ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl praca

Poprzedni temat «» Następny temat
Gniazdo XLR
Autor Wiadomość
wookie 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 246
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   Gniazdo XLR

Gniazdo XLR na skrzynkę zapewne dajecie męskie, a żeński jest wtyk z prądem z zasilacza?
A może jednak z jakichś powodów na odwrót jest lepiej?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6158
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Na skrzynce musi być żeńskie
Na ładowarce męskie
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

A ja mam wszędzie odwrotnie :D
Na akumulatorze męskie (często osłonięte zaślepką) a wtyczka od zasilacza żeńska :)
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 751
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Także mam na skrzynce męskie, a zasilacz żeński. Tylko ja mam wtyczki sp21. Trochę za duże, ale były za free. Spokojnie sp13 wystarczą.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
wookie 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 246
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Tak mi się właśnie zdawało, że jak jest żeńskie od zasilacza, to trudniej zewrzeć przypadkowo i zrobić zwarcie. Ale jak widać i tak i tak się sprawdza.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6158
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Chodzi o to, że na bolcach wystających ze skrzynki będzie pełne napięcie z baterii.
A to jest już ryzykowne, a po wystąpieniu wody momentalnie elektroliza zeżre całe to gniazdo :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wookie 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 246
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Skoro tak, to rzeczywiście żeńskie gniazdo w skrzynce jest bezpieczniejsze, tak też zrobię.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6158
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Ja mam na sklepie wszystkie z męskimi - fabrycznie montowanymi. ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3144
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

zeeltom napisał/a:
Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? ;)

Mam odwrotne doswiadczenie. Akumulatory w rowerach mają czesciej gniazda typu zenskiego aby woda oraz czynnik ludzki nie mógł niechcący zewrzec. A zasilacze mają wtyk typu męskiego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Oj tam, oj tam ;)
Pierwszy lepszy akumulator, który mam od ręką ;)



W pozostałych rowerach w domu, też tak mam :P
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

zeeltom, akurat przy złączach IEC raczej jest to podyktowane ekonomicznością. C14 (męski) dużo częściej występuje w wersji do obudowy, a C13 (żeński) na kablu. Odwrotnie dużo rzadziej więc i pewnie drożej :wink:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1897
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Bloody opel ma rację. IEC są odwrotnie jak xlr zazwyczaj natomiast xlr przeważnie
żenskie-bateria
Meskie-ladowarka
Duzo bezpieczniej tak jest, nikt palucha nie wlozy jak sie zostawi gdzies rower.
 
 
RobertsWalters 
początkujący


Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 22
Skąd: Wschowa
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Odkopałem stary post ,ale interesuje mnie na jakich pinach jaki potencjał czyli 1,2,3 dziękuję za podpowiedz.
_________________
E-Bike KTM Macina Bosch Performace CX,Yamaha XPC 26 w budowie.
 
 
piwko7 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Najczęściej:
- pin 1 +
- pin 2 -

Ale zawsze lepiej dla pewności sprawdzić miernikiem, jeżeli masz jakąś nieznaną baterie.
_________________
Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group