ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ.
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   

Znane mi ładowarki do ogniw li-ion dołaczane do rowerów (24 V, 36, 48 V) maja takie cechy.
- krótka histereza zmiany - zmniejszania się prądu w poblizu Vmax czyli dosc powolne liniowe zmniejszanie prądu dokąd średnie napiecie na ogniwie wynosi < 4,15 a szybkie zmniejszanie im blizej 4,20.
- podtrzymanie ładowania gdy osiagnie 4,20 na poziomie 200-300 mA
- timeout - odcięcie zasilana po np 3,5 godz zroznicowane w zaleznosci jak dlugo utrzymuje sie stan naładowania
- spotyka się łądowarki ktore na krótka chwilę testują stan napiecia pakietu - przerywając na chwilę łądowanie.
To wszystko oznacza że :
- nie mam pewności czy ładowarki do żeli to zapewnią
- warto robić pakiet na 'standardowe' napiecia nominalne, bo wtedy mozliwy jest zakup fabrycznej, kompaktowej, bezobsługowej ładowarki, której zalety docenimy w podrózy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group