ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
jaką gotową baterie wybrać na 48V LifePo czy LiIon ?
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

sietaz napisał/a:
Mylisz się co do lipo medyk. Rower spędzał po 9 godzin w temperaturach do -11 i nie odnotowałem spadku pojemności. To jest właśnie przewaga nad Life - spadek pojemności przy ujemnych temperaturach


Chyba nie miałeś lifepo4...
LiPo na mrozie zachowują się jak uszkodzone, spadek pojemnośći dochodzi nawet do 40%, spadki napięcia to istna tragedia. LiPo nadają się do jazdy gdzieś tak od 7 stopni, wtedy zachowują się normalnie, poniżej to męczarnia.
W przypadku LiFePO4 nie odnotowałem spadku pojemności, natomiast spadek napięcia na całej baterii wyniósł zaledwie 1V.
LifePO4 testowałem do -6.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

MixhaL, skąd ty wynalazłeś te 40%? Chyba Ci się coś pomyliło z żelowymi akumulatorami...
W normalnych temperaturach minusowych spadek pojemności dla LiPo (domyślam się, że mowa o turnigy) jest prawie zerowy.
Co innego inna obciążalność i spadek napięcia z tego tytułu, ale to typowe dla wszystkich litowych akumulatorów.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015   

Może to mowa o laptopowych lion bo na pewno nie o turnigy. Spadki napięcia są, ale po paru km wraca pełna sprawność. Jak jest poniżej zera to ujawnia się jedna wada bmsa. Naciśniemy mocniej i odetnie mam aku. W przypadku alarmów lipo nastawiamy cut-off na 3.5 i jak pika to nie cisniemy i czekamy aż się rozgrzeje od reakcji chemicznych
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015   

No to teraz dopiero namieszaliscie mi w głowie ;-)

Moze jeszcze raz:

Jeżdze do pracy autem 20k dziennie

W rok leje do auta ropy za 1,8k pln (tylko do pracy) , mandatów w Niemczech nałapałem tylko w tym roku za złe parkowanie na 500zł, czas dojazdu do pracy autem w sezonie = 1h lub lepiej...

Chciałem kupić skuter ale 50% drogi do pracy zacznie być remontowana jeszcze w tym roku, nawet nie chce myśleć ile będę jechał autem czy skuterem bo to będzie tylko korek od wyjazdu z domu pod samą prace, a tam już nie mam gdzie za darmo parkować bo zabrali parkingi :-(

Jestem skazany na ebajka :-) (co mnie akurat cieszy... moją żonę mniej ;-) )

Jak podliczę wszystkie koszta eksploatacji auta rocznie to około 2,3 k pln, zatem złożenie roweru za 5k pln za dwa lata się zwróci...

tak to sobie na szybko wyliczyłem ... a pracuje tam 3 lata więc wiem co pisze :-)


ale do meritum...


Sam nie złoże baterii bo mi się: a)nie chce , b)nie znam się, c)nie umiem, ;-) lub wszystkiego po trochu

Liczyłem że bateria LiFePo4 10Ah 30A ze sterownikiem 25A z silnikiem 9x6 800W, pozwoli przejechać ze srednią predkoscią 35km/h przez 8 lat a LiIon 12Ah 25A z tym samym sterownikiem przez 3 lata, różnica w cenie 640zł,

Na mrozie beteria będzie tylko podczas jazdy (15-20 minut) bo gotowa sklepowa jest łatwo demontowalna i zabiorę ją ze sobą do domu/pracy - jak zrobię ją sam/kupię od kogos/itp. to będzie stała na mrozie 8 godzin bo nie wiem jak to łatwo zrobić by ją za każdym razem demontować

Od czytania zgłupiałem :-)

i znów nie wiem co wybrać .. a czas goni....
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015   

Ja aktualnie robię customową baterię która ma być łatwo demontowalna z roweru - do niedzieli powinienem skończyć więc zobaczysz jak to może wyglądać (o ile właściciel wyrazi zgodę :wink: )

Na mrozie to znaczy do jak niskich temperatur masz zamiar jeździć?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015   

Nie ma co wywarzać otwartych drzwi.
Kupuj LiFe, montuj, działaj! :)
Jak się buduje pierwszą maszynę, to oczywiście rozpatrywanie opcji jest konieczne, ale tylko do pewnej granicy. Po jej przekroczeniu robi się tylko większy mętlik w głowie i jeszcze mniej się wie niż na początku.

Pojeździsz sezon, poznasz maszynę, na przyszły sezon przebudujesz na to co potrzebujesz. Tak to działało, działa i będzie działać dla każdego. Nie wynika to ze złego wyboru elementów na początku, tylko z określenia się potrzeb i spodziewań w miarę użytkowania.

