Podłączanie sterownik-silnik | Brak reakcji na mentkę |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
Od sterownika można odpinać do woli. Za bmsem mogą być włączniki, stacyjki, bezpieczniki, sterowniki i co tam jeszcze sobie chcesz. |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Podłączyłem bms, naładowałem baterię.
Niestety rower nie jedzie - jeśli steruję manetką z kołem w górze to wsjo działa poprawnie
Jednak jeśli wsiądę na rower i przekręcę manetkę to koło rusza tylko kawałek... (ma normalnie siłę ale po chwili przestaje jechać)
Co więcej - reaguje na manetkę tylko na postoju, jak się zatrzymam to ten kawałek rusza natomiast w trakcie jazdy brak jakiejkolwiek reakcji.
Co może być nie tak? |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Pierwsze co nasuwa mi się na myśl, jaki masz dolny próg napięcia w sterowniku? Może napięcie siada pod obciążeniem zbyt mocno i rozłącza sterownik? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Co trzeba zrobić żeby odblokować napęd i ruszyć po zatrzymaniu? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
16s przy lipo da ci nominalne napięcie rzędu 59,2V, przy lion 57,6V; sterownik masz od 60V. Jaką masz baterię? Bo liony potrafią być "miękkie" w napięciach i przy obciążeniu zchodzić do nominalnego napięcia a potem lekko wracać. Obstawiam moją tezę |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Właściwie wystarczy tylko zatrzymać koło i kolejny ruch manetki znowu je na chwilę wzbudza.
Podczas jazdy trzeba mieć b. b. dużo szczęścia aby silnik wspomógł chociaż na chwilkę.
Baterie nowe od użytkownika kondzio więc chyba nie powinny być wadliwe. (16s3p HC 5000mAh lipo) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Enigmatyczne zachowanie.
Sterownik przeszedł tryb samo nauki silnika?
Objaw wypisz wymaluj jakby BMS odcinał zasilanie z powodu występowania jakiegoś problemu z akumulatorem.
Musisz jeszcze raz przepatrzeć i przemierzyć kabelki wraz z napięciami. Jest coś namieszane w podłączeniu BMSa z akumulatorami, bo przed zmianami działało. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Nie mówię tu o wadliwych bateriach a o niedopasowaniu dolnego progu napięcia sterownika do napięcia zasilania. Ogniwa rozładowują się mało wiele tak jak na tej charakterystyce (przykładowa) http://www.xtremehobby.co...e/fully4400.jpg czyli napięcie 4,1-4,2V mają przez chwilę i potem schodzą do swojego napięcia nominalnego tj 3,7V i utrzymują je przez bardzo długi okres aż prawie do rozładowania. A więc jeśli masz 16S to daje ci napięcie początkowe 16*4,2=62,7V, jak pisałeś. Ale już po chwili schodzi do nominalnego 16*3,7=59,2V a przy takim zadziała już w Twoim sterowniku zabezpieczenie podnapięciowe <60V i odłącza Ci wspomaganie... a znając życie sterownik może mieć troszkę wyżej to zabezpieczenie i odłącza jeszcze wcześniej... |
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Nie używałem trybu samonauki, wszelkie przewody podłączałem ręcznie i patrzyłem czy kręci się odpowiednio.
Aby wszystko od nowa sprawdzić muszę odpiąć bms, mam to robić w odwrotnej kolejności do podłączania?
//Sterownik został mi doradzony przez obsługę sklepu jako kompatybilny z moją konfiguracją... |
Ostatnio zmieniony przez piotrrs11 Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Musisz użyć przewodów samo nauki
Sterownik może pracować na 60st, albo bez halli albo inne cuda i to powodować różne problemy. Poza tym sterownik wtedy sam kręci kołem i zobaczysz czy będzie problem nadal pod obciążeniem. Tak samo problem z połączeniem silnika wyjdzie podczas procedury, sterownik ją po prostu przerwie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
zmierz ile volt dochodzi do sterownika na postoju |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
piotrrs11 napisał/a: |
//Sterownik został mi doradzony przez obsługę sklepu jako kompatybilny z moją konfiguracją... |
Zwracam honor, doczytałem dokładniej i napięcie odcięcia ten sterownik faktycznie ma 52 +/- 1V a nie jak wstępnie myślałem 60V. W takim razie moja koncepcja odpada, z tej perspektywy powinno być ok |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015
|
|
|
Po przejściu procedury wykrywania silnika wszystko działa, dzięki
I faktycznie jest banan na twarzy
Na kołach 26 i 10x6 wyciągnąłem 53kmh zgodnie z gps, wydaje się trochę mało jak na ten silnik i baterię ale nie jest źle.
Mam jeszcze kilka wątpliwości:
1. Do ilu V mogę rozsądnie wyładować baterię ? (nie mam jeszcze watomierza)
3.7 jest nominalnie a mogę zejść do... ? |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pon 09 Lut, 2015
|
|
|
Podłączyłem ogranicznik prędkości, przy najniższym trybie prędkości odkręcenie manetki na full sprawia że silnik pracuje głośno, tak ma być?
Ponawiam pytanie nt. minimalnego napięcia na lipo - czy 3.6 jako dolna granica napięcia ogniwa w czasie spoczynku jest ok? //tak doczytałem w google ale z kolei specyfikacja mówi że to 'prawie' nominalne i już nic nie wiem...
Z góry dzięki! |
|
|
|
|
|