ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ryksza v.2
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Ady :)

1. Podłączenie równoległe różnie naładowanych baterii - prąd wyrównawczy coś upali
2. Wyłączenie się jednego BMSa, podczas, gdy drugi ma jeszcze energię - przeciąży 1 aku
3. Wyłączenie jednego BMSa, podczas, gdy w drugim też prawie nie bezie energii - ok, wyłączą się oba.

Ja to tak widzę.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

To narazie dam sobie siana z moja magiczna wizja ^^ , choc b. chetnie zobaczylbym w warunkach "laboratoryjnych" takie wariacje z jakims cudami jak jakies zabezpiecznia na wyrownie pradu ktory pusci 50 amperow w jedna strone a w druga odetnie jaki kolwiek powrot. Tak tylko gdybym ale zakladam ze kazdy z zaistnialych bledow musi dac sie rozwiazac przez elektryka magika ;)

Super sprawa z 2 gowniach bateri i slabych BMS drzec "bezpiecznie" 72 v i 80 do 100A uuuu to bym mogl wykorzystac w pelni sabvotona i hubzille ^^
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015   

A nie możesz zrobić jednego pakietu z wszystkich ogniw albo zastosować jednego BMS-a? Wiem, Twój BMS nie pozwoli na przepływ jakiegoś określonego prądu, a chcesz wyciągać więcej, ale czy musisz pobierać prąd przez BMS?
Rozumiem też, że BMS chroni przed nadmiernym rozładowaniem. Nigdy nie miałem tego wynalazku, ale może udałoby się podpiąć pod element rozwierający obwód jakiś przekaźnik albo sygnalizator(?). Miałbyś sygnalizację rozładowania lub nawet automat odłączający przy możliwości pobierania większych prądów niż dopuszczalne dla elektroniki.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015   

Marcin

Mam te baterie http://www.lifepo4.in/ jedna 50ah48v i druga 40ah72v i terraz moge jedna puscic dalej i dodac sobie druga 40.72 , tylko ze problem lezy w tym ze w moim przypadku ampery sa pozadane bardziej niz volty , a by miec podobna moc zmianiona na 48v musialbym ciagnac 60a z bateri czyli maks sterownika czyt. zaraz cos sie w tym upali (i tak czesto mi smierdzi)

No i wlasnie im by jako tako przetrwaly zaleca sie doswiadczalnie rozladowanie na poziomie 0.5 -1c by dzialaly faktycznie wzglednie dlugo.
Jedna znana mi bateria wytrzymala juz z 3 lata ma na okolo ~~ 400 cykli rozladowywana 0.8C musilabym ja pomierzyc pikaczem by sprawdzic ile jest jeszcze w nij uzytkowej energi do odciecia przez bms.

za to i tak z fabryki przychodzi ci albo 85% albo 66%
Z tad moja wizja by polaczyc baterie by miec niskie C rozladowania , ale tez chcilabym je ladowac oddzielnie bo ladowanie 80ah 72v ladowarka 6a trwaloby wiecznosc.

choc i tak najchetniej chcialbym miec 48v baterie , i ciagnac z niej 80a wtedy to by ladnie darlo;) rower jest ciezki , sabvoton sporo nadrabia w temacie temu z wygody przeszedlem na wyzszy voltarz i jako tako to sie buja ;)


Ps. jesli ktos mialby doswadczenie z lifepo4 (a raczej odrzutami fabrycznymi tych ogniw) i potrafi mi to rozpaprac polaczyc w jednego super kloca podpiac mocnego bms'a i ustawic na posrednie 60v i z maks ciaglym do 60A byloby miodzio ;)
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Odkrylem czym jest smar silikonowy i jak dziala na hamulce czyste TURBO
odczuwalne z 250-500w wiecej przez przeczyszczenie solidne nasmarowanie hebli i wymiane starych kapci
btw. polecam haidenau 17 cali 2.25 jesli ktos uzywa obreczy motorowerowej jak i hamulce sila hamowania jest nie porownywalna do zadnych rowerowych hebli zas zuzycie klockow w moim przypadku to z 50% w ciagu roku a ze wazy to sporo to ma co hamowac. tych hebli uzywam mysle ze moze to byc fajna oszczednosc i sila hamowania za przestepne pieniadze.
cos takiego http://gmoto.pl/zacisk-hamulca-ogar900,75101.html

