ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w podłączeniu BMS'a
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   Pomoc w podłączeniu BMS'a

Zakupiłem sobie z chin bms'y i jak zwykle ich materialy podlaczeniowe ze strony nic konkretnego nie mówią. BMS wygląda tak

jak widać bms ma 15pinów a jest na 13s...
Według mojego rozrysowanego schematu wygląda to tak i nie wiem co zrobić z tym ostatnim

a według instrukcji chinczyka



Spotkał się już ktoś z takim modelem? Szukałem informacji na ten temat ale nic adekwatnego nie znalazłem do mojego przypadku. Chodzi mi o samo podłączenie poszczególnych cel bo resztę oznaczeń sobie przetłumaczyłem translatorem.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

Przepikaj, czy kabel 10 i 11 są połączone
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

Niestety nie, połączenie jest tylko przy 1 i B-
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

No a ktory pin jest podlaczony do B+? 15sty czy 14sty?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014   

No to policz ile masz sekcji balansujących.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Wszystko się wyjaśniło, chińczyk się wysłowił w końcu.
BMS jest uniwersalny na 13 i 14s. Ostatnia nozka ma być po prostu wolna w przypadku 13s.
Udało mi się wszystko podłączyć i wydaje się że zaczął działać i balansuje. Jednak żeby nie strzelał fochów i nie wyłączał ładowania z powodu przekroczenia 4,25 to trzeba zrobić prebalansowanie każdej serii. U mnie wachało się od 4,04 do 4,11 i już nie ma kłopotu. Wczesniej gdy od 4,15 do 3,9 były to wyłączał z powodu 4,25 na którejś serii.

Jeżeli byłby ktoś chętny to proszę o pw. Posiadam 2 sztuki na sprzedaż jeszcze.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

Żeby taki BMS nie 'strzelał fochow', to poza wcześniejszym wstępnym wyrównaniem segmentów, warto najpierw je osobno pomierzyc i ew wyrownac pojemnościowo.
Bo jeśli eksploatacyjnie, naturalnie -bez BMS byl rozrzut 3,9 - 4,15 V to stosowanie BMS tylko czesciowo wyrówna napięcia. Niech to nie oslabi Twojej czujnosci że automat pilnuje wyrównania segmentów. Bo jak są TAK różne segmenty, to wyrównanie jednorazowe -prebalansowanie początkowo pomoze ale po kilkunastu głębszych rozladowaniach/ładowaniach juz niekoniecznie.
No i nie może Ci się jak piszesz 'wydawać że balansuje'. Zrownoleglij gniazdo balansujace tak by bylo dostępne x zewnątrz i w trakcie kontrolnych ladowan to sprawdzaj - najlepiej monitorkiem który robi to równocześnie na wielu kanalach. Wtedy będzie wszystko jasne, różnice w segmentach i rzeczywiste balansowanie. Tym bardziej ze balansowanie w tych modelach to najczęściej 50 mA więc to moze byc długi proces.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

Wydaje się ze balansuje wywnioskowalem po ciepłej obudowie z dolu.
Po nocy w trakcie której ładowarka zakończyła prace wszystkie maja od 4,10 do 4,13 wiec juz jest lepiej. Widać ze balansuje po tym ze rozladowala te najbardziej naladowane. A co do pojemności to staralem się dobrać jak najdokładniej ale wszystkich pojedynczo nie testowalem bo baaardzo długo by to zajęło zwykłą ładowarka modelarska.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

atomek1000 napisał/a:

Po nocy w trakcie której ładowarka zakończyła prace wszystkie maja od 4,10 do 4,13 wiec juz jest lepiej.

No widzisz, jesli po całej nocy jest tylko tyle i nadal nierówno , to już bez specjalistycznych pomiarów widać wyrażnie że masz nierówne segmenty. Warto w okresie zimowym zlokalizować te najgorsze i je poprawić. Zrób sobie 14-ty zapasowy i podmieniaj.
Bez tego będziesz rozczarowany BMS-em i nie można wykluczyć uszkodzeń ogniw.
Uproszczenie polegające na sprawdzaniu ciepła i wiara w wskaźnik ledowy ładowania z zasilacza (czerwony/zielony) to za mało.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Czy to co piszecie o wstępnym wyrównaniu ogniw oznacza że kupno bmsa nie uwalnia od kupna ładowarki z balanserem? Oglądam podobny bms na 16s, ale jeżeli mam oprócz niego i tak kupować ładowarkę, to raczej kupię samą ładowarkę. Chociaż średnio mi się to uśmiecha, bo i tak ostatecznie celuję w bmsa.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Oczywiście nie, ale balanser ten jak i większość innych ma prądy balansowania dość niskie. Dla przykładu jak masz 13 sekcji po kilka P i jeden segment przed złożeniem naładujesz do pełna a drugi będzie rozładowany to balanser będzie musiał przerzucić(a własciwie rozładować) sporo mAh. Prąd balansujący 50ma w jeden dzień zrobi zaledwie 1,2 Ah a przy pakietach 10Ah balansowanie by zajęło kilka dni więc dużo prościej naładować wszystkie pakiety do pełna połączyć, podłączyć balanser który będzie na bieżąco co ładowanie będzie wyrównywał segmenty bardzo szybko bo różnice będą niewielkie. Bms jest po to by na przestrzeni czasu różnice pomiędzy szeregowymi połączeniami nie wzrastały.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Wstępne wyrównanie usprawnia proces ladowania z uzyciem BMS lub Balansera ale jesli segmenty są nierówne to i tak po kolejnym silnym rozladowaniu, segmenty będą nierówne, to znaczy najsłabsze ogniwa beda mialy najnizsze napięcie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Czyli jakąś ładowarkę warto mieć. Ale wystarczy rzeczywiście "jakaś", byle tylko obsługiwała lipo, czy musi być z setką funkcji za 300 pln?
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Jeśli masz nierówny pakiet, jeśli chcesz, będziesz dobieral ogniwa, ladowarka modelarska jest niezbędna. Może byc tańsza jesli będzie służyła tylko do tego a nie do LADOWANIA calego pakietu. Wersja minimum to ladowarka 4,2 v przeznaczona do pojedynczych ogniw li-ion.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Jeżeli masz takie same albo równe ogniwa to wystarczy je wszystkie naładować nawet taką zwykłą ładowarką na Tp4056 za 5zl do pełna i połączyć w pakiet i podłączyć bms a on się już wszystkim zajmie przy ładowaniu odpowiednią ładowarką na kilkadziesiąt volt.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group