ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rura stalowa a rura alumninowa - szukam zamiennika
Autor Wiadomość
bosman 
młodzik


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   

Aha, to może da się zejśc do 50 na 2,9 . A masz gdzieś zdjęcie swojego roweru ? W moim baterie będe przy pkt podparcia - z tyłu, ale fotel ze mną jest na srodku.
 
 
bosman 
młodzik


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   

Czy ktoś ma/używał taką giętarkę ?

http://allegro.pl/gietark...4722629099.html
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   

bosman napisał/a:
A masz gdzieś zdjęcie swojego roweru ?

Najlepiej cuś widać na filmie od 1:50 https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
bosman 
młodzik


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   

Fajny rower :)
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Sprawdzałeś może tutaj za rurami alu.
http://www.profmetkol.pl/...rury-okragle/2/
 
 
bosman 
młodzik


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Aluminium odpada - to po konsultacji z osobami które robią jachty itp pływające. W moim zastosowaniu by musiało się wyginać dobrze i jednocześnie dać się zespawać - a to wszystko wymaga odpusczania. Rower orginalny jest z usa, tam mają więcej dostępnych zabawek/technologii. Waga końcowa pomiędzy stalą a aluminium to około 50% roznicy, jednak to rower zjazdowy a pod górę pomaga silnik wiec okolo 5 kilo nie bedzie uciążliwą roznicą.

Wogóle samo wygięcie ramy w "tak wąski" sposob może być trudne na tej giętarce co wczesniej dalem linka. W tym kraju kupienie czegoś lub jakaś usługa nietypowa typu wygięcie - to są chore ceny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

W moim słoneczniku mam profile kwadratowe 50x50x2 mm ładnie sprężynuje i się nie wygina na stałe.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

zeeltom, Z tego co pamiętam to spawałeś ramę?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

bosman napisał/a:
W moim zastosowaniu by musiało się wyginać dobrze i jednocześnie dać się zespawać - a to wszystko wymaga odpusczania.

No właśnie, teraz z tym walczę. Robię spawany wahacz z PA6. Jak będzie dobrze dam znać jak sobie poradziłem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Nie tyle ja spawałem, co wykwalifikowany spawacz. Ale po sezonie jazdy żadnych problemów ze spawami nie mam. Nic się nie urwało (tylko na początku musiałem dodać wzmocnienia, bo się wszystko gibało, 40 kg nad głową i pękło kilka spawów) i na dziś wszystko działa idealnie ;)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

A co sądzicie (jaką macie wiedzę) o stali nierdzewnej w takich konstrukcjach?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Mój rower jest z nierdzewki. Głównie z lenistwa bo nierdzewki nie trzeba zabezpieczać antykorozyjnie. Poza tym jest dosć problematyczne kupienie np. rury 50z cienką ścianką rzędu 1,5. Nierdzewka taka jest bez problemu choć są to rury ze szwem. Spawanie to w zasadzie wyłącznie metodą TIG i do tego koszmarne krzywienie się konstrukcji po spawaniu. Przy prostej ramie to ok ale nie wyobrażam sobie spawania kratownicy. Generalnie uważam, że warto spróbować tego materiału. Metr rury o ściance 1,5mm na znanym portalu aukcyjnym kosztuje mniej więcej tyle w złotówkach ile jego średnica w mm.
 
 
bosman 
młodzik


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014   

Więc w mojej maszynie raczej tylko gięcię - bo 2 razy większe przeciązenia, a spawy by mogly puscic = nawet jak by to byla rura kwadrat scianka 3mm na 50 na 50... a tego czy wytrzyma sprawdzać bym niechcial. A brałem pod uwagę drogę na skrótty - spawanie, ale 2 firmy nie potrafily odpowiedzieć czy ta rama spawana wytrzyma
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014   

Skoro spawa się i zgrzewa samochody, w tym terenowe i ciężarowe, pociągi i statki również, to dlaczego roweru nie można pospawać? Wszystko wykonane zgodnie ze sztuką wytrzyma zakładane użytkowanie.
 
 
bosman 
młodzik


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 53
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014   

W tej ramie jest "mały" problem. Orginalna gięta jest bardzo mocna bo to 1 element, i ładna -a estetykę lubię .
Spawana by była podobną ramą - pracę miałaby dosyć ciężką. Na rys to czerwone to miejsce łączenia. Byłem w 2 zakladach , mają spawarki przemyslowe ale jak słyszą że jest to do okolo 300 kilo, to na to nie dają gwarancji. A innej ramy specjalnie niechcę bo ta jest dla mnie wygodna.



miejsce spawu ramy.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 250 raz(y) 13,84 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group