|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Zwiększenie zasięgu |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Koła w elektryku powinno się pompować do wartości maksymalnej podanej na oponie. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Z wartościami max zwykle lepiej nie zadzierać, ale to zakładam, że oczywista sprawa a tuning robimy w granicach dopuszczalnych.
r2d2 napisał/a: | adamcebo napisał/a: | Brakuje mi tylko jakiegoś czujnika ciśnienia, żeby prędkość wiatru oszacować sensownie | Jeśli nie musi być to rurka pitota to proponuję wiatromierz sobie zrobić, jest to dosyć proste |
Wiatraczek trochu śmiesznie wygląda i w kiepskich warunkach atmosferycznych może się nie sprawdzać.
Rurka Pitota i czujniki pomiaru różnicy ciśnienia powinny dać sensowne wyniki, bo sprawdzone w różnych zastosowaniach komercyjnych.
Chyba nawet do dostania z Krakowa i odporna na lekkie podgrzanie więc w razie czego jakąś grzałą można by ją potraktować żeby zimą nie zamardzła, bo prądu z odzysku podczas hamowania zwykle nie brakuje
http://www.test-therm.com.pl/pdf/rurki.pdf |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Wartość ciśnienia podana na oponie, to jej prawidłowe warunki pracy. Zawsze pompowałem koła w swoich rowerkach do wartości podanych na oponie i problemów nie miałem nigdy. Kiedyś przesadziłem o 1 atm i opona pod sporym obciążenie strzeliła, ale to była jakaś chińska, najtańsza. Potem kupiłem oponki Kenda (co prawda też chińskie, ale z wyższej półki) i bez problemu wytrzymywały nawet 1 atm więcej, niż podano na oponie. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Ja swoje gumki (przednia to jakiś chińczyk o nazwie Tiger, tylna to Kellys Cobra) pompuję odpowiednio do 3 bar z przodu i 3,5 bar z tyłu... I dają radę choć wtedy jazda po kostce to udręka bo cały rower wibruje... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Coś za coś. Albo komfort, albo zasięg |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
Ktoś próbował samochodowe z alu felgą do lekkiego pojazdu może stosować. ?
Mam na myśli takie z bieżnikiem, że po środku praktycznie jest 1-3 ciągłe paski-w wolnej chwili strzelę fotę takiej jednej już specjalnie nie nadającej się do użycia w samochodzie ale w czymś lekkim się zastanawiam jakby się sprawowała.
Reklamowana była jako cicha i zmniejszająca zużycie paliwa w spalinowcu (podejrzewam że przez ten bieżnik ciągły pośrodku), ale na jakimś asfalcie posypanym piaskiem jakoś ten bieżnik mnie nie przekonuje.
Za to wydaje się że do EVowania by się zdały...oczywiście zakładam że mam stabilizację w pionie i zakręty z niewielkimi prędkościami.
Po tym sezonie może zrobię jakieś próby, bo na przyszły już inne będą po zimie...
To chyba były te:
http://www.goodyear.eu/pl...jsp?from=browse
Ale są też i takie:
http://www.goodyear.eu/pl...jsp?from=browse
A cena ich chyba czasami nizsza niż jakiś śmiesznych (niby wzmacnianych) rowerowych. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Ale kolega dramatyzuje - ja mam w swoim spalinowcu podobne opony i jakoś ani piasek ani woda ani sucha droga im nie straszne , nogę mam ciężką, auto lekkie i dość mocne (150KM/180Nm) a oponki wyglądają tak:
http://anvelope-discount....t-contact2.jpeg
Drugą sprawą jest to że koła letnie jakie mam to są alufelgi oryginalne które są CIĘŻSZE od zwykłych kół stalowych jakie dokupiłem do zimowych opon... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
W porównaniu do fabrycznych te mi się nie spodobały, bo drogi są takiej jakości, że najlepiej mieć konkretny bieżnik.
Za to do testowych lekkich pojazdów EV w sumie mi się podobają, bo prędkości 50-70 km/h i jeszcze nie są "łyse". A w bardziej grząskim terenie te rowerowe nawet wzmacniane do niczego się nie nadają. Trzeba mieć po prostu szerszą oponę wtedy żeby dało się jechać bez zapadania pod ziemię
Natomiast na ładnym asfalcie ugięcie takiej opony co zapodałem będzie małe i ten bieżnik po środku powinien ładnie się toczyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|