Szybka diagnoza |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014 Szybka diagnoza
|
|
|
Prośba o szybką diagnozę .Przeszedłem na zasilanie z 24v na zasinanie pakietem li-ion 7 s. Jezdziłem tak ze dwa tygodnie a dziś rano podłączam akumulator bez soft startu jak zwykle a tu rower rwie do przodu manetka nie reaguje. Przyjeżdzam do pracy podłączam manetka reagòje ale na ale koło wolno się kręci. Rozbieram sterownik jeden mosfet po przykręceni manetki grzeje się dwa pozostałe zimne. Czy to te dwa zimne mogą być spalone? Czy można je wymienić na takie z zasilacz od komputera? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Cholera wie, może ten grzejący się jest uszkodzony. Trzeba wylutować i sprawdzić omomierzem. Można próbować sprawdzić też bez wylutowania, ale nie zawsze jest to pewna metoda.
Niekoniecznie tranzystor z zasilacza będzie odpowiedni. Trzeba odczytać typ tranzystora i poszukać podobnego parametrami. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Cholera no to kaplica jestem uziemiony. Ja myśle że ten grzejący się pracuje dlatego się grzeje jak dodaje gazu manetką a że słabo kręci to chyba dlatego że jeden tylko pracuje. A czy załączanie bez softu mogło uszkodzić mosfety ? Teraz dobrze sie przyjżałem tym mosfetom te dwa zimne mają tak jak by przegrzane radiatory ten co się grzeje ma radiotor nie przegrzany cynkowy kolor. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Moim zdaniem wszystkie są uszkodzone. Takie tranzystory możesz znaleźć w starym UPS-ie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
No to i tak już dzis kaplica. Kurcze przypominam sobie że raz odwrotnie podłączyłem akumulator może to wtedy już coś się trochę uszkodziło ale niby normalnie chodził, bo sama zmiana napięcia na 28v to chyba by nie uszkodziła w środku są kondensatory na 50v. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Weź lupę i odczytaj dokładnie napis. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Znajdź karte katalogową (datasheet) tranzystora i sprawdź parametry. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Mechano napisał/a: | Znajdź karte katalogową (datasheet) tranzystora i sprawdź parametry. | . No tak tylko nie mogę znaleść nigdzie jedyny wpis to na elektrodzie ale nikt nie odpowiedział może ktoś modyfikował taki stetownik ? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Też nie znalazłem. Dlatego, skoro nie ma w sieci, to taki nie istnieje
To silnik DC, czy BLDC i jakiej mocy, bo napięcie, rozumiem 24V. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Mojego kota nie ma w sieci a jest, a może mi sie tylko tak wydaje. Silnik magmy szczotkowy DC 500 wat napięcie 24v baterie mam li-ion 7 pakietów po 10 ogniw jak naładuje to mi pokazuje 28,6v Ten sterownik był kupiony do silnika 350w ale pisze na nim 350Wat 28Amper chodził ładnie i nie grzał się tak samo jak na silniku 350Wat aż do dziś |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Teraz pytanie. Czy te trzy tranzystory są identyczne, czy jeden z nich, to dioda?
Sprawdzisz to po ścieżkach pod spodem.
Trzeba dobrać tranzystory FET o prądzie przynajmniej 30A i napięciu pracy minimum 40V.
Tu sobie coś wybierz i poszukaj w sklepach elektronicznych: http://www.futurlec.com/TransMosIRF.shtml
Kanał N. Obudowa TO-220 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Dzięki śliczne jesteś wielki, chyba są identyczne raczej na pewno. Ale tu pytanko czy będą pasować nóżki bo ja z elektroniki kiepsko ale wiem że tranzystory rożne typy mają po różnych stronach bazę emiter kolektor a te mosfety to nie wiem. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
D- dren
G- bramka
S- źródło
Opis nóżek znajdziesz w kartach katalogowych danego typu tranzystora.
Źródło, zazwyczaj jest podłączone do masy (przez bocznik ograniczający prąd). Bramka, tu wchodzi sterowanie. Dren, tu podłączony jest silnik i dalej do plusa zasilania.
Bramka jest zasilana cienką ścieżką na płytce, dren i źródło grubymi. |
|
|
|
|
|