ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Koła w elektryku powinno się pompować do wartości maksymalnej podanej na oponie.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Z wartościami max zwykle lepiej nie zadzierać, ale to zakładam, że oczywista sprawa a tuning robimy w granicach dopuszczalnych.
r2d2 napisał/a:
adamcebo napisał/a:
Brakuje mi tylko jakiegoś czujnika ciśnienia, żeby prędkość wiatru oszacować sensownie
Jeśli nie musi być to rurka pitota to proponuję wiatromierz sobie zrobić, jest to dosyć proste

Wiatraczek trochu śmiesznie wygląda i w kiepskich warunkach atmosferycznych może się nie sprawdzać.
Rurka Pitota i czujniki pomiaru różnicy ciśnienia powinny dać sensowne wyniki, bo sprawdzone w różnych zastosowaniach komercyjnych.

Chyba nawet do dostania z Krakowa i odporna na lekkie podgrzanie więc w razie czego jakąś grzałą można by ją potraktować żeby zimą nie zamardzła, bo prądu z odzysku podczas hamowania zwykle nie brakuje :wink:
http://www.test-therm.com.pl/pdf/rurki.pdf
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Wartość ciśnienia podana na oponie, to jej prawidłowe warunki pracy. Zawsze pompowałem koła w swoich rowerkach do wartości podanych na oponie i problemów nie miałem nigdy. Kiedyś przesadziłem o 1 atm i opona pod sporym obciążenie strzeliła, ale to była jakaś chińska, najtańsza. Potem kupiłem oponki Kenda (co prawda też chińskie, ale z wyższej półki) i bez problemu wytrzymywały nawet 1 atm więcej, niż podano na oponie.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Ja swoje gumki (przednia to jakiś chińczyk o nazwie Tiger, tylna to Kellys Cobra) pompuję odpowiednio do 3 bar z przodu i 3,5 bar z tyłu... I dają radę choć wtedy jazda po kostce to udręka bo cały rower wibruje...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Coś za coś. Albo komfort, albo zasięg :grin:
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Ktoś próbował samochodowe z alu felgą do lekkiego pojazdu może stosować. ?
Mam na myśli takie z bieżnikiem, że po środku praktycznie jest 1-3 ciągłe paski-w wolnej chwili strzelę fotę takiej jednej już specjalnie nie nadającej się do użycia w samochodzie ale w czymś lekkim się zastanawiam jakby się sprawowała.
Reklamowana była jako cicha i zmniejszająca zużycie paliwa w spalinowcu (podejrzewam że przez ten bieżnik ciągły pośrodku), ale na jakimś asfalcie posypanym piaskiem jakoś ten bieżnik mnie nie przekonuje.
Za to wydaje się że do EVowania by się zdały...oczywiście zakładam że mam stabilizację w pionie i zakręty z niewielkimi prędkościami.
Po tym sezonie może zrobię jakieś próby, bo na przyszły już inne będą po zimie...
To chyba były te:
http://www.goodyear.eu/pl...jsp?from=browse

Ale są też i takie:
http://www.goodyear.eu/pl...jsp?from=browse

A cena ich chyba czasami nizsza niż jakiś śmiesznych (niby wzmacnianych) rowerowych.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Ale kolega dramatyzuje - ja mam w swoim spalinowcu podobne opony i jakoś ani piasek ani woda ani sucha droga im nie straszne , nogę mam ciężką, auto lekkie i dość mocne (150KM/180Nm) a oponki wyglądają tak:
http://anvelope-discount....t-contact2.jpeg

Drugą sprawą jest to że koła letnie jakie mam to są alufelgi oryginalne które są CIĘŻSZE od zwykłych kół stalowych jakie dokupiłem do zimowych opon...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

W porównaniu do fabrycznych te mi się nie spodobały, bo drogi są takiej jakości, że najlepiej mieć konkretny bieżnik.
Za to do testowych lekkich pojazdów EV w sumie mi się podobają, bo prędkości 50-70 km/h i jeszcze nie są "łyse". A w bardziej grząskim terenie te rowerowe nawet wzmacniane do niczego się nie nadają. Trzeba mieć po prostu szerszą oponę wtedy żeby dało się jechać bez zapadania pod ziemię :wink:
Natomiast na ładnym asfalcie ugięcie takiej opony co zapodałem będzie małe i ten bieżnik po środku powinien ładnie się toczyć :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group