Pamiętaj, że na całe życie to można psa kupić, a nie ebajka...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015   

sietaz napisał/a:
Ja aktualnie robię customową baterię która ma być łatwo demontowalna z roweru - do niedzieli powinienem skończyć więc zobaczysz jak to może wyglądać (o ile właściciel wyrazi zgodę :wink: )

Na mrozie to znaczy do jak niskich temperatur masz zamiar jeździć?


Jak się pojawią sople w nosie to przesiądę się do auta :-)

W praktyce to się okaże ale zamierzam jeździć również zimą , tutaj nad morzem zimy są stosunkowo łagodne, mało opadów, temp do max -10.

Z chęcią zobaczyłbym samoróbke przystosowaną do łatwego noszenia.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Mar, 2015   

robcie co chcecie,ja mam zaufanie do lifepo4, podaje realne dane i jezdzilem naprawde w roznych warunkach i predkosciach.przy mrozie nie da sie jezdzic szybko wiec baterie podczas rozladowania nie grzeja sie na tyle mocno by nie odczuc spadku pojemnosci.jesli komus lipo na mrozie nie stracil pojemnosci podczas jazdy to oznacza ze mocno byl obciazony wiec nie marzl.ktokolwiek mial do czynienia z fizyka czy chemia fizyczna nie bedzie pisal bzdur ze temperatura nie ma wplywu na pojemnosc akumulatora.coz poczekamy zobaczymy jak te wspanialae turnigy wam popuchna a sporo widze tego po smietnikach szczegolnie ze blisko mam lotniska modelarskie.lipo pochodzi potem puchnie i co mi po tych teoretycznych wysokich pradach.ile pochodza na nich?jesli nawet porownac katalogowe-laboratoryjne dane lifepo4 jest znacznie bardziej trwaly niz lipo czy li ion wiec co to za teorie ciasnych gwintow?to sa fakty.wyrazam jednak moje zdanie i popieram faktycznymi danymi i dystansami a nie "bylo - 11 stopni i bylo cieplo"litosci!
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015   

tas napisał/a:
MixhaL, skąd ty wynalazłeś te 40%?



Z praktyki.
Jeżdżąc na mrozie lipo fatalnie trzymają napięciem małe przyśpieszenie i już spadek jest dosyć pokaźny nawet na w pełni naładowanej baterii. Po wydojeniu połowy baterii spadki napięcia są już tak duże że szkoda jej męczyć zmniejszać jej żywotność. Dlatego też zakres ładunku nadający się do jazdy w ujemnych temepraturach to jest około tylko 60%.
Mówię tutaj o baterii która jest na starcie zimna a nie wyjęta z ciepłego pomieszczenia.
W LiFePO4 takie jaja się nie dzieją, czy zima czy lato różnica jest praktycznie niezauważalna.

Zanim naszła zima miałem robić sobie dodatkowy pojazd do jazdy po śniegu( taki skuter śnieżny z roweru) mając w zimie tylko doświadczenia z LiFePO4, niestety zachowanie LIPO w zimie ostudziło mój zapał bo widać że te baterie się nie nadają poniżej 0 stopni no chyba że ktoś używa nich do rowerów o małej mocy np 250-350W.
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

No i zdecydowałem się zakupić gotowy zestaw z maxev silnik 800W 9x6 z baterią LiFePo4 10Ah,

tylko zastanawiam się nad zamianą sterownika ten z zestawu ma 25A

http://www.maxev.pl/p163,...-bestmotor.html

a znalazłem bardzo podobny (jęśli nie ten sam) o prądzie 30A

http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62

Czy ktoś wie czy taka zamiana ma sens ?
Czy odczuje zmianę z 25A na 30A ? (bateria niby ma 30A ciągłego)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

Prawie niezauważalna jest różnica w momencie miedzy 25 a 30A. O ile napięcie łatwo sprawdzić, bo sa liczniki, duże różnicie miedzy poszczególnymi skokami 36 ->48, 48 -> 60. to do pokazania momentu realnie nie ma żadnych urządzeń i bazuje się na subiektywnych odczuciach. Tyle praktyki :)
Więc lepiej kup 30. Różnica będzie znikoma, ale będziesz mieć większy komfort psychiczny okupiony tylko minimalnie mniejszym maksymalnym zasięgiem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

dzięki tas, skoro nie zauważalna to wybiorę ten z zestawu 25A bo wraz z nim mam całą kabelkologię, manetki, hamulce itp. z gotowymi wtykami i na wymiar...

Skoro bajka zmienia się średnio raz w roku... to jak złapię bakcyla to będę w nim wymieniał to i owo..

a skoro juz tu jestem to znacie jakieś takie fajne wyświetlacze LCD z watami, voltami, amperażem temperaturą itp do monitorowania pracy bajka ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

Pikacz
 
 
jedrula 
początkujący


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swinoujscie
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

atomek1000 napisał/a:
Pikacz


świetnie, idzie to kupić od reki w kraju ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

Watomierz z HK na którego trzeba wgrać soft od tasa. Jest dokładna instrukcja na blogu nexun
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group