75pln hebel pompka 75 kable troche plynu i w ~ 200pln jest hebel ktory zatrzyma nie jedna bestie
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Ciekawe jakby taki zacisk do roweru dał... :shock: Ma to jakąś modulacje w ogóle? Cztery tłoczki czy dwa po jednej stronie? Ile oleju/dota wchodzi żeby się zacisnął na tarczy 2mm? :o
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Freerider napisał/a:
Ciekawe jakby taki zacisk do roweru dał... :shock: Ma to jakąś modulacje w ogóle? Cztery tłoczki czy dwa po jednej stronie? Ile oleju/dota wchodzi żeby się zacisnął na tarczy 2mm? :o


Pytanie ważniejsze czy jak się klocki zacisną na takiej cienkiej tarczy to czy tłoczki nie wyskoczą z zacisku z tego powodu ?
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Pykacz napisał/a:
Freerider napisał/a:
Ciekawe jakby taki zacisk do roweru dał... :shock: Ma to jakąś modulacje w ogóle? Cztery tłoczki czy dwa po jednej stronie? Ile oleju/dota wchodzi żeby się zacisnął na tarczy 2mm? :o


Pytanie ważniejsze czy jak się klocki zacisną na takiej cienkiej tarczy to czy tłoczki nie wyskoczą z zacisku ?


Jak są przeciwległe to pewnie nie bo tarcza w ogarze900 ma 4mm a w rowerze 2,5mm/2mm, skok tłoczka musi wynosić połowę tego co grubość tarczy. Jak ma dwa tłoczki po jednej stronie a druga nieruchoma to już raczej loteria. Motorami też na żyletkach jeżdżą. :shock:
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

z tymi tloczkami to wypadly mi podczas ich przesmaorowywania ale wyciagnolem klocki i tak pompowalem by tloczek wyszedl ile sie da i z tego co doswadczalnie zauwazylem to przy wlozeniu 1 ! tylko klocka z powerzchnia traca i docisnieciu go nie slinil sie wiec w tym ukladzie na 2 lysych klockach tez sie nie powienien oslinic.

Btw ten problem mozna b. latwo rozwiazac wstawic kawalek metalu 1mm (roznica grubosci tarczy) pomiedzy klocek a metalowa czesc mocowania po przeciwnej stronie tloczkow.

sa 2 tloczki po jednej stronie Freeraider a dota4 ile wyjdzie trudno mi powedziec bo ^^ litra dota4 to 40pln na ale drogo a tym raz zalejesz i masz wieczna dolewke jak w KFC :P Mam dosc dlugie kable , ale jak lalismy do 2 rowerow i odpoetrzalismy to zostalo z 350ml jeszcze

A sila hamowania w rowerze :) hymm trudno powiedziec mam troche zapowetrzone ale mase 500kg latwo zatrzyma a na pusto 230kg to hamuje jak zwykly goral rower moze i lepiej
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Moje shimano m445 z tarczą 180mm i klockami metalicznymi zatrzymują aż za dobrze...Wychylasz się do tyłu (60kg+ubranie+plecak) i dwoma palcami da się podnieść tył :D Tylko amorek bardzo cierpi. :( Ale w ebike gdy rama przytyje sporo, szczególnie tył...Albo deore z klockami ice albo takie coś jak wyżej. Pytałem o ilość płyny bo chciał bym użyć rowerowej klamki. Dla mnie hamulce ważniejsze niż napęd, rozpędzić się łatwo,zatrzymać już nie. :D PS: Shimano śmiga na oleju, musiał bym brać inną klamkę :( czyli najwyżej kupie deore. Dzięki za odpowiedź. :D
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 23 Mar, 2015   

z klamka rowerowa teoretycznie by sie tez dalo jesli weszla by przejsciowka gdzies na kablach z rowerowych na motorowerowe choc tu trzeba bylo by troszke pocudowac i najprawdopodobniej wytoczyc taki rozdzielnik z wejsciem na szerokosc klamki rowerowej a wyjsciem motorowerowej.

Btw do tej idzie szybko przywyknac i maswoje plusy dluzsza raczka zawsze zlapiesz i przy dobrze odpowetrzonych heblach zatrzymasz kolo w miejscu lub oba bo tw tym rozwiazaniu polecam przod i tyl najednej klamce (czego w roerze nie ma bo rozgaleznik taki brzydki) i na kierze jest 1 hebel do kolek , a ze z predkoscia heble musza isc w parze to warte zainteresowania.

Inne ryksze smigaja na zwyklych rowerowych heblach ciagle sie psuja SLX nie daja rady (a wiekoszosc rowerow to znacznie wolniejsze konstrukcje) A te odpukac daja rade
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group