|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Brak ładowania peugeot e-city |
Autor |
Wiadomość |
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014 Brak ładowania peugeot e-city
|
|
|
witam
jw
pacjent peugeot e-city,rower ma pół roku
pojawił się problem z naładowaniem
,poprzednie ładowania było wszystko w porządku
ostatnio jadąc paliła się ostatnia kontrolka naładowania baterii i nagle przed domem
napęd elektryczny się rozłączył, próba ładowania nic nie daje,podmieniłem nawet druga ładowarkę i dalej nic, wskażnik na baterii pokazuje 1 kreskę gdyż przyciskam włączanie na sterowniku to kontrolki ledwo się jarzą,
napięcie na baterii 34 volt
poproszę o pomoc w mojej sprawie
pozdrawiam |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Bezpiecznik nie kontaktuje? Stacyjka?
Styki złączek się poluzowały, utleniły?
Trzeba rozebrać drania i woltomierzem prześledzić, gdzie ginie napięcie. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
jestem ciemny w materii rowerków elektrycznych
gdzie mogę znależć bezpiecznik w nim? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Jeśli nie masz pojęcia, to niewiele ci nasze porady pomogą. Poszukaj kogoś, kto się zna na elektryce samochodowej, motocyklowej, lub kogoś podobnego w zawodzie.
Trzeba sprawdzić napięcie akumulatorów po wyjęciu z roweru, na złączu przeznaczonym do podłączenia ich do roweru, ale pod jakimś obciążeniem. Będzie wtedy wiadomo, czy to wina pakietu, czy czegoś dalej. Bezpiecznik może być wszędzie. W obudowie akumulatorów, w ramie, w pobliżu kontrolera. Z takimi miejscami się spotkałem w swojej praktyce. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
z elektryki samochodowej nie jest żle
w miedzyczasie zdemontowałem przednia część baterii, jest tam układ do którego z baterii wychodzą dwa przewody, i na nich napięcie jest już dużo mniejsze, 12 volt i co ciekawe
jak mam miernik podpięty na sprawdzenie napięcie na tych zaciskach i jak w tym samym czasie nacisnę na baterii sprawdzanie poziomu naładowania to spada napięcie aż do 2 volt |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Daj jakieś fotki. Trudno z fusów wróżyć |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
proszę bardzo, poniżej zdjęcia
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Skoro z samej baterii wychodzą tylko dwa przewody i jest na nich 12V, to padnięta jest bateria. Któreś ogniwa w niej, czy coś w tym stylu (np. styk między ogniwami). Jak sprawdziłeś, że jest na niej 34V? Daje się ładować? |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Na ostatnim zdjeciu jest wtyczka do ladowarki-chinch. Tutaj sprawdzilem napiecie i pokazuje 34volt. Co do ladowania to po podpieciu nie pokazuje na ladowarce ze pobiera prad.
Moze zadam glupie pytanie.ale czy moge podac napiecie z ladowarki na przewody wychodzace z baterii, 2 przewody z pierwszego zdlecia? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Możesz spróbować, ale uważaj na biegunowość i nie wiem, czy ładowarka zadziała prawidłowo nie widząc akumulatora na wyjściu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Ja bym nie ryzykowal podawania zasilania 34V na aku rozladowany/uszkodzony 12 V. Chociaz wepnij w szereg zarowke samochodowa 12 V 50W. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Kolega chce podać napięcie na układ, nie na akumulator. Rozumiem, że odepnie te przewody od akumulatora. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
podłączyłem z drugiej strony zasilanie,
panel sterujący ruszył bez problemu,tylny wskażnik baterii także,
było podłączone tak z pół godziny następnie podłączyłem ładowarkę
w oryginalne miejsce do ładowania z ostatniego zdjęcia i ładowarka
pracuje jak należy
żeby nie zapeszyć, dziękuje bardzo za wszelkie sugestie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014
|
|
|
Wychodzi na to, że nie działa ograniczenie wyładowania baterii, bo rozładowałeś ją za bardzo i ładowarka nie widziała akumulatora po podłączeniu. Trzeba to sprawdzić przy następnej jeździe. Coś siedzi w obudowie baterii w środku. Może zimny lut, lub coś w tym stylu. Dobrze by było sprawdzić napięcie każdego ogniwa w pakiecie, bo mogły się rozjechać. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014
|
|
|
myślę że moim błędem było to że na ostatniej kresce naładowania akumulatora jechałem na najmocniejszym stopniu wspomagania (być może się mylę)
w tym momencie bateria naładowana,ładowarka odłączyła ładowanie jak już doszło na full |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|