest żle
w miedzyczasie zdemontowałem przednia część baterii, jest tam układ do którego z baterii wychodzą dwa przewody, i na nich napięcie jest już dużo mniejsze, 12 volt i co ciekawe
jak mam miernik podpięty na sprawdzenie napięcie na tych zaciskach i jak w tym samym czasie nacisnę na baterii sprawdzanie poziomu naładowania to spada napięcie aż do 2 volt
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Paź, 2014   

Daj jakieś fotki. Trudno z fusów wróżyć ;)
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

proszę bardzo, poniżej zdjęcia







 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

Skoro z samej baterii wychodzą tylko dwa przewody i jest na nich 12V, to padnięta jest bateria. Któreś ogniwa w niej, czy coś w tym stylu (np. styk między ogniwami). Jak sprawdziłeś, że jest na niej 34V? Daje się ładować?
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

Na ostatnim zdjeciu jest wtyczka do ladowarki-chinch. Tutaj sprawdzilem napiecie i pokazuje 34volt. Co do ladowania to po podpieciu nie pokazuje na ladowarce ze pobiera prad.
Moze zadam glupie pytanie.ale czy moge podac napiecie z ladowarki na przewody wychodzace z baterii, 2 przewody z pierwszego zdlecia?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

Możesz spróbować, ale uważaj na biegunowość i nie wiem, czy ładowarka zadziała prawidłowo nie widząc akumulatora na wyjściu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

Ja bym nie ryzykowal podawania zasilania 34V na aku rozladowany/uszkodzony 12 V. Chociaz wepnij w szereg zarowke samochodowa 12 V 50W.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

Kolega chce podać napięcie na układ, nie na akumulator. Rozumiem, że odepnie te przewody od akumulatora.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014   

podłączyłem z drugiej strony zasilanie,
panel sterujący ruszył bez problemu,tylny wskażnik baterii także,
było podłączone tak z pół godziny następnie podłączyłem ładowarkę
w oryginalne miejsce do ładowania z ostatniego zdjęcia i ładowarka
pracuje jak należy
żeby nie zapeszyć, dziękuje bardzo za wszelkie sugestie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

Wychodzi na to, że nie działa ograniczenie wyładowania baterii, bo rozładowałeś ją za bardzo i ładowarka nie widziała akumulatora po podłączeniu. Trzeba to sprawdzić przy następnej jeździe. Coś siedzi w obudowie baterii w środku. Może zimny lut, lub coś w tym stylu. Dobrze by było sprawdzić napięcie każdego ogniwa w pakiecie, bo mogły się rozjechać.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

myślę że moim błędem było to że na ostatniej kresce naładowania akumulatora jechałem na najmocniejszym stopniu wspomagania (być może się mylę)
w tym momencie bateria naładowana,ładowarka odłączyła ładowanie jak już doszło na full
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group