ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączanie sterownik-silnik | Brak reakcji na mentkę
Autor Wiadomość
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

Od sterownika można odpinać do woli. Za bmsem mogą być włączniki, stacyjki, bezpieczniki, sterowniki i co tam jeszcze sobie chcesz.
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Podłączyłem bms, naładowałem baterię.

Niestety rower nie jedzie - jeśli steruję manetką z kołem w górze to wsjo działa poprawnie
Jednak jeśli wsiądę na rower i przekręcę manetkę to koło rusza tylko kawałek... (ma normalnie siłę ale po chwili przestaje jechać)
Co więcej - reaguje na manetkę tylko na postoju, jak się zatrzymam to ten kawałek rusza natomiast w trakcie jazdy brak jakiejkolwiek reakcji.

Co może być nie tak?
_________________
some random strrrr
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Pierwsze co nasuwa mi się na myśl, jaki masz dolny próg napięcia w sterowniku? Może napięcie siada pod obciążeniem zbyt mocno i rozłącza sterownik?
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Sterownik to
http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-60v-.html
A bms
http://nexun.pl/sklep/lad...ion-80a20a.html

Bateria świeżo naładowana do 67.2
Przed podłączeniem bms zrobiłem testową jazdę i wszystko było ok.
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Co trzeba zrobić żeby odblokować napęd i ruszyć po zatrzymaniu?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

16s przy lipo da ci nominalne napięcie rzędu 59,2V, przy lion 57,6V; sterownik masz od 60V. Jaką masz baterię? Bo liony potrafią być "miękkie" w napięciach i przy obciążeniu zchodzić do nominalnego napięcia a potem lekko wracać. Obstawiam moją tezę
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Właściwie wystarczy tylko zatrzymać koło i kolejny ruch manetki znowu je na chwilę wzbudza.
Podczas jazdy trzeba mieć b. b. dużo szczęścia aby silnik wspomógł chociaż na chwilkę.

Baterie nowe od użytkownika kondzio więc chyba nie powinny być wadliwe. (16s3p HC 5000mAh lipo)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Enigmatyczne zachowanie.
Sterownik przeszedł tryb samo nauki silnika?

Objaw wypisz wymaluj jakby BMS odcinał zasilanie z powodu występowania jakiegoś problemu z akumulatorem.

Musisz jeszcze raz przepatrzeć i przemierzyć kabelki wraz z napięciami. Jest coś namieszane w podłączeniu BMSa z akumulatorami, bo przed zmianami działało.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Nie mówię tu o wadliwych bateriach a o niedopasowaniu dolnego progu napięcia sterownika do napięcia zasilania. Ogniwa rozładowują się mało wiele tak jak na tej charakterystyce (przykładowa) http://www.xtremehobby.co...e/fully4400.jpg czyli napięcie 4,1-4,2V mają przez chwilę i potem schodzą do swojego napięcia nominalnego tj 3,7V i utrzymują je przez bardzo długi okres aż prawie do rozładowania. A więc jeśli masz 16S to daje ci napięcie początkowe 16*4,2=62,7V, jak pisałeś. Ale już po chwili schodzi do nominalnego 16*3,7=59,2V a przy takim zadziała już w Twoim sterowniku zabezpieczenie podnapięciowe <60V i odłącza Ci wspomaganie... a znając życie sterownik może mieć troszkę wyżej to zabezpieczenie i odłącza jeszcze wcześniej...
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Nie używałem trybu samonauki, wszelkie przewody podłączałem ręcznie i patrzyłem czy kręci się odpowiednio.

Aby wszystko od nowa sprawdzić muszę odpiąć bms, mam to robić w odwrotnej kolejności do podłączania?

//Sterownik został mi doradzony przez obsługę sklepu jako kompatybilny z moją konfiguracją...
Ostatnio zmieniony przez piotrrs11 Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Musisz użyć przewodów samo nauki :)
Sterownik może pracować na 60st, albo bez halli albo inne cuda i to powodować różne problemy. Poza tym sterownik wtedy sam kręci kołem i zobaczysz czy będzie problem nadal pod obciążeniem. Tak samo problem z połączeniem silnika wyjdzie podczas procedury, sterownik ją po prostu przerwie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

zmierz ile volt dochodzi do sterownika na postoju
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

piotrrs11 napisał/a:

//Sterownik został mi doradzony przez obsługę sklepu jako kompatybilny z moją konfiguracją...


Zwracam honor, doczytałem dokładniej i napięcie odcięcia ten sterownik faktycznie ma 52 +/- 1V a nie jak wstępnie myślałem 60V. W takim razie moja koncepcja odpada, z tej perspektywy powinno być ok
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Po przejściu procedury wykrywania silnika wszystko działa, dzięki
I faktycznie jest banan na twarzy :twisted:

Na kołach 26 i 10x6 wyciągnąłem 53kmh zgodnie z gps, wydaje się trochę mało jak na ten silnik i baterię ale nie jest źle.

Mam jeszcze kilka wątpliwości:

1. Do ilu V mogę rozsądnie wyładować baterię ? (nie mam jeszcze watomierza)
3.7 jest nominalnie a mogę zejść do... ?
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

Podłączyłem ogranicznik prędkości, przy najniższym trybie prędkości odkręcenie manetki na full sprawia że silnik pracuje głośno, tak ma być?

Ponawiam pytanie nt. minimalnego napięcia na lipo - czy 3.6 jako dolna granica napięcia ogniwa w czasie spoczynku jest ok? //tak doczytałem w google ale z kolei specyfikacja mówi że to 'prawie' nominalne i już nic nie wiem...

Z góry dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group