|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ktora oferta na poczatek |
Autor |
Wiadomość |
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014 Ktora oferta na poczatek
|
|
|
Witam i od razu w moim pierwszym poście na forum przechodzę do rzeczy:
Rozglądałem się ostatnio w ofertach i znalazłem najtańsza ofertę zestawu jak i roweru.
zestaw z maxev w promocyjnej cenie
Rower za 1000 PLN
Czy któreś z nich jest w ogóle warte uwagi? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Wszystko zależy czego oczekujesz od roweru, drugi wydaje się być bardzo okazyjny bo gotowy do jazdy. Oczywiście zasięg będzie niewielki itp ale dla kogos kto szuka takiej damki to będzie niezły wybór a w przyszlossci mozna wymienic aku na li-ion.
Jesli szukasz czegoś mocniejszego to już lepszy będzie ten zestaw do konwersji ale najlepiej byś w ogóle zrobił samemu kupując 9c za 625zl w nexunie a do tego chinski kontroler za ~100zł + manetka 30zl=755zl
Zaplecenie z obręczą 99zl w nexun
Ale dochodzą jeszcze koszta baterii..
Li-ion z laptopowych po taniości albo trochę lepiej z ogniw z forum po 5zl sztuka(tu albo na swiatelkach byly)
13s5p=325zl za baterie + bms za powiedzmy 85(są dostepne czesto w dziale sprzedam)
=łącznie 1264
I masz maszyne 35kmh+, w miarę dobrą baterię do której w przyszlosci mozna dolozyc kilka ogniw w szeregu. Zasięg minimum 20km bez pedalowania.
Taniej sie chyba nie da.(ja zrobiłem taniej ale dużo oszczędzając na baterii i silnik używany) |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Ten Bestmotor przy podanej cenie nie wygląda źle, aczkolwiek nigdy nie miałem tego w rękach. Jak dla mnie marny zaplot. Nie chciałbyś kupić czegoś z forumowego sklepiku? Niedawno całkiem niezłe okazje były na silniki i sterowniki. Spokojnie wyrobisz się w tysiącu zł za lepszy zestaw, tylko musisz śledzić oferty.
Rower z linka - jak dla mnie - kiepski. Zasilanie do kitu, bo aku kwasowo-ołowiowy. Ciężkie to i mało wydajne. |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Dzieki,
@Marcin Od jakiegos czasu sledze oferty, niestety silniki szybko znikaja. Bede musial czesciej zagladac. Zestaw z maxev jest juz kompletny, wiec jesli silnik znajduje uznanie forumowiczow to moglbym brac w ciemno. Potem juz tylko zele i gotowe.
Jesli chodzi o zaplecenie to wyslalem pytanie mailem, czy moze byc inne. Pewnie po swietach odpisza. Mozna wziac tez bez obreczy, jest wtedy 100 pln taniej. Wtedy zaplot juz w serwisie.
@Atomek1000
Dzieki za szersza odpowiedz.
O damce wspominam z mysla o towarzyszce zycia. Aczkolwiek majac juz jeden taki rower na dwóch mozna poświecić wiecej czasu na konstrukcje egzemplarza docelowego dla siebie juz bez kompromisow cenowych (przy obecnych mozliwosciach finansowych skompletowanie czesci to kilka miesiecy). Przeraza mnie tylko waga tej damki i jej zasieg wiec raczej odpuszcze. Jesli chodzi o ten chinski sterownik to z cos alliexpress? Jesli chodzi o baterie to pewnie na poczatek wersja ekonomiczna czyli beda zele. Chociaz zima przed nami wiec moze sie doksztalce w temacie budowania baterli, a w miedzyczasie pojawia sie jakies oferty na forum.
Jesli nie macie jakiegokolwiek doswiadczenia z tym zestawem bestmotor, to sobie odpuszcze i wybiore 9c. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Czy gotowy rower czy samodzielne składanie to powinieneś sam zadecydować. Najczęściej jednak po krótkotrwałym zachłyśnięciu się nowością gotowego ebajka (np to cudo za 1000zł) przychodzi rozczarowanie i zderzenie z rzeczywistością.
Pamietaj, że oszczędny 2x płaci.
Moim zdaniem najlepiej wyjdziesz jeśli kupisz elementy do konwersji i sam przerobisz swój rower. Zyskasz na tym uniwersalną maszynę, niewiele droższą ale nieporównywalnie bardziej uniwersalną, mocniejszą, bezawaryjną i o parametrach jakie Ty chcesz, a nie jakie przewidział dla Ciebie producent. No i nie wspominając o wiedzy nabytej podczas składania ebajka. Zazwyczaj na 1 ebajku się nie kończy, serio serio |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 26 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Co do wersji ekonomicznej czyli baterii żelowych to według mnie ekonomia jest niewielka...I tak będziesz musiał wymienić więc podwoisz koszty. 400zl na baterie to nie dużo, znajdziesz jakieś sensowne żele za 100zl sztuka o pojemnosci 10ah rozladowywując prądem 1C?(11A w przypadku 5p li ion).
Sterownik tak, z aliexpress, wybór jest bardzo duży..(ja mam od sprzedawcy greentime, 45A 48-84V) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Używam obecnie żeli 14Ah, po 125 zł, pojemność przy prądzie pobieranym 11-12A wychodzi około 9-10 Ah. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Zazwyczaj na 1 ebajku się nie kończy, serio serio |
Wiem, potem bede skladal dla malzonki
Pierwszy rower chcialbym zlozyc ze sprawdzonych, niekoniecznie mocnych czesci, bo jesli sie sprawdza a mi zabraknie mocy, wtedy podzespoly pojda na ten drugi rower.
Planuje rowerek wykorzystywać na dużych dystansach, przy niskich predkosciach. Tak powiedzmy dzienny dystans ok 70km z predkosciami do 20km/h ze wspomaganiem (moje krecenie z sila 10 km/h + silnika 10 km/h). I pod takie uzytkowanie szukam silnika, bo jesli mi sie odwidzi silnik idelnie bedzie pasowal od rower malzonki.
Jesli chodzi o baterie to czy warto szukac cos od chinczyka? Jesli nie to pewnie zmontuje zestaw jak opisujesz na forum z czesci z hobbyking, albo zele.
@atomek 1000
Zele, moge sie mylic, powinny byc ok, z tego zwgledu, ze napiecie bedzie 48v. Predkosci i moce beda niskie i tylko trzeba dobrac pojemnosci. Do niskich mocy powinny byc dobre, duzo osob ma takie rozwiazania. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Ja oczywiście namawiam na spokojne zapoznanie sie z budową ogniw opartych o li-ion lub li-po. Nie bez znaczenia jest fakt, ze budujesz/kupujesz dwa rowery, więc ZASILACZ - napięcie/typ winien być taki sam.
Bo wspólne wyjazdy to również sensowne planowanie zasilania jednym małym zasilaczem czy nawet innych wspólnych elementów dla obu rowerów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
O właśnie. Zdecyduj się choć na napięcie i typ aku. Można wtedy jakby co podmienić klamoty w razie awarii i używać jednej ładowarki. To zmniejszy koszty choć trochę. |
|
|
|
|
jaca622
początkujący jaca622
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 40 Skąd: Police
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
irris podstawowe pytanie do czego ten rower potrzebny , jesli tyko po to zeby do sklepu jezdzic po bulki to ten za 1000 zl gotowy wystarczy |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Napiecie 48v. Napęd na tył. Do wyboru 9c albo ten w promocji z pierwszego postu (omyłkowo przednie koło podlinkowalem). Cena zestawu bez obręczy ok 630. Dużo czytałem wcześniej ale do napisania postu skłoniła mnie ta niby promocja, bo jeśli nadaża się okazja to trzeba skorzystać. Tylko skad wiedzieć że to okazja jak nie od forumowiczow
Ten rower z drugiego linka zignorujmy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Czyli cenowo wychodzi dokładnie to samo co li-ion.
... |
Za nowe z gwarancją? Chyba nie bardzo
A cena ładowarki do li-ion i BMS, to się nie liczy?
W przypadku żeli mam święty spokój i prostotę obsługi
Zasięgi rzędu 40 - 80 km też są do przyjęcia.
Jedyną rzeczą naganną jest waga, ale mnie to nie przeszkadza |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014
|
|
|
Biorac pod uwagę tez ladowarke i bms to rzeczywiście trochę taniej wyjdzie.
Ale wagowo to
16kg żele
Li ion 3,5kg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|