ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Zmiana na taśmy wymaga zmian w blachach, a to pociąga za sobą zmiany w ułożeniu pól magn. i może się okazać, że silnik straci moc albo efektywność.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Zmiany w blachach wynikające z czego jeśli mógłbyś rozwinąć temat?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Przekroju, prostokątny przekrój blach ciężko wpasować w taki troszkę owalny przekrój blach w silniku :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Nie wnikam ale jeśli tak piszesz to widocznie tak jest.

W takim razie zostaje mi zalewanie uzwojenia. Jak już pisałem olej jest fuj...
Klej termoprzewodzący w połączeniu z drutem o przekroju prostokątnym/kwadratowym. Zmniejszają się szczeliny pomiędzy zwojami drutu. Może nie będzie to 0.05 tylko więcej ale mimo wszystko.

Zaraz silnik od nowa zrobimy :P

Patented by Arbiter group :P
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

DeeX napisał/a:
Zaraz silnik od nowa zrobimy :P

Patented by Arbiter group :P


Tiaaaa... :roll: i chwilę później się obudziłeś :mrgreen:
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Ale mniejsze grzanie silnika z taśmami nie wynika z lepszego chłodzenia, bo chłodzenie jest o wiele gorsze z powodu minimalnej powierzchni odprowadzania ciepła tylko z ilosci miedzi możliwej do upchania i małej rezystancji tegoż :D
Olej i inne chłodzenie nie jest potrzebne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

-Panie dyrektorze! Mam wizję!
-To do psychiatry idź pan...

Proszę o nie zaśmiecanie tematu... Gdzie jest moderator ja się pytam?! :lol:

Na elektrodzie już dawno by był ban!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Tu nie jest elektroda ;)
Co do moderatorów z elektrody, to już dawno sobie zdanie wyrobiłem.
Co jeden to mądrzejszy, a wiedzą się żaden nie podzieli. Tyle w temacie.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Do tas'a:
A czy widzisz w ogóle możliwość zastosowania tego kleju przy przekroju kwadratowym?
Weź napisz wszystko co wiesz a nie że o wszystko trzeba się Ciebie pytać! :lol:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Ja nigdy nie zalewałem żadnego silnika :D

ale...
"Zdrowy rozsądek może zastąpić każdy stopień wykształcenia, lecz żadne wykształcenie nie zastąpi zdrowego rozsądku." G. Ch. Lichtenberg
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

No właśnie... Zdrowy rozsądek... Ja się zawsze przekonuje że dana rzecz nie będzie działać po mojej ingerencji dopiero gdy sie o tym przekonam na własnej skórze niszcząc bądź uniemożliwiając dalsze działanie danej rzeczy :neutral:
I to moje drogie dzieci nazywa się doswiadczaniem empirycznym a nie zdrowym rozsądkiem :lol:
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Chętnie bym porozmawiał o tym z kimś kto zajmuje się przewijaniem silników ale kimś otwartym na nowe poglądy co by mnie nie wyśmiał jak zacznę mu objaśniać co i jak...
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Nie wiem czy na forum jest ktoś kto przewijał silnik. To temat dla prawdziwych wyjadaczy.

Twierdzisz Tas, że zmiana na z drutu na taśmy umożliwiłaby pompowania większej ilość amperów? Jeżeli nawet to wątpię żeby normalny sterownik sobie w z tym poradził - może sabvoton by dał radę, jego samonauka działa na trochę innej zasadzie
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Przy przekrojach kwadratowych można dać większe przekroje w te same miejsca. Stąd większy dopuszczalny prąd. Pod warunkiem, że uzwojenia są równiutko układane.
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Dobry Wieczór, ale się temat szybko rozwinął. A więc tak, w najbliższym czasie będę przeprowadzał testy na małym silniku bldc. Użyje pasty termo-przewodzącej gelid extreme, lepszej nie ma na wolnym rynku. :twisted: Pasta ma jeden mały minus, traci swoje właściwości a gdy wyschnie i się pokruszy to zaczyna nawet izolować. :( To tego trzeba utrzymać czystość, troszkę wody i po niej. Może lepszy był by silikon? Ale znowu to wszystko odizoluje zwoje od powietrza o czym wcześniej pisałem. Wziąłem sobie bardzo do serca to co pisał tas. Taka przeróbka czyli pasta/silikon będzie miała duży sens gdy stojan stoi i robimy mida, http://e-bike-diffusion.c...start_num%253D1 w tych silnikach zwoje są na obudowie, gdyby udało się przekazywać ciepło na obudowę to o matko :twisted: W silnikach hub trzeba chłodzić stojan czyli pomysł z mojego pierwszego postu. Tak np działają silniki z nagrywarek, tak mam taki, tak na nim będę robił testy bo na większą skale mnie nie stać na razie. :( Jedna osoba z naszego forum zalewa właśnie silnik olejem, ja tam trzymam kciuki. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group