|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Polacy nie gęsi, też swoje EV mają... |
Autor |
Wiadomość |
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 15 Lip, 2006
|
|
|
gratulacje i to jest OK |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2006
|
|
|
Nocny Ptaku - zaiste zacna konstrukcja. Widzę, ze rama Custom made:) Wyglada to troche jak motorower ale amortyzator RST dwópółka
Czy może masz więcej fotek tego nowatorskiego pojazdu? W jaki sposob rozwiazałes przełożenia?
Jaka profesjonalna zabudowa silnika;) |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2006
|
|
|
Więcej fotek na razie nie mam i chyba nie ma potrzeby, bo na tych co są, wszystkow widać. Jedyny element jaki powinienem jeszcze być może sfotografować, to wyświetlacz i licznik. Już robiłem to zdjęcie, ale w szybce licznika odbił się błysk lampy.
Gdyby jednak ktoś chciał poznać (obejrzać) jakieś dodatkowe szczegóły, to oczywiście nie ma problemu - w każdej chwili mogę zrobić dodatkowe zdjęcie.
Przełożenie jest dwustopniowe: silnik-Shimano Nexus integra 3 - wolnobieg.
Rama jest istotnie "hand made", aluminiowa.
A z zabudową silnika, to była zabawna historia.
Zrobiłem tą osłonę (najpierw z kartonu, żeby dokładnie pasowała, potem wyciąłem to z ażurowej blacho-siatki, poskładałem i zniosłem do zespawania. No a potem gotową klatkę zaniosłem do lakiernika [malowanie proszkowe]).
Lakiernik się na to zagapił, wziął do ręki, obrócił... a potem zapytał:
-A co pan w tym będzie hodował ???
Dopiero wtedy uświadomiłem sobie, że to faktycznie wygląda jak jakiś fragment terrarium
Osłona musiała być, żeby uniknąć wypadku a ażurową zrobiłem dla lepszego chłodzenia oraz żeby był widoczny silnik i zębatki. Gdyby osłona była lita nikt by nie uwierzył, że to pojazd elektryczny he, he. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2006
|
|
|
Ładna i solidna konstrukcja. Wyglada sprytnie. Dorzuć tam jeszcze ze 30kg akumulatorów;) |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2007
|
|
|
Nocny Ptaku, powiedz, czy robiłeś jakies obliczenia ramy? Czy poprostu masz taka intuicję techniczną? Z tego co wiem to jest zwykłe aluminium PA38 ?? A ono jest dosyc słabe... Pytam, bo chciałbym sobie zrobic rower na takiej ramie...ale bardziej poziomy...
pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2007
|
|
|
Obliczeń ramy nie robiłem, albowiem (ku swojemu wielkiem żalowi) takich obliczeń robić nie umiem
Wszystko jest "na oko", ale na szczęście sprawdziło się w praktyce (III-ci sezon bezawaryjnej jazdy) |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2007
|
|
|
O..to masz świetny zmysł inżynierski To jest rzeczywiście zwykłe miękkie aluminium? A jakie rurki zastosowałeś, srednica i grubośc scianki?
Spawane TIG..czy inaczej?
pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2007
|
|
|
Tak, to zwykłe aluminium, kupowane w sklepie z metalami nieżelaznymi. Jak będę kupował (prawdopodobnie w przyszłym tygodniu) jakieś kolejne rurki, to mogę odpisać symbol stopu.
Grubości rurek były różne, ale chyba podstawowa rurka z której jest rama to, 30 mm średnicy x 2 (albo 3) mm ścianka.
Sposobu spawania Ci nie podam, bo nie wiem jak się to nazywa
W każdym razie bez jakiejś dodatkowej topiącej się elektrody, rękojeść typu pistoletowego z krótkim pręcikiem na końcu. pomiędzy tym pręcikiem a spawanym elementem tworzy się łuk elektryczny. Spaw pochodzi z aluminiowego drutu wsuwanego ręcznie w ten łuk. Oczywiście wszystko w osłonie argonowej. Może się z tego opisu domyślisz jaka to technika. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2007
|
|
|
A dziękuję...za informację... więc ten stop aluminium to PA-38 chyba..a metoda spawania to TIG.
Ale podziwiam zmysł konstruktorski, że akurat takiej średnicy rurki a nie inne..Sam je przycinałeś i dopasowywałeś do spawania?
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2007
|
|
|
Tak, rurki już umiem ciąć
Wszystko musi być dokładnie przycięte i oznaczone, bo kilka razy oznaczyłem coś niedokładnie i niestety gość spawał nie tak jak miało być (nie ze złej woli, bo on jest bardzo życzliwy).
Kilka razy też pomagał mi w rozwiązaniu jakiegoś problemu i wtedy oczywiście docinaliśmy rurki na miejscu w miarę postępu w pracy. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2007
|
|
|
Ale skad wiedziałeś, ze masz zastosowac w danym miejscu taka a nie inna rurke, przekrój, srednicę...?
Pytam...bo chyba troche ukradne Twoich pomysłów, mam przekładnie - piastę 7-biegowa..ale sprzedaje ja i juz kupiłem Saksa 3-biegowego. Powiedz, jak wyliczałes optymalne prędkosci dla biegów. Ja co prawda mam silnik 750W bosch. Skłaniam sie tez raczej do pojazdu bardziej poziomego..ale nie za mocno..z oparciem:)
Może jeszcze zdażę do października..inne pojazdy poczekaja do wiosny..
Kupuję własnie spkrzynie do CC700, więc pojazd nie umiera;)
Acha, powiedz jeszcze, czy jak juz wykonałes rame..to nie pękało cos..jakies poprawki robiłes?
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2007
|
|
|
I jeszcze, jakie masz zębatki i jedną pewnie (tę większą) montowałeś do otworów na szprychy w piaście?
Wiesiek |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2007
|
|
|
Rurki dobierałem po prostu "na oko".
Już po zespawaniu ramy, stwierdziłem, że trzeba ją jednak wygiąć tam gdzie jest siodełko (wygięcie w kształcie S). Gość mi to miejsce planowego wygięcia rozgrzał palnikiem a potem po prostu ręcznie zaczęliśmy ją wyginać... i niestety w pewnej chwili jeden spaw się rozerwał. Po wygięciu trzeba było jeszcze raz to miejsce zespawać.
Więcej uszkodzeń nie było.
Zębatki?
Silnik 11 zębów - piasta 64 zęby i piasta 32 zęby - koło 52 zęby.
Początkowo I-sza zębatka na piaście miała 80 zębów, ale moje akumulatory mają już 3-ci sezon i nie dają odpowiednio dużego prądu. To się przekładało na spadek prędkości maksymalnej i dlatego zmieniłem w zimie tą zębatkę.
Jak kupię nowe akumulatory, to najwyżej wrócę do starej zębatki. